יום קשה לספורט הנשים בפתח תקוה - קבוצת הפועל בני פ"ת נשרה אמש (חמישי) לליגה הלאומית בכדורסל נשים, אחרי הפסד חוץ לבנות הרצליה 67:79. המנצחות העלה את מאזן הניצחונות שלהן לחמישה, בעוד הפועל נותרה עם ניצחון בודד, ביום שני האחרון ברעננה, כשעד סיום משחקי הבית התחתון נותרו ארבעה משחקים בלבד.
ההפסד אמש שיקף למעשה את העונה כולה. הפועל הייתה בתמונה לאורך כל המחצית הראשונה, שהסתיימה ביתרון ארבע בלבד למקומיות - 33:37.
אולם כפי שקרה להן כל כך הרבה פעמים העונה, ברבע השלישי הגיעה ההתפרקות של פ"ת, הרצליה ברחה עד ליתרון 21 הפרש, ניצחה את הרבע השלישי 11:24 ולרבע האחרון עלתו המארחות ביתרון 44:61.
עד לסיום הצליחו בנות הפועל רק לצמק מעט את התוצאה, מה שלא הקל על האכזבה הגדולה.
אחרי תשע עונות רצופות בליגה הבכירה, שוב לא תהיה בעונה הבאה הפועל פ"ת בליגת העל. למעשה, לכדורסל בעיר לא תהיה נציגות בליגה הראשונה ואם לא תהיינה הפתעות מרעישות, רק קבוצה אחת, מכבי פ"ת, תייצג את העיר בליגה הבכירה בענפים המובילים.
העונה הזאת, כזכור, החלה באסון גדול עבור המועדון, כשמנכ"ל המועדון ואחד ממייסדיו, בני סלע ז"ל, נפטר באופן פתאומי מדום לב, כשנסע לשדה התעופה לקבל את פניה של שחקנית הקבוצה מוניק ריד.
הקבוצה התקשתה להתאושש מהטראומה, שאירעה שבועיים בלבד לפני פתיחת העונה, כשגם פציעתה של שלי סירקיס, שאמורה הייתה להיות שחקנית מובילה אך סיימה את העונה אחרי שני משחקים, פגעה בהפועל.
בניגוד למנהגה, החליפה העונה הקבוצה שחקניות זרות במהלך העונה, כשצ'אנדרה האריס החליפה את שאנון פלוקר ואחר כן קלינדה זאקארי החליפה את האריס ובריטני ג'ונס את דומיניק ווילסון.
במהלך העונה גם עמדו שלושה מאמנים על הקווים - רועי לזר החליף בתחילת העונה את גיל סלע, שהיה אבל על פטירת אביו. אחר - כך עבדו השניים בצוות כשסלע הוא המאמן הראשי ובחודש שעבר מונה נמרוד מיטל למאמן. סלע מונה לתפקיד המנכ"ל במקומו של אביו וגם הוא הודה שביצע את המהלך באיחור.
כל הניסיונות הללו, כאמור, לא סייעו והקבוצה ניצחה רק פעם אחת ב-20 מחזורים. כעת, נותרו לה עוד ארבעה משחקים שכל מטרתם היא אחת - לשמור על קבוצה הקבוצה והשחקניות ולרדת ללאומית בראש מורם.