פחות מחודשיים לפני הבחירות המקומיות בפתח תקוה: חברת המועצה עו"ד אורנה דוידאי, שהכריזה לפני למעלה משנה כי תתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העירייה, החליטה לפרוש מהמירוץ, אך תתמודד למועצה תחת סיעת "פתח לתקווה" בראשותה.
2 צפייה בגלריה
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי
אורנה דוידאי. ממשיכה להתמודד על מקום במועצת העיר
(צילום: ריאן)
כזכור, בחודש יולי 2022, הכריזה דוידאי (61) בריאיון מיוחד למיינט פתח תקוה: "אני מרגישה שאני יכולה, בשלה, חזקה, מוכנה ונחושה להיות ראשת העירייה של העיר הרביעית בגודלה במדינה". בכך הייתה דוידאי למעשה הראשונה שהצהירה כי תתמודד בבחירות במטרה להחליף את גרינברג, צעד שהפתיע רבים שכן השניים היו מקורבים בעבר.
דוידאי אף הוסיפה בזמנו כי תתמודד עד הסוף וזמן קצר לאחר מכן, וככל הנראה על רקע הכרזתה, הוציא אותה גרינברג מקבוצות ווטסאפ עירוניות, צעד אותו כינתה אז "התנהלות ילדותית".
אלא שלאחרונה כאמור, החליטה דוידאי לחשב מסלול מחדש, לצאת מהמרוץ לראשות העירייה ואף להמליץ על גרינברג כראש עירייה לקדנציה נוספת. במקביל, תוביל דוידאי את רשימת "פתח לתקווה" למועצת העיר כשהשם היחיד שנחשף עד כה הוא של יצחק אטיאס, סופר, יועץ וקבליסט.
"בנקודת הזמן הזו קיבלתי החלטה לא להתמודד לראשות העיר גם מסיבות כלכליות וגם משיקולי כדאיות", מסבירה דוידאי "כשהכרזתי על מועמדותי חשבתי שאסתדר אבל עם הזמן ראיתי שדברים פחות מתחברים".
לאחר שהכרזת על ההתמודדות, היה נדמה שהקרע בינך לבין רמי גדל ואתם לא משדרים על אותו גל בלשון המעטה. מדוע את בכל זאת ממליצה עליו כראש עירייה?
"רמי הוא ראש עירייה טוב ואהוד, ולפי מה שאני רואה כרגע אין מועמד שיותר ראוי ממנו. אני עדיין בטוחה שאני מועמדת ראויה, אבל כמו שציינתי דברים פחות הסתדרו מבחינתי".

2 צפייה בגלריה
דוידאי. "הדרך הארוכה שעשיתי מביאה איתה ידע ויכולות מוכחות"
דוידאי. "הדרך הארוכה שעשיתי מביאה איתה ידע ויכולות מוכחות"
אורנה דוידאי. פורשת מהמרוץ לראשות העירייה
( צילום: ריאן)

קראו גם:

יכול להיות שגרינברג הציע לך תפקיד כלשהו?
"שלילי חזק. רמי לא הבטיח שום תפקיד ולא ביקשתי שום תפקיד. אני לא פועלת בשביל כסף, אלא מתוך רצון להיות חברת מועצה, שיהיה קול נשי, חזק ופעיל עם הרבה עשייה ואמשיך לשרת בעתיד את תושבי פתח תקוה בהתנדבות מלאה".
בתוך כך, מי שהוכרז כמספר 2 של דוידאי, אור ברק, החליט שלא להתמודד בבחירות הקרובות ומסר: "אחרי לא מעט לבטים ומחשבות החלטתי להסיר את מועמדותי לבחירות הקרובות מרשימתה של אורנה דוידאי לאור חילוקי דעות אידיאולוגיים. בשלב זה אינני מתמודד ברשימה כזו או אחרת בבחירות המוניציפאליות. מאחל בהצלחה לכלל המתמודדים ותקווה שפתח תקוה תקבל את השינוי שמגיעה לה".
לאחר פרישתה של אורנה דוידאי נותרו שלושה בלבד במרוץ: רמי גרינברג, ענת זנזורי וגנאדי בורשבסקי. האם יהיו עוד פרישות? ימים יגידו.