מאז שבית"ר ת"א החלה במסכת איחודים עם קבוצות מערים סמוכות, היא מעולם לא הצליחה לנצח בפ"ת את הפועל. למעשה, הפעם האחרונה שבית"ר ניצחה בפ"ת הייתה בעונת 92/3'.
היום (שישי) נשבר המחסום. בית"ר ת"א/בת ים הגיעה ל"ראש הזהב", הציגה משחק מצוין וניצחה את הפועל החלשה 1:3, במשחק שיכול היה להסתיים בתוצאה גבוהה הרבה יותר.

3 צפייה בגלריה
בובת "העיט", הקמיע של הפועל, חזרה מפגרה. היום היא הביאה קצת פחות מזל
בובת "העיט", הקמיע של הפועל, חזרה מפגרה. היום היא הביאה קצת פחות מזל
בובת "העיט", הקמיע של הפועל, חזרה מפגרה. היום היא הביאה קצת פחות מזל
(צילום מיינט פ"ת)

הפועל עלתה למשחק ללא שניים מהשחקנים הכי חשובים במערך שלה - השוער ברק לוי והקשר דניאל שוורצבוים, שנעדרו בגלל צבירת כרטיסים צהובים. בשער עמד עדי נסה, שוער המשנה, שכבר ידע משחקים טובים מאלה ולמרכז הקישור נכנס עמית מזרחי, שעדיין לא מצליח לחזור ליכולת הטובה שהציגה בעונה שעברה.
לפני המשחק נערך הפנינג פורימי וגם חליפת העיט, הקמיע של המועדון, נשלפה מהבוידעם אחרי פגרה ארוכה. בפעם הראשונה הופרד חלק מהיציע (על ידי בלונים) והוכרז כיציע משפחות. אגב, למרות שהקבוצה הודיעה על פתיחתו של מתחם עישון מחוץ לתחומי המגרש, עדיין היו מי שצפצפו על החוק ועישנו בתוך היציע.
הפתיחה של האורחים הייתה מדהימה. שחקני ת"א/בת ים הסתערו על שערה של הפועל והגנתה נראתה מבוהלת. כבר בדקה השלישית נכבש השער הראשון כשבר כהן הניף רגל וירה כדור חזק מ-20 לפינה הרחוקה. 0:1 לאורחים.
לאחר השער ניסו שחקני ת"א/בת ים לנצל את הבלבול בהגנת הפועל, אך לא עלה בידם לכבוש שערים נוספים. הפועל התחילה להשתחרר ולהיכנס למשחק ובדקה ה-21 הגביה סרדל כדור מצוין ועוז פרץ נגח מקרוב ליד הקורה.
בדקה ה-35 הגביה עומר צלישר כדור למרכז הרחבה והבלם יעקב אבבה נגח כדור קשתי שפגע במשקוף ונחת מאחורי קו השער - 1:1 ושער שני העונה של אבבה (לשער הנכון).
הקבוצות ירדו להפסקה בשיוויון 1:1.

3 צפייה בגלריה
הפועל נרטבת ומובסת בביתה
הפועל נרטבת ומובסת בביתה
הפועל נרטבת ומובסת בביתה
(מיינט פ"ת)

בפתיחת המחצית השנייה נראה שהפועל משתלטת על המשחק, אולם פרט לשתי פעולות אישיות טובות של עומר בוארון והקפטן רם לוי, שהסתיימו בבעיטות מחוץ לרחבה, הקבוצה לא סיכנה את השער.
משחק ההגנה החלש המשיך והאורחים יצאו להתקפות מתפרצות מסוכנות. בדקה ה-60 דהר מופלח שלעאטה על פני חצי מגרש, כשהוא חולף על פני נפתלי בלאי והשאיר כדור לאדוארד גררו. החלוץ הפנמי הצעיר ירה מקצה הרחבה כדור מסובב לחיבורים של נסה - 1:2 לבית"ר.
בדקה ה-74 הוכרע המשחק. מחדל הגנתי נוסף אפשר לעידו שחר לקבל כדור חופשי לחלוטין בתוך הרחבה, לחלוף על פני עדי נסה ולבעוט מזווית קשה את ה-1:3. שחר כבש גם במפגש הראשון בין הקבוצות העונה, שהסתיים בניצחונה של בית"ר 2:3.
עד לסיום היו האורחים קרובים להגדיל את יתרונם והיחידים בהפועל שתפקדו היו אוהדי הקבוצה, שהמשיכו לעודד גם בפיגור ולמרות גשם הזלעפות שהחל לרדת ב-20 הדקות האחרונות של המשחק.

3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל והשחקנים בהודיה הדדית בסיום המשחק
אוהדי הפועל והשחקנים בהודיה הדדית בסיום המשחק
אוהדי הפועל והשחקנים בהודיה הדדית בסיום המשחק
(צילום מיינט פ"ת)
בשמונת המשחקים האחרונים ניצחה הפועל רק פעם אחת והפסידה כבר ארבע פעמים. חלום הפלייאוף העליון נראה כעת רחוק במיוחד. ניצחון היה מעלה את הפועל מעל יריבתה, שכעת זינקה למקום השביעי עם 39 נקודות. הפועל במקום ה-11 עם 34 נקודות, שלוש פחות מאום אל פאחם השמינית. הפועל רמת גן התשיעית תוכל לטפס למקום שמוביל לפלייאוף העליון אם תנצח ביום שני את בני לוד ובכך תגדיל את הפער בין הפועל לשמינייה הראשונה לחמש נקודות, מה שיסיים, למעשה, את הסיפור מבחינתה של הפועל. לצד זאת, ניצחון של לוד - והפער של הפועל מהמקום שמוביל למשחקי המבחן יעמוד על שש נקודות בלבד, תשעה מחזורים לסיום העונה.
ביום שישי הבא תארח הפועל את מכבי אחי נצרת במשחק ביתי שני ברציפות.
ובעניין אחר, חבר הוועד המנהל של עמותת "הכחולה" ואחד ממייסדי העמותה, חזי בן עמי, הודיע היום על התפטרותו מכל תפקידיו בעמותה ובמועדון.
"אתמול העברתי לוועד מנהל הודעה על סיום פעילות בוועד מנהל של העמותה ובמועדון הכדורגל הפועל פתח תקווה החל מה 07.03.2020. במהלך חודש מארס 2020 תתבצע חפיפה להעברת כל התפקידים וזכויות החתימה בעמותה ובמועדון. תודה רבה על העזרה במהלך 4 השנים האחרונות , והצלחה לעמותה ולמועדון בהמשך הדרך", כתב בן עמי, שבשבוע שעבר, כזכור, נפגע בפניו בצורה קשה בעימות אלים ביציע. בן עמי היה אחד הגורמים הכי משמעותיים בעמותה לפני ואחרי שרכשה את המועדון ויהיה קשה למצוא את האדם שייכנס לנעליו הגדולות.
פורסם לראשונה: 18:14, 06.03.20