ענף הכדוריד בישראל נפרד השבוע מאחד השחקנים הגדולים מאז קום המדינה. משה לגיל, שכיכב בשנות השישים והשבעים במדי הפועל ומכבי פתח תקוה ואף לבש את המדים הלאומיים, הלך לעולמו בגיל 82.
1 צפייה בגלריה
משה לגיל (מימין) לצידו של ניסים קלדרון
משה לגיל (מימין) לצידו של ניסים קלדרון
משה לגיל (מימין) לצידו של ניסים קלדרון
(צילום: באדיבות ניסים קלדרון)
לגיל החל את דרכו הספורטיבית בכלל כשחקן כדורסל במכבי רמת גן. משם עבר לקבוצת הכדוריד של המועדון ואז הגיע להפועל פתח תקוה עימה זכה בשתי אליפויות בסוף שנות השישים. בהמשך חצה את הכביש ליריבה העירונית מכבי והניף איתה את גביע המדינה כמאמנה. בנוסף כאמור, שיחק בנבחרת ישראל ואף אימן אותה.
באיגוד הכדוריד פרסמו הודעה לזכרו בעמוד הפייסבוק וכתבו בין היתר "כי היה איש כדוריד, ודמות הזכורה למופת".
קראו גם:
"משה היה וירטואוז", מספר דובי פוחס אשר שיתף פעולה עם לגיל בקבוצת הכדוריד של הפועל פתח תקוה. "הייתה לו תכונה שלא הייתה לאף שחקן. לא הייתה לו זריקה חזקה במיוחד אבל אף אחד לא ידע מה הוא הולך לעשות עד השניה האחרונה, ולדעתי גם הוא לא ידע. הייתה לו מחשבה מאוד מהירה. הוא היה מסתכל לצד אחד ומוסר לצד השני, במה שנקרא היום 'עין עקומה'".
רבים הכירו אותו כספורטאי מחונן. איזה אופי היה לו?
"הוא היה חברותי מאוד. עשינו קומזיצים ביחד, היינו שרים. נסענו גם ביחד לחול למספר שבועות. דיברתי איתו לפני חצי שנה בערך. כמי שזוכר איך היה רץ על המגרש, היה עצוב מאוד לראות אותו הולך עם מקל, אבל היו ימים".
"כשקיבלתי את ההודעה על מותו התחלתי לבכות כמו ילד קטן, אשתי לא הבינה מה קרה", אמר בכאב נסים קלדרון, היסטוריון הפועל פתח תקוה. "הוא היה דמות משמעותית כמו נחום סטלמך. הוא היה אמן כדוריד, ואפשר לומר שהיה המסי של הכדוריד בעיר, בימים בהם הפועל פתח תקוה הייתה אימפריה בכל ענפי הספורט. כולם היו מגיעים לבית הפועל המיתולוגי שברחוב וולפסון כדי לראות אותם. זה היה בנשמה של האוהדים, מה שכבר לא קורה היום. תמיד הוא אמר 'מתי נחזור לימים שבהם הפועל פתח תקוה הייתה אימפריה? תנסו לעשות משהו'. במיוחד בכדוריד".
קלדרון העלה פוסט ברשת החברתית שזכה לתגובות רבות, החל מתושבים ועד למכרים ושחקנים נוספים ששיתפו פעולה עם לגיל וביכו את לכתו. "אחד הגדולים. בזכותו היו באים אלפים לצפות במשחק הכדוריד", כתב אחד התושבים ואחר הוסיף "הייתה לי הזכות להתאמן אצלו ולשחק איתו. לגיל היה ראשית בן אדם! מאמן ששחקנים היו מעריצים. אדם שהכדוריד היה שואו בשבילו. אלפים היו צועקים 'לגיל תעשה תרגיל'. הוא אהב והעריך את ההנאה בחיים בכלל ובספורט בפרט. יהי זכרו ברוך".
הלווייתו של משה נערכה אתמול (ראשון). הוא הותיר אחריו אישה, רבקה, ושלושה ילדים.
יהי זכרו ברוך.