2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל פ"ת גיל סלע. צילומים: מגד גוזאני,מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל
מאמן הפועל פ"ת גיל סלע. צילומים: מגד גוזאני,מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל
מאמן הפועל פ"ת גיל סלע. צילומים: מגד גוזאני,מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל
שינוי בעמדת המאמן של קבוצת כדורסל הנשים של הפועל פתח-תקוה. גיל סלע, מאמן הקבוצה בעונות האחרונות, פינה את מקומו וישמש מעתה כמנכ"ל המועדון, כשעל הקווים יעמוד נמרוד מיטל. לצידו של המאמן החדש ימשיך רועי לזר כעוזרו. משחקו הראשון של מיטל כמאמן ייערך כבר הערב (שני, 19:00, תיכון "יצחק שמיר") כשקבוצתו החדשה תארח את א.ס. רמה"ש, הקבוצה האחרונה אותה אימן בליגת העל.
סלע קיבל את ההחלטה בסוף השבוע החולף, אבל מודה כי הייתה צריכה להתקבל כבר לפני זמן רב. "זאת הייתה טעות מצידי לחזור ולאמן", מספר סלע. כזכור, אביו של גיל, בני סלע, שהיה יו"ר המועדון מאז היה ממייסדיו לפני כשלושים שנים, נפטר במפתיע בחודש אוקטובר האחרון, שבועיים לפני פתיחת העונה.
במחזורים הראשונים אימן לזר, עד שחזר גיל סלע לקווים. "אני לא יכול להתפנות לאימון כרגע, לא ריגשית ולא מההיבטים הטכניים. אני מתעסק בהמון דברים, כל מה שאבי היה עושה. לא הייתי לגמרי עם הקבוצה. מצאתי את עצמי חושב על משחקים רק יום לפני, כשעשינו את הוידאו לקראתו. אני לא מתבייש לומר שאני לא מצליח להכיל את הסיטואציה הקשה הזאת".
סלע מוסיף ומספר על התקופה הקשה שעוברת עליו ועל קבוצתו, שנקלעה למאזן של 10:0 מפתיחת העונה וסוגרת את הטבלה: "אנשים היו מדברים איתי על כדורסל והייתי שומע אותם כאילו מרחוק. פגעתי בעצמי ופגעתי בקבוצה. מגיע לשחקניות מאמן ששם במאה אחוז. ביום חמישי, אחרי ההפסד לרמת חן בגביע, אמרתי "די". אני לא יכול יותר. הייתי במצוקה ואני צריך את הזמן לעצמי ולמשפחה שלי כדי לעכל".
סלע, כאמור, ימשיך במועדון בתפקיד המנכ"ל וינסה להיכנס לנעליו הגדולות של אביו. הפועל פ"ת עוברת עונה מורכבת וקשה. שתיים משחקניותיה, מוניק ריד ואריאלה רוזנטל חוו טרגדיות משפחתיות בקיץ. ריד איבדה את אימה, נחתה בארץ וכשהגיע בני סלע ז"ל לאסוף אותה משדה התעופה, הוא קרס בידיה. רוזנטל איבדה את אחיה.
2 צפייה בגלריה
נמרוד מיטל, כמאמן נבחרת ישראל. צילום: איגוד הכדורסל
נמרוד מיטל, כמאמן נבחרת ישראל. צילום: איגוד הכדורסל
נמרוד מיטל, כמאמן נבחרת ישראל. צילום: איגוד הכדורסל
הקבוצה מתמודדת גם עם פציעות של שחקניות מפתח – שלי סירקיס, שאמורה הייתה להיות שחקנית חמישייה, נפצעה עוד לפני פתיחת העונה ולא תשחק העונה. באימון הקבוצה ביום ראשון ספגה הקפטנית אופיר לביא חבטה קשה בפניה והיא סובלת משבר בארובת העין ולא ברור מתי תוכל לשוב ולשחק. רוזנטל, אגב, משחקת מתחילת העונה עם קרע ברגלה ואופיר קירשטיין, המשחקת גם בקבוצת הנערות, החלימה מקרע ברצועה אף היא "למזלי ושמחתי, נמרוד הסכים להיכנס לתפקיד בסיטואציה לא פשוטה", מסכם סלע.
נמרוד מיטל נחשב לאחד המאמנים המובילים בארץ לגילאים צעירים והוביל את נבחרת הנערות להישג היסטורי – העפלה לדרג א' באירופה ב-2015. שנה לאחר מכן, הנבחרת שרדה בדרג הבכיר, כשמיטל מאמן ולזר משמש כעוזרו. אופיר לביא הייתה בסגל. בליגת העל אימן במשך שתי עונות – את מעגן מיכאל/זכרון יעקב הוביל להישרדות בעונתה הראשונה בליגה ועונה לאחר מכן הוביל את א.ס. רמה"ש לבית העליון. מעבר לכך, שימש כעוזרו של עדן ענבר באליצור רמלה ,כשזאת זכתה בגביע היורוקאפ ב-2012. קודם לכן אימן, בין השאר, במחלקת הנוער של מכבי ת"א במשך שנים ארוכות.
"הסיבה הראשונה בגינה בחרתי להצטרף לקבוצה היא יחסי החברות שלי עם רועי", מסביר מיטל, "הוא פנה אליי ושיקף את המצב הקבוצה, את הסיבות בגינן גיל לא ממשיך ומדוע זה לא נכון שהוא, רועי, יהיה המאמן. יש לי חיבור טוב עם רועי. עבדנו יחד ושיחקנו אחד מול השני. הוא מכיר את הכדורסל בו אני מאמין ולאן אני מכוון".
עוד הוסיף וסיפר המאמן החדש: " משך אותי האתגר הגדול שיש פה. מה גם שיש פה ערך סנטימנטלי. הכרתי את בני ז"ל וידעתי שזה המעט שאני יכול לעשות למען קבוצה שהייתה חשובה לו כל כך. שמחתי לחזור ולעבוד עם חלק מהבנות שהכרתי בעבר, כמו אופיר, ניצן עמאר ותמר אנגל".
אתה מאמין שהקבוצה יכולה לצאת מהמצב הקשה ולשרוד בליגה?
"אני תמיד מאמין. לא באתי לפה כדי להעביר את הזמן. לטוב ולרע, השבוע הקרוב יכריע אם יש לנו עוד סיכוי. אמרתי לשחקניות – אנחנו קודם כל צריכים לחפש את הניצחון הראשון ומשם להתקדם. חשוב להחזיר להן את הביטחון. במעט מאוד שהספקתי לראות, ניכר שיש פה שחקניות שרוצות לעבוד קשה. תירוצים לא חסרים לנו, אבל אני הבנות עובדות באינטנסיביות גבוהה. אני יכול להבין את הקשיים והספקתי להבחין בכמה בעיות שאני מקווה שנוכל לפתור".