לפני קרוב לשנה פרסמה המועצה הדתית פתח תקוה "הודעה ואזהרה" לציבור מפני קצביית "אנגוס דבאח" שנפתחה לאחרונה ביכין סנטר. כעת תובעת הקצבייה המוכרת את המועצה הדתית בעיר, את המועצה הדתית אשדוד שגם היא פרסמה הודעה דומה, וכן כנגד גורמים נוספים בסך מיליון שקלים בגין לשון הרע. לטענת רשת הקצביות הנתבעים יצאו למסע השמצות שנועד בין היתר "להקשות בכל דרך על קיומה".
2 צפייה בגלריה
המועצה הדתית הרבנות הראשית פתח תקוה - תמונת פייסבוק
המועצה הדתית הרבנות הראשית פתח תקוה - תמונת פייסבוק
המועצה הדתית, הרבנות הראשית פתח תקוה
(צילום: שירות מיינט)

את ההודעה לציבור פרסמה המועצה הדתית פתח תקוה בתחילת מאי אשתקד, כשתחת הכותרת "הודעה ואזהרה" נכתב: "הרינו מודיעים בזה כי העסקים הבאים עובדים במתכונת 'לא כשר' וקיים בהם חשש גדול להימצאות נבלות וטרפות". בהמשך צויין שם העסק אנגוס קצבים לצד הכיתוב "לא כשר", ו-"בשר טרף".
באנגוס רתחו כבר אז על המועצה הדתית וציינו בתגובתם: "הבקר והעוף שמגיעים לחנויות שלנו נשחטים במשחתות מאושרות על ידי משרד החקלאות. מעולם לא הצהרנו שהחנויות שלנו כשרות וכל לקוח ששואל בחנות נענה על ידנו שהחנות לא כשרה. אנו מתפלאים שגוף כמו המועצה הדתית מוציא הודעה שקרית, שאנו מוכרים נבלות וטרפות, ואנו מתכוונים לתבוע אותו על הוצאת דיבה".
גם במועצה הדתית אשדוד, פעלו ברוח דומה ובדצמבר 2023 פרסמו הודעה "לידיעת הציבור להסיר מכשלה" בטענה שהחנות בעיר מוכרת "בשר טריפות ופיגולים" ולכן "ידע הציבור ויזהר".
לאחרונה כאמור, החליטו ברשת לממש את כוונתם והגישו באמצעות עורכת הדין סוזי קונינסקי תביעה נגד המועצות הדתיות בטענה ל"מעשים חמורים מאין כמותם מצד הנתבעים, אשר ביצעו מספר עוולות לפי החוק, בכוונה לפגוע, לעלוב, לבזות, להכפיש ולהלבין פני התובעת ברבים, לשים אותה מושא לקלס והשמצה ברבים וכן להסית את הציבור הרחב באופן חמור ומסוכן כנגדה תוך פגיעה קשה בפרנסתה, מוצריה ועסקיה.
"...כל זאת מתוך אג'נדה פסולה וחשוכה המאפיינת את פעילות הנתבעים, ובעיקר את הארגונים הקיצוניים והעומד מאחור וכידוע, הנתבעים דנן עושים ויעשו כל שביכולתם לשימור ההגמוניה הדתית וסיכול התפתחותה ופריחתה של חברת התובעת".
עורכת הדין קונינסקי ציינה בנוסף כי על אף שהרשת מעולם לא הייתה כשרה "בחרו הנתבעים ליצור בהלה ומהומה בקרב לקוחותיה בכלל ולקוחות פוטנציאלים בפרט".

2 צפייה בגלריה
קצבייה
קצבייה
קצבייה
(צילום: shutterstock)

קראו גם:

רשת אנגוס דבאח ציינה כי הינה חברה פרטית המתמחה בגידול ושחיטת בשר איכותי והכל בהתאם לחוק ובתביעתה היא טוענת: "הנתבעים ביחד ולחוד פגעו בחופש העיסוק של התובעת, במסחר בלתי הוגן וכל זאת תוך ניצול תפקידם ומעמדם. זאת ועוד הנתבעים פגעו בחופש הדת, בחופש העיסוק, בחופש התחרות והשתמשו הם במידע כוזב".
בתביעתה, נשענת הרשת בין היתר על נוהל הבהרה בעניין אופן פרסום דבר הסרת כשרות, אותו פרסמנו ב 2020 הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי ועו"ד הרא גולדברג היועץ המשפטי לפיה "חשוב להקפיד כי דבר הפרסום על ידי הרבנות המקומית יעשה באופן מידתי וענייני כך שישרת את התכלית לשמה נועד הפרסום".
ממשרדו של עו"ד ירון טבצ'ניק, המייצג את המועצה הדתית פתח תקוה נמסר: "מעיון בכתב טענות עולה שאין ממש כנגד המועצה הדתית פ"ת. המועצה הדתית פעלה ופועלת רבות בהתאם לחובתה שבדין כלפי הציבור המבקש לשמור על דיני הכשרות ועל למנת למנוע כשלים הלכתיים".
תגובת המועצה הדתית אשדוד תובא כשתתקבל.