בשנים האחרונות הדביקו לבן רייכרט בכל הקבוצות אליהן הגיע את הכינוי "מנחוס". חלק מהאנשים עשו את זה באיבה גלויה ואחרים בצחוק, אחרי שהוא ירד ליגה במדי ארבע קבוצות בהן שיחק - הפועל רמת השרון, הפועל עכו, הפועל תל אביב והפועל כפר סבא.
1 צפייה בגלריה
רייכרט. "לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40 " |
רייכרט. "לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40 " |
רייכרט. "לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40 " |
(עוז מועלם)
למרות הרזומה הלא מחמיא, עוד בשלהי העונה שעברה סימנו אותו הלוזונים כשחקן הרכש המועדף עליהם מבין הישראלים. הנימוקים לבחירה: לרייכרט תמיד היה כישרון ורוח לחימה. הבעיה היא שהחלטות לא נכונות הפכו את הקריירה שלו לתאונת רכבות, אבל בפתח־תקוה מקווים ממש כמו בקטיף סברס, שיידעו לנקות את הקוצים וליהנות מהפרי.

בין צהוב לאדום

רייכרט (27) התחיל את הקריירה בקבוצת הילדים של הפועל תל אביב אותה אהד בקנאות. בגיל 13 עבר למחלקת הנוער של מכבי חיפה ובגיל 17 להפועל רמת השרון. בסיום אותה עונה ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת העל במחזור הסיום מול קרית שמונה.
שנה לאחר מכן הפך לאחת התגליות של רמת השרון כשחקן הרכב קבוע ולמרות שהקבוצה ירדה ליגה, חוזר על ידי רוב קבוצות ליגת העל. היכולת הטובה שלו לא נעלמה גם מעיני קברניטי הנבחרת הצעירה, והוא זומן לסגל כולל הופעה מול הנבחרת הצעירה של הולנד.
בעונת 2014-15 חתם רייכרט לארבע שנים במכבי תל אביב בתיווכו של יו"ר רמת השרון דאז, דני לאופר ז"ל, ששימש בשנות השמונים כיו"ר מכבי תל אביב. אלא שאוהדי מכבי ירדו לחייו אחרי שכמה שנים קודם לכן פרסם בדף הפייסבוק שירי הלל לקבוצתו האהודה הפועל תל אביב. בינואר 2015 הוא הושאל להפועל תל אביב במסגרת עיסקת גילי ורמוט.
קראו גם>>>
באותם ימים הגיעו לאימון הפועל כמה טיפוסים מפוקפקים שדרשו ממנו לשלם חוב של אביו. רייכרט כבש שני שערים בעשרה משחקים במדים האדומים, ובגלל שהחצין את אהדתו לקבוצה בכל פורום אפשרי הפך לחביב יציע שער חמש.
בהמשך חזר רייכרט למכבי בחוסר חשק מופגן ועם חשש שיהפוך אחרי הרומן עם הפועל לשנוא נפשם של האוהדים. הוא החרים את מחנה האימונים של הצהובים באוסטריה, ומי שפתר לו את הפלונטר, במה שבמכבי עד היום מכנים כעיסקה המשתלמת בהיסטוריה שלהם, הוא בעליה החדשים של הפועל אמיר כבירי שהעביר לצהובים צ'ק של מיליון יורו עבורו.
רייכרט חתם בהפועל במסגרת העיסקה על חוזה לחמש שנים, רק כדי להיות שנה לאחר מכן חלק מקבוצה בפירוק שירדה ליגה.

נדודים וסכסוכים

רייכרט חיפש שינוי ורצה להתנער מהטיקט של שחקן לא מוכח עם תג מחיר של מיליון יורו, שהפך אותו לדמות נלעגת בעיניי חלק מחובבי הכדורגל בארץ. "זה העמיס עליי", סיפר באחד הריאיונות בעבר. "לכל מקום שעברתי תג המחיר הזה הגיע לפני היכולת שלי. קראו לי 'בן מיליון יורו'. היום, אחרי שעברו כמה שנים, הכל מאחוריי ואני לא נותן לזה לפגוע בי. אני בן רייכרט חדש".
היעד שנבחר כדי לפתוח דף חדש היה המושבה בבלגיה, ורייכרט חתם בקבוצת זולטה ורחם. שם, בבלגיה, הוא הפך לנער פוסטר וכמעט ולא שיחק. בינואר חזר להפועל עכו רק כדי לרשום במדיה עשר הופעות ולרדת גם איתה לליגה הלאומית.
סביר להניח שכדורגלן אחר היה מרים ידיים, אבל רייכרט, פייטר אמיתי, המשיך הלאה וחתם במ.ס אשדוד אחרי שהושאל אליה מהקבוצה הבלגית.
רייכרט דווקא די חזר לעצמו בעיר הנמל הדרומית, אבל התדמית ואולי גם מזל רע מנעו ממנו למצוא קבוצה נוספת בליגת העל. אז הוא עשה ריסטרט וחזר לרמת השרון בליגה השניה.
אחרי שלושה חודשים בליגה הלאומית החליט אופיר חיים, מאמן הפועל כפר סבא דאז, להמר עליו בחודש ינואר ונתן לו צ'אנס נוסף בליגת העל כשכפר סבא מתחת לקו האדום. זה, תתפלאו, לא רק שלא נגמר באותה עונה בירידה, אלא רייכרט הפך לברומטר של הקבוצה מהשרון, הוביל אותה לחוף מבטחים וגם זכה לחוזה לעונה נוספת.
הוא לא פספס את ההזדמנות לחגוג את הפריחה המקצועית ואת הבית החדש שמצא ואמר באותם ימים: "התחושות מאוד טובות. הרבה אנשים הרימו גבה כשהגעתי לכפר־סבא, אני שחקן לקבוצות יותר גדולות. שמח שהצלחנו להשיג את המטרה ואני כבר מחכה לעונה הבאה. אני חייב תודה לאופיר חיים שהאמין בי".
ואז הגיעה העונה האחרונה וזה קרה לו שוב. הוא כמובן לא אשם שכפר סבא ירדה ליגה, אבל זה עוד כתם ברזומה ההלא מחמיא שלו. הקשר גם נקלע לעימות חזיתי עם מנכ"ל המועדון, עידן שום, בנו של הבעלים יצחק שום.
מעשה שהיה כך היה: "מי שיגיד מעכשיו שהוא פצוע - אני שולח אותו לביטוח לאומי". הזהיר שום ג'וניור את שחקניו לקראת תום העונה. היחיד שלא נשאר חייב והשיב בזעם, ניחשתם נכון, היה רייכרט שאמר בנוכחות כולם: "למה את האחיין שלך, טום שלח, שכבר חודשיים וחצי אומר שהוא פצוע ובורח ממשחקים, לא שולחים לביטוח לאומי?" רייכרט נזרק מאותו מהאימון ונקנס. עוד רומן נגמר מבחינתו בירידת ליגה ובדלת שנטרקה.
עכשיו הוא בפתח־תקוה ודווקא יש סיכוי לא רע שהלוזונים יצליחו להוציא ממנו את המיטב. מה שבטוח שיזכרו גם הם משפט שאמר רייכרט לפני שנה וחצי: "אני בן 26 אבל לפי מה שעברתי עלולים לחשוב שאני בן 40". אז לא מאוחר להשתנות ולשנות את המזל צריך, רק לזכור להפסיק להתנהג כמו אוהד מהיציע, לשחק כדורגל, לפעמים להוריד קצת את הראש ולסכור את הפה.
לעדכונים: חדשות פתח תקוה