3 צפייה בגלריה
שחקני הקבוצה בפוזה המוכרת להם בסיום המשחק
שחקני הקבוצה בפוזה המוכרת להם בסיום המשחק
שחקני הקבוצה בפוזה המוכרת להם בסיום המשחק
הפועל פתח-תקוה סיימה הערב (שני) רק בתיקו 1:1 את משחק הבית מול הפועל עפולה, נועלת הטבלה, במשחק שפתח את משחקי המחזור ה-16 בליגה הלאומית בכדורגל.
הפועל הגיעה למשחק בלחץ גדול אחרי ההדחה המביכה מגביע המדינה ביום חמישי, אבל במרחק של 12 נק' מהקו האדום, בעוד יריבתה מגיעה מעודדת, אחרי שרשמה בשבוע שעבר שני ניצחונות ראשונים העונה, בליגה מול הפועל רמת גן ובגביע מול אשקלון. עפולה, אגב, הפסידה בכל שבעת משחקי החוץ שלה העונה וצברה נקודה ראשונה מחוץ לביתה.
לפני המשחק נערך טקס לזכרו של יעקב ויסוקר ז"ל, מגדולי שוערי ישראל בכל הזמנים ומי שעמד בשער הקבוצה בכל עונות האליפות שלה. על כר הדשא עלו כמה מבני משפחתו ובהם אחיו, שוער נבחרת ישראל והפועל לשעבר, איציק ויסוקר ונכדו של יעקב, ברק, שעמד אף הוא בשערה של הקבוצה בעבר. המשפחה קיבלה עיצוב פרי עטו של אוהד הקבוצה, אביעד פדר.
המשחק היה חלש מאוד לאורך כמעט 100 הדקות בו שוחק וככל שנקפו הדקות הפכה גם האווירה ביציע לעכורה, כשחלק מאוהדי הקבוצה קראו למאמן עמיר נוסבאום להתפטר, גם אחרי שהקבוצה השוותה וניסתה ללחוץ כדי להשלים מהפך.
ברק לוי חזר לשערה של הפועל פ"ת אחרי שנעדר מספר שבועות בשל זעזוע מוח שספג אחרי מפגש עם מתן גושה במשחק מול בית"ר ת"א/בת ים. הערב שוב התנגשו השניים והפעם גושה הוא זה שנפצע בצורה קשה יותר. דקות ארוכות של בהלה עברו על אנשי המועדון והאוהדים, כשמיד אחרי ההתנגשות נותר גושה שרוע על כר הדשא ואנשי מד"א במקום קושרים אותו לאלונקה וניידת טיפול נמרץ הוזעקה למקום.
גושה פונה לבית החולים "בילינסון" ובבית החולים נראה שמצבו השתפר ובדיקות ראשונות העלו כי אין סימן לזעזוע מח או לשבר, אולם הוא צפוי לעבור בדיקת סי.טי. שתאשרר את האבחנה ולהישאר להשגחה.
3 צפייה בגלריה
משפחת ויסוקר מקבל את התמונה בעיצובו של אביעד פדר. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
משפחת ויסוקר מקבל את התמונה בעיצובו של אביעד פדר. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
משפחת ויסוקר מקבל את התמונה בעיצובו של אביעד פדר. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
לוי התאושש תחילה מהפגיעה אולם בדקה ה-90 נפל לפתע על כר הדשא וטופל במשך דקות ארוכות, כשלאור העובדה שלהפועל לא נותרו יותר חילופים, הוא בחר להישאר על כר הדשא. לפחות על פי דיווחי הטלוויזיה, רופא הקבוצה ייעץ לו שלא לעשות זאת.
וממסדר הפצועים בחזרה למשחק - על שאירע בכר הדשא אין יותר מדי מה לכתוב.
שתי הקבוצות כמעט ולא סיכנו את שער יריבתן במחצית הראשונה, למעט פעולה נהדרת של ג'יק רוזנסקי מעפולה, שהיתל בבר איבגי ומקרוב נעצר אצל ברק לוי. בדקה ה-61, דקות לאחר האירוע החמור ניצלה עפולה את הבלאגן בהגנת הפועל וכדור רוחב שהעביר רוזנסקי מצא את ראשו של יעקב אבבה שנגח לשערו הוא - 1:0 לעפולה.
דקות אחדות לאחר מכן החמיץ בר ירוחם הזדמנות נוחה להשוות, אולם הפועל הוסיפה ולחצה על שער יריבתה עד שבדקה ה-83 ניצל אמאדו סוקונה כדור מצוין שקיבל מבן לוי כדי לבעוט מקרוב פנימה ולהשוות ל-1:1 עם שערו הרביעי העונה.
עד לסיום ניסתה הפועל להשלים מהפך, אולם סבלה מחוסר דיוק משווע, כשניכר שהלחץ מכריע את שחקניה, שמתקשים בפעולות פשוטות. שריקות הבוז הבלתי פוסקות מהיציע לא תורמות לביטחון העצמי של השחקנים וזאת בלשון המעטה. כמו במחזור הפתיחה של העונה, גם משחק הגומלין בין הקבוצות מסתיים בתיקו 1:1.
3 צפייה בגלריה
ניידת טיפול נמרץ מפנה את מתן גושה לבילינסון
ניידת טיפול נמרץ מפנה את מתן גושה לבילינסון
ניידת טיפול נמרץ מפנה את מתן גושה לבילינסון
בסיום המשחק אמר המאמן עמיר נוסבאום: "היה לנו משחק לא טוב, עם המון לחץ והרגליים קצת כבדות. לא פשוט לתפקד במצב הזה. התפקיד שלי לתת לשחקנים את הביטחון ואני מאוד מעריך את מה שהם עשו היום. בסיטואציה לא פשוטה, עם אנרגיות לא טובות ובסוף גם יכלו להפוך את התוצאה".
על הקריאות מהקהל, אמר המאמן: "לא נעים ולא כיף. אני שמח שזה בא עליי ולא על השחקנים. אני מתמודד, הכל בסדר".
נוסבאום התייחס גם לטענה שהקבוצה נמצאת במשבר. "הפועל פ"ת זה שם גדול ומועדון גדול, אבל יש לנו את אחד התקציבים הכי נמוכים בליגה", סיפר המאמן "כרגע, המצב לא רע. יש אנשים שלא נעים להם אולי לשמוע. יש אווירה לא טובה, אווירה של משבר, אבל אין משבר. אנחנו נמשיך. אנחנו חזקים. נרים את השחקנים. הלחץ משחק תפקיד גדול ואנחנו צריכים למצוא את השחקנים שחזקים מנטאלית ויכולים להתמודד עם זה".
על הפציעות הרבות אמר נוסבאום: "אנחנו מתמודדים עם זה מתחילת העונה. אין תירוצים, זה מה שיש. כל שחקן בסגל ראוי ללבוש את החולצה של הפועל. ברק לוי עשה משחק אדיר ומגיע לו שאפו גדול על ההירואיות".
הפועל רושמת משחק ביתי שביעי מול עפולה ובמאזנה רק ניצחון אחד מול הקבוצה מבירת העמק.