הערב זה קורה: מכבי פתח תקוה תפגוש בגמר גביע המדינה (20:30) את הפועל באר שבע באצטדיון בלומפילד ותנסה לזכות שוב בתואר השני בחשיבותו אחרי 72 שנה. בינתיים כל 6,000 הכרטיסים שהוקצו לאוהדי הקבוצה נמכרו וגם בעירייה נערכים לאפשרות של חגיגות אל תוך הלילה. כל הפרטים לפניכם.
2 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקוה
מכבי פתח תקוה
מכבי פתח תקוה
(צילום: עוז מועלם)

מכבי תופיע הערב לגמר השישי בתולדותיה (שיחקה בשני גמרים לפני קום המדינה) ועד כה זכתה פעמיים: ב1935 ובעונת 1951/2. מאז הזכייה האחרונה שיחקה הקבוצה בשני גמרים נוספים. אל הראשון מביניהם, בעונת 2000/2001 היא הגיעה אחרי שגברה בחצי הגמר על מכבי חיפה 3:2 בהארכה, במה שנחשב עד היום לאחד מהמשחקים הגדולים בתולדות המועדון.
במשחק הגמר היא פגשה את מכבי תל אביב ונכנעה בתוצאה 3:0. בהרכב של הלוזונים שיחקו אז בין היתר גולן מלול, איסמעיל עאמר, שרון צופין, תומר בן יוסף, איתן פריינטה, עידן מליחי, צחי שמריהו, שי הולצמן, אסי טובי שחזר בתשובה בינתיים, ועוד.
"בדיעבד זו הייתה חוויה לא נעימה בגלל התוצאה, אבל המעמד כשלעצמו הוא חוויה ספורטיבית מדהימה", אומר צופין, אחד מסמלי המועדון, למיינט פתח תקוה. "למרות שרוב האיצטדיון אז היה מלא באוהדי מכבי, כמו הערב שיהיה רוב לאוהדי באר שבע זו אווירה טובה".
איזה טיפ אתה יכול לתת לשחקנים כדי שהתוצאה היום תהיה אחרת?
"שבאנו לגמר היינו יותר מדי לחוצים, מתוחים וכבדים במגרש. על הנייר באר שבע עדיפה ולכן הלחץ יהיה עליהם כי יש ציפייה שינצחו. לכן השחקנים של מכבי צריכים להגיע משוחררים יותר ופחות לחוצים".
איך לדעתך יתנהל המשחק?
"אני מאמין שבאר שבע תשלוט במגרש אבל ראינו כבר שהחזקת כדור לא בהכרח מביאה ניצחון. לדעתי מכבי תשחק עם הגנה נמוכה וצפופה יותר וככל שהזמן יעבור והתוצאה לא תהיה לטובת באר שבע, היא תכנס ללחץ ויהיה אפשר לעקוץ אותם כמו שמכבי ניצחה את מכבי תל אביב ברבע הגמר. הניצחון ברבע הגמר הזכיר לי מאוד את הניצחון שלנו על מכבי חיפה אבל זה משחק של פעם בדור. בסופו של דבר, הקרב על הגביע זה משחק אחד ואני מאמין שזה אפשרי. אני אחזיק למכבי אצבעות".

2 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקוה
מכבי פתח תקוה
מכבי פתח תקוה
(צילום: עוז מועלם)

קראו גם:

לגמר נוסף הגיעה מכבי פתח תקוה בעונת 19/20, וכמו היום, גם אז היא פגשה את הפועל באר שבע באיצטדיון בלומפילד במשחק שהתנהל מול יציעים ריקים לאור מגבלות הקורונה. למרות שהגיעה למעמד כקבוצה מהליגה הלאומית, שיחקו בשורותיה שמות כמו ליאל עבדה, תאי בריבו, איתן אזולאי, ארד בר ועוד. במשחק עצמו פערי הליגות הכריעו את הכף לזכות הדרומיים שניצחו 2:0.
"בגלל שהמשחק היה בלי אוהדים, לא הרגשנו באמת את החוויה אבל כשהפסדנו זה היה מאכזב מאוד", משחזר מוחמד סרסור שגדל במועדון ושיחק באותו גמר לפני שהמשיך לרמת השרון ומ.ס כפר קאסם. "היינו קרובים מאוד לזכות בגביע ולהשלים עונה מצוינת עם עליית ליגה ולכן זה כאב מאוד להפסיד בגמר. אני זוכר שבמשך כמעט חודש לאחר המשחק לא יצאתי מהבית".
הערב תהיה אווירה שונה, איצטדיון מלא, רובו אדום של באר שבע. איך זה ישפיע על מכבי?
"אני חושב שזה יעשה טוב לשתי הקבוצות. מה שכן, השחקנים של מכבי צריכים להיות זהירים, לעמוד במשימות הטקטיות, לחכות מאחור ולשחק על מתפרצות כי באר שבע קבוצה חזקה מאוד".
איזה משחק נראה?
"שתי הקבוצות יהיו זהירות, ומי שתספוג ראשונה היא זו שתפסיד. אני מקווה שמכבי פתח תקוה תנצח. זה מועדון שגדלתי בו ואני מחזיק לו אצבעות. לעשות את זה נגד באר שבע שלקחה לנו את הגביע פעם שעברה, זו תהיה סגירת מעגל יפה".
במכבי מקווים שהערב הם יהיו בצד השמח, ולמרות שהקהל שלה הפך למושא ללעג עם השנים, לא פחות מ-6,000 אוהדים בכחול הבטיחו את מקומם באיצטדיון ביפו. כדי להקל על האוהדים יעמדו לרשותם 13 אוטובוסים שיצאו בשעה 18:15 מאיצטדיון שלמה ביטוח בשיטת 'מלא וסע' כשהנסיעה תהיה ללא עלות.
גם קו הרכבת הקלה יתוגבר ויפעל עד השעה 1 בלילה. במועדון מסרו כי יש להגיע לרציף הסמוך לתחנה המרכזית ולעלות על קו R1 עד תחנת בלומפילד. הקו יעבור בתחנה כל 5 דקות.
גם בעירייה נערכים למשחק, או יותר נכון לאפשרות שמכבי תחזור עם הגביע. במקרה כזה החגיגות צפויות להתקיים ככל הנראה בהיכל הספורט שברחוב אמסטרדם.
"זה חתיכת אירוע מבחינתנו", אמר מאמן הקבוצה רן קוז'וק לקראת המשחק. "הצלחנו קצת לנוח, שחקנים שהיו טיפה פצועים חזרו לעניינים. מקווה שנעשה טוב. הסגל שלי מלא, עדיין לא החלטנו מי ה 20 שיעמדו לרשותנו , מקווה שנקבל את ההחלטות הנכונות בעזרת השם".
על הכושר הלא טוב של באר שבע במשחקים האחרונים, אמר המאמן: "לפני כמה שבועות שיחקנו נגד נוף הגליל והיא קבוצה שדרסה את הליגה הלאומית באותה תקופה ואנחנו עשינו תוצאות לא טובות בליגת העל והיינו מועמדים לירידה. הגענו לחצי גמר ובאירוע הזה ידענו להביא את האיכות, אז אנחנו לא מתבלבלים. הפועל באר שבע היא קבוצה אדירה, בטח קבוצה יותר גדולה ממכבי פתח תקוה. אנחנו באים ורוצים לעשות הכל כדי לנצח את המשחק אבל אנחנו לא מתבלבלים".