בחיים, הכל עניין של נקודת מבט. הפועל פ"ת סופרת כבר חמישה משחקי ליגה ללא ניצחון, אבל גם שלושה משחקים ללא הפסד. היא אמנם ההתקפה הרביעית בטיבה בלאומית כבשה בשלושת המשחקים רק שער אחד, אבל ההגנה שרק בני לוד ספגה יותר ממנה, הוציאה מרשתה רק כדור אחד.
הנ"ל נכון גם לגבי שני המשחקים האחרונים, בהם פגשה הפועל שתיים מהקבוצות הטובות בלאומית, הפועל ראשל"צ ובני סכנין. אפשר להתאכזב ואפשר להתעודד מהעמידה האיתנה. הקשר המתקמבק של הקבוצה, דניאל שוורצבוים, בוחר לשלב. "לא ראית הבדלים פערים בין הקבוצות", התייחס שוורצבוים לתיקו המאופס מול סכנין ביום שישי האחרון, "עם קצת יותר ריכוז מול השער ודיוק בפס האחרון, אפשר גם היה לנצח. זה אומר הכל על הפוטנציאל שיש בקבוצה שלנו. בסופו של דבר, השער שספגנו בדקה ה-94 בראשל"צ הוא חלק מהמשחק. קרה לרעתנו, יקרה לטובתנו. בכדורגל צריך זיכרון קצר ולהמשיך הלאה. מניח שכמוני, הרבה שחקנים אחרים לא ישנו טוב בלילות האחרונים, אבל בתקופה הזאת אין זמן להיכנס למרה שחורה".

3 צפייה בגלריה
"אוהב לרוץ ולהילחם למען הקבוצה". דניאל שוורצבוים
"אוהב לרוץ ולהילחם למען הקבוצה". דניאל שוורצבוים
"אוהב לרוץ ולהילחם למען הקבוצה". דניאל שוורצבוים
(צילום סער כרמלי הפועל פ"ת)

מה אתה לוקח משני המשחקים האחרונים, מלבד הנקודות?
"מהרגע שהגעתי עוד לא הצלחנו לנצח, אבל עברנו תהליך חיובי. בשני המשחקים האחרונים ראית קבוצה עוצמתית יותר, שלא באה כאנדרדוג, מה שקצת הרגיש לי בהתחלה. כל הקבוצה עוברת תהליך התבגרות, מבינה את המקום שלה ואני חולם על הרגע שהשופט שורק לסיום ואני רץ לחגוג עם הקהל. אני בטוח שגם הניצחונות יגיעו. בסופו של דבר, אי אפשר לצאת מרוצים עם נקודה, בטח בבית מול הקהל האדיר שלנו".
כמי שמעורב גם במשחק ההגנה וגם בהתקפה, אלה היו ודאי ימים עמוסים במיוחד.
"אני אוהב את התפקיד הזה ולא רואה עצמי בשום מקום אחר במגרש. חלק מהעניין הוא לעבוד קשה. זה מה שעיצב אותי כשחקן. אני אוהב לרוץ ולהילחם עבור הקבצה ומצד שני, לתת את הפס החכם. כל מה שצריך כדי לעזור לקבוצה. גם בלו"ז הצפוף, בשני משחקים תוך שלושה ימים, הצוות ידע לאושש אותנו, פיזית ומנטאלית ולהכין את הקבוצה מצוין".
ביום שישי,( 15:00) תצא הקבוצה למשחק חוץ מול הפועל ר"ג השמינית. שלושה מקומות וארבע נקודות מפרידות בין הקבוצות וגם ההיסטוריה נותנת עדיפות למארחים. הפועל לא ניצחה את ר"ג בחוץ מאז פברואר 79', אז יחיאל סאלם כבש את השער היחיד בניצחונה של הפועל. אגב, שנתיים לאחר מכן הגיע הצטרף אשר, אביו של שוורצבוים, לשורות הפועל ר"ג והתאחד עם דודו שייע פייגנבוים.
13 פעמים התארחה מאז הפועל אצל האורדונים, שבעה משחקים היא הפסידה ושישה לא הוכרעו. "סטטיסטיקה נועדה כדי שישברו אותה", אומר הקשר, "אנחנו מתעסקים כרגע במטרות קצרות ולוקחים כל משחק לגופו. הפועל ר"ג מועדון וותיק, קבוצה טובה, עם מאמן חדש שהביא אנרגיות חדשות. אותנו זה לא צריך לעניין. אנחנו הפועל פ"ת ורוצים לנצח בכל משחק, מול כל יריבה ולא משנה באיזה מגרש. בטח כשאנחנו כל כך צריכים את הנקודות. זה משחק מפתח. נמשיך לעבוד קשה ולהיות מחויבים ואני מקווה שהפעם גם נבוא על שכרנו".
אתם עם מבט אחד לכיוון הפלייאוף העליון, אבל גם התחתית לא רחוקה מכם.
"הליגה הזאת מטורפת. אין מה לעשות. צריך לדעת להתמודד עם הלחץ. לכן, צריך תמיד להיות ריאליים ולהביט בשני הכיוונים. השאיפה היא להסתכל למעלה, כי לשם הפועל שייכת. אבל שוב, כרגע אנחנו מסתכלים רק על המשחק הבא".

3 צפייה בגלריה
"התגעגעתי לקהל של הפועל", דניאל שוורצבוים
"התגעגעתי לקהל של הפועל", דניאל שוורצבוים
"התגעגעתי לקהל של הפועל", דניאל שוורצבוים
(צילום סער כרמלי, הפועל פ"ת)

דניאל שוורצבוים (25) חזר לפני מספר שבועות להפועל פ"ת אחרי חצי עונה ברמה"ש. הוא שיחק בהפועל במשך עונה וחצי והפך לאחד מהשחקנים האהובים על אוהדי הקבוצה, כשבעונה שעברה היה מהגורמים העיקריים בסיום העונה המוצלח של הפועל. ובכל זאת, כאמור, עזב בסיום העונה. "בזמנו, הסוכן שלי לשעבר ואני קיבלנו הצעה להגיע לבית"ר ירושלים", הוא מסביר, "זה משהו שכל שחקן, בטח בגילי היה רוצה לתת לו את הצ'אנס. היו עוד כמה אופציות בליגת העל ורציתי לממש את ההזדמנות לשחק בליגה הבכירה. ידעתי שבמידה ולא עשה קפיצת מדרגה, ארצה לשחק בהפועל. זה הבית שלי. בהפועל העדיפו להתקדם הלאה והבנתי את זה. כדורגל זה עולם דינמי ואי אפשר לחכות לשחקן. מועדון הוא גדול יותר מכל שחקן".
ברמה"ש הפך לשחקן הרכב עד החודש האחרון, בו עלה בעיקר מהספסל. "ברגע שעלתה האפשרות לחזור להפועל, ידעתי שאני רוצה ללכת עליה", הוא מספר, "ואני שמח שהיא אכן התממשה וחזרתי הביתה.
כשחתמת לא ידעת שמסאי דגו צפוי לשוב לעמדת המאמן.
"לא ידעתי, אבל אני שמח שהוא חזר. הוא האיש הנכון למשימה, מכיר את המערכת ואת הקהל. עשינו איתו עונה נהדרת ובמאמץ משותף של כל הגורמים בראשות מסאי, הצלחנו להישאר בליגה בניגוד לכל התחזיות. באופן אישי, מסאי עזר לי להתקדם ולעשות את קפיצת המדרגה שהייתי צריך.

3 צפייה בגלריה
עזר לשוורצבוים לעשות קפיצת מדרגה. מסאי דגו
עזר לשוורצבוים לעשות קפיצת מדרגה. מסאי דגו
עזר לשוורצבוים לעשות קפיצת מדרגה. מסאי דגו
( צילום: אורן אהרוני)
"עם עמיר נוסבאום הספקתי להתאמן מעט מאוד ולשחק רק פעם אחת. התרשמתי מאוד לטובה. הוא עושה רושם חיובי. לפעמים בכדורגל דברים לא מסתדרים וצריך לעשות שינוי. אני בטוח שהוא יצליח, מדובר במקצוען שמבין כדורגל ברמות הכי גבוהות".
שוורצבוים חתם בהפועל לעונה וחצי וקשר את עתידו עם המועדון. "בהפועל הרגשתי ואני מרגיש הכי טוב מכל המקומות בהם שיחקתי", הוא מסביר, "אני רוצה להתקדם עם הקבוצה. יש פה תנאים שאין בהרבה קבוצות מליגת העל. ההנהלה והמעטפת כולה מתנהלת כמו בצמרת הכדורגל הישראלי ונותנת לנו את כל הכלים להצליח. בשנה מאז שהכחולה לקחה את המועדון, הוא התקדם והשתפר. יש לנו מגרש אימונים משלנו, אחרי שנדדנו בין מגרשים או התאמנו על דשא סינטטי וזה פגע בהכנה. יש מענה רפואי טוב, ארוחות צהריים. זה נותן תחושה מאוד טובה. התגעגעתי לקהל הזה ואני בטוח שאיתו אפשר וצריך להחזיר את הפועל למקום שהיא ראויה לו".
העונה זה נראה כבר אבוד, אבל בעונה הבאה הפועל פ"ת תכוון לעלייה?
"צריך לכוון לליגת העל. הפועל תמיד צריכה לחשוב בכיוון הזה. כמובן שתוך כדי תהליך הבראה נכון. המועדון הזה עבר שנים קשות שאחת מהן חוויתי בעצמי. השאיפות צריכות לחזור לליגת העל, אבל זה צריך להיעשות בצורה נכונה. שלב שלב. בינתיים, אני רוצה להתעסק רק בעונה הנוכחית ובמשחק הקרוב. כדי להגיע רחוק, צריך להישאר עם רגליים על הקרקע ולתת למועדון שקט בשלב כמה שיותר מוקדם".
פורסם לראשונה: 15:44, 26.02.20