2 צפייה בגלריה
בוארון מאוכזב בסיום המשחק בעילוט. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
בוארון מאוכזב בסיום המשחק בעילוט. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
בוארון מאוכזב בסיום המשחק בעילוט. צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
שוב הייתה זאת הדקה ה-86 בה ספגה הפועל פ"ת שער שלקח ממנה נקודות. כמו לפני שבועיים, במשחק החוץ מול בית"ר ת"א/בת ים, אז ספגה שער שהביא להפסד (3:2), גם ביום שישי האחרון בעילוט, הוציא עדי נסה, שוער הקבוצה, את הכדור מהרשת והקבוצה הסתפקה ב-1:1 בלבד מול אחי נצרת, שצברה עד המשחק נקודה בשבעה משחקים. "לא שיחקנו טוב בעילוט כמו מול בת ים", הודה החלוץ וכובש השער היחיד בעילוט, עומר בוארון, "אבל כן הגענו למצבים שהיו צריכים להספיק לנו לכבוש את השני ולהרוג את המשחק ולקחת שלוש נקודות. היינו צריכים להיות יותר מחויבים בהגנה, להעביר את הזמן אם צריך. לקחת את הנקודות בשיניים ולנצח סוף סוף. אם אנחנו רוצים לעשות משהו בעונה הזאת, אנחנו חייבים לעשות רצף של הצלחות".
המשחק בעילוט היה החמישי העונה בו הפועל מובילה ולא מנצחת והשלישי בארבעת המחזורים האחרונים. למה זה שוב קורה לקבוצה? "כל פעם שאנחנו מובילים, אנחנו הולכים אחורה ולא בהוראת המאמן", אמר בוארון, "אנחנו קבוצה טובה הגנתית, אבל סופגים כל פעם מטעויות שלנו. עמיר עובד איתנו על זה, מראה את הטעויות ואנחנו חוזרים עליהן. אני מקווה שנפסיק לספוג שערים של ילדים".
בוארון אמנם כבש מהנקודה הלבנה, אבל בשני המשחקים האחרונים ובלא מעט מקרים קודמים, החמיץ לא מעט הזדמנויות מצוינות. "זה מאוד מתסכל אותי", הודה בוארון, "אני מגיע למצבים שבעבר הייתי כובש מהם בלי לחשוב פעמיים. משום מה, העונה זה הולך לי יותר קשה. אני לא יודע לומר למה זה קורה, כי אני עובד מאוד קשה. נשאר אחרון באימונים כשצריך, עובד על סיומות ליד השער. לחץ? אני לא שחקן מהנוער שמתרגש מלחץ וטוב שיש ציפיות. בונים עליי שאתן את השערים ואני מאמין שהפנדל שכבשתי ישחרר את הניצרה ואחזור לכבוש ולנצח משחקים ולהחזיר לקהל המאוכזב שלנו על התמיכה".
2 צפייה בגלריה
בוארון, רגע לפני הפנדל בעילוט. "לא חששתי לקחת את הבעיטה". צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
בוארון, רגע לפני הפנדל בעילוט. "לא חששתי לקחת את הבעיטה". צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
בוארון, רגע לפני הפנדל בעילוט. "לא חששתי לקחת את הבעיטה". צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת
כמה דקות לפני בעיטת הפנדל, החמצת במצב של אחד על אחד מול השוער. לא חששת לקחת את הבעיטה?
"לא היו חששות ולא פחדתי להחמיץ. רק רציתי לבעוט ו"לשחרר את הפקק". אני יודע לבעוט פנדלים ומה שצריך זה בעיקר ביטחון. אני שמח שזה קרה".
בטח שמעת את הקללות והטענות מהיציע במהלך המשחק.
"שומעים את הקללות, אי אפשר לברוח מהן, אבל אנחנו לא יכולים לבוא בטענות לאוהדים שבאים אחרינו לכל מקום בארץ ואנחנו מפשלים. זה קהל, לטוב ולרע".
ואת עיקר האש סופג בסופו של דבר המאמן.
"עמיר מאמן מצוין, שנותן המון מעצמו למען ההצלחה שלנו וקידום השחקנים ולא מגיע לו יחס כזה. אנחנו נופלים על דברים קטנים ולצערנו כל האש נופלת רק עליו. אנחנו ניתן מעצמנו עוד יותר כדי לתת לו שקט ולצאת לדרך חדשה. לא בכל עונה זוכים להתאמן תחת מאמן כזה".
אגב, למרות האכזבה מהתוצאות האחרונות, נראה שגם השבוע נשאר מעמדו של עמיר נוסבאום יציב וסיום דרכו במועדון לא עומד כרגע על הפרק. תוצאות רעות בשני המשחקים הקרובים, מול נועלות הטבלה, בני לוד והפועל עפולה, שיגיעו שתיהן לפ"ת, ישנו, ככל הנראה, את המצב.
הראשונה תהיה המדורגת לפני אחרונה, בני לוד, שתתארח ביום שישי (15:00) אצל הפועל במשחק שינעל את משחקי הסיבוב הראשון של שתי הקבוצות. אמנם לוד היא הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים בלאומית וצברה רק שלוש נקודות מהמחזור השלישי, אבל בשנים האחרונות להפועל הולך קשה מאוד מולה. ב-12 המפגשים האחרונים בין השתיים בליגה הפועל ניצחה רק פעם אחת לצד חמש תוצאות תיקו ושישה ניצחונות ללוד. בבית הפועל לא ניצחה את לוד בחמשת המפגשים האחרונים, אולם ארבעה הסתיימו ללא הכרעה ובאחד ניצחו האורחים. "בבית אנחנו באים לנצח בכל משחק ולא משנה מי היריבה", אמר בוארון, "שני המשחקים יהיו מול קבוצות תחתית שהן היריבות הכי קשות. הן באות לשחק סגור, על מתפרצות ונלחמות על חייהן. לוד אמנם ספגה הכי הרבה בליגה (40 שערים ב-14 מחזורים), אבל אנחנו לא יכולים להסתמך על כך. מספרים לא רצים על הדשא. אנחנו מודעים למצב שלנו ולחשיבות המשחקים הללו, שיכולים לקבוע את הכיוון שלנו העונה. לא יהיו תירוצים, אנחנו באים לקחת שלוש נקודות, לצאת לדרך חדשה ולתת שקט למועדון".
עדיין לא ברור האם יעקב אבבה וברק לוי הפצועים יעמדו לרשותו של עמיר נוסבאום וכשירותם תיקבע רק בסמוך למשחק. אמאדו סוקונה שב להתאמן ונראה כי ישותף במשחק, אחרי שנעדר מהמשחק בעילוט בשל מה שהוגדר כ"סיבות מקצועיות".