רק ארבעה ימים אחרי התיקו המאכזב מול נוף הגליל בבית, תנסה הפועל פ"ת לחזור למסלול הניצחונות, כשתתארח מחר (שלישי, 19:05) אצל הפועל ראשל"צ במסגרת המחזור ה-25 של הליגה הלאומית.
שתי הקבוצות מגיעות למשחק במצב רוח לא מזהיר. הפועל לא ניצחה כבר ארבעה משחקים ברציפות ובשישי האחרון שבתה מכיבוש אחרי 17 משחקים רצופים בהם עשתה זאת לפחות פעם אחת וכשהיא מרוחקת כבר שש נק' מהמקום שמוביל לפלייאוף העליון. המקום ה-14, המוביל למשחקי ההישרדות בלאומית, נמצא אף הוא במרחק שש נקודות בלבד.
הפועל ראשל"צ אמנם עדיין איתנה במקום השני בטבלה, אבל ספגה ביום חמישי תבוסה משפילה (4:0) בחוץ מול בית"ר ת"א/בת ים.
בסיבוב הראשון נפגשו השתיים בפ"ת והמשחק ייזכר בעיקר בגלל שערוריית שיפוט. מיקו ממן, חלוץ ראשל"צ, כבש את השער הראשון לזכות קבוצתו לאחר שנגע ביד, מה שנעלם מעיניו של השופט דרור כהן. אגב, אם המהלך היה זוכה להתייחסות השופט, עלול היה ממן לספוג כרטיס צהוב שני ואדום. בסופו של דבר, ראשל"צ ניצחה 1:2, כשעוז פרץ משווה לפני המחצית ועדן דהן מכריע את המשחק בדקה ה-68.
הפועל ניצחה רק פעם אחת בתשעת המפגשים האחרונים שלה מול הכתומים. בחוץ היא לא ניצחה את ראשל"צ מאז ינואר 2014 . בארבעת המשחקים האחרונים שהתקיימו בעיר היין, ניצחה ראשל"צ פעם אחת ושלושה משחקים נוספים הסתיימו בתיקו.
הניצחון היחיד של הפועל בתקופה האחרונה הושג בדיוק לפני שנה ב-15/2/2019, יום הולדתו של המאמן דאז והיום, מסאי דגו. המאמן חגג בשבת יום הולדת 34 ובאימון אתמול חגגו לו השחקנים ואנשי המועדון. דגו, כמובן, לא יצטער ולא יתאכזב לקבל שנתיים ברציפות את אותה המתנה.
הפועל תיאלץ להתמודד מול ראשל"צ ללא הקשר אלמוג אוחיון שייעדר בשל צבירת חמישה כרטיסים צהובים. מאותה סיבה, אגב, ייעדר החלוץ עוז פרץ מהמשחק הבא, שייערך כבר בשישי הקרוב, בבית מול בני סכנין.
מי שעוד בספק למשחק הם הקשרים דניאל שוורצבוים ועומר צלישר. בשריר הירך האחורי של שוורצבוים אובחנה ממתיחה קלה, בעוד צלישר סובל מעייפות. בכל מקרה, במועדון העריכו ב-80 אחוזים את הסיכויים שיפתחו מחר בהרכב. עמית מזרחי, בר ירוחם וחמאדה אגבריה מתדפקים על דלתות ההרכב במידה ויהיה צורך.