1 צפייה בגלריה
זה כבר לא דמיון, זאת מציאות. מתחת לדגל מסתתרים בעלי הפועל פ"ת. צילום: אורן אהרוני
זה כבר לא דמיון, זאת מציאות. מתחת לדגל מסתתרים בעלי הפועל פ"ת. צילום: אורן אהרוני
זה כבר לא דמיון, זאת מציאות. מתחת לדגל מסתתרים בעלי הפועל פ"ת. צילום: אורן אהרוני
הערב (ראשון) נערכה באולם תיכון "ברנר" בעיר האסיפה השנתית של חברי עמותת אוהדי הפועל פ"ת, "הכחולה", המחזיקה בבעלות על המועדון.
כמאה אוהדים הגיעו לכנס במהלכו הוצגו תכניות העבודה לשנה שחלפה ולהמשך הדרך.
אחרי שנציגי הוועדות השונות סיפרו אודות פעילותן, הגיע החלק שמשך את עיקר תשומת הלב באירוע, זה שדן בנושאים הכלכליים והכספיים על הפרק ובראשן - מצבה הכספי של הקבוצה.
חבר הוועד המנהל, אלעד סלע, סיפר כי בניית התקציב לעונה הנוכחית נבנה על סמך אומדנים, שהיום מתבררים כשגויים והביאו למצב שהקבוצה עלולה להיקלע למחסור תקציבי של כ-700 אלף שקלים.
הפער נוצר, בין השאר, בשל הציפייה לגייס סכומים גבוהים יותר מאוהדי הקבוצה, מהעובדה שבהיעדר ממשלה מכהנת, תקציב של כ-150 אלף שקלים שאמור היה להגיע מפרויקט של משרד הספורט בוטל, מתשלומי פנסיה של שחקנים ששיחקו בקבוצה בעבר ומ-100 אלף שקלים שנאלצה הקבוצה לשלם לפיפ"א עבור חובות לשני שחקניה בעבר, ברנקו מיכאלוביץ' וסמואל גילמור. "את רוב החוסר יצליח המועדון לכסות באמצעות תכנית התייעלות שתיעשה בתוך המערכת", הסביר סלע. אולם בכדי להשלים את החוסר ואולי אף להצליח לצרף לקבוצה שני שחקני חיזוק, על פי צרכי הצוות המקצועי, על הקבוצה לגייס עוד כ-250 אלף שקלים שיופנו, טוענים בעמותה, ישירות לחיזוק. לצורך זאת יוקם באתר האינטרנט של העמודה עמוד ייעודי לנושא וייעשו ניסיונות לגייס ספונסרים נוספים.
יצויין כי מדובר באומדנים, כמו כן - ישנם כספים נוספים, מעיריית פ"ת למשל, שאמורים להיכנס לקופת הקבוצה.
הרוחות החלו לסעור במידת מה ובשלב זה עלה לדבר המנהל המקצועי ניב טל, שטען בראשית דבריו כי העמותה היא עדיין הפיתרון היחיד להפועל פתח-תקוה. "אני מודה שהתקבלו גם החלטות לא נכונות בבניית הקבוצה, אולם האחריות לתקן היא על כתפנו", אמר טל, "אסור לנו להדחיק את הבעיות ואנחנו צריכים להסתכל לאמת בפנים".
טל סיפר על הקשיים לבנות צוות מקצועי רחב תחת הסד הכלכלי הקשה והעלה כדוגמא את הצורך בגיוס מאמן מנטאלי, שהקבוצה לא מצליחה לענות עליו. "יש פה חבר'ה צעירים, שבפעם הראשונה נתקלים בביקורת קשה ובלחץ כמו במועדון שלנו וזה פוגע להם ביכולת", סיפר טל.
עוד עלה בכנס כי כמחצית משחקני הקבוצה מרוויחים שכר הנמוך מ-2500 שקלים, רבע מרוויח בין 5,300 שקלים (שכר מינימום) ל-8000 ורק כשישה שחקנים בכירים מרוויחים בין 12 ל-17 אלף. "הלקח שלמדנו הוא לדעת להעריך גם את היכולת של שחקנים, שלא שיחקו בקבוצות עם הרבה קהל, להתמודד עם לחצים כאלה", ציין טל והוסיף "אנחנו לא נשלים עם היותה של הפועל פ"ת בלאומית ומי שלא מסוגל לעמוד בלחץ, שיחפש מועדון עם פחות לחץ ושאיפות".
למרות זאת, הביע טל תמיכה מלאה במאמן עמיר נוסבאום וציין כי המועדון עומד במטרות שנקבעו בתחילת העונה, כשלטענתו רק לשלוש קבוצות בליגה הלאומית יש תקציב נמוך יותר משל הפועל. "בחרנו מאמן מסוג מסוים והבאנו שחקנים שיתאימו לו", סיפר המנהל המקצועי, "אנחנו צריכים ללכת עם הקו הזה עד הסוף, לתת לו להשלים את התהליך. אין בעיה להחליף מאמן, להחליף גם אותי, אבל אף פעם לא נצא מה "לופ" הזה. אחרי חצי עונה זה מוקדם מדי להסיק מסקנות. בחרנו בקו מסוים וצריך לתת לו את הזמן. עמיר מודע לצדדים הפחות חזקים שלו והוא פועל לשפר אותם כל הזמן".