3 צפייה בגלריה
איזה גול! עמירן שקלים חוגג. צילום: אורן אהרוני
איזה גול! עמירן שקלים חוגג. צילום: אורן אהרוני
איזה גול! עמירן שקלים חוגג. צילום: אורן אהרוני
הכדורגלן, שהפך לאחד האהובים על אוהדי הפועל פ"ת, בה שיחק חלק נכבד מקריירת המשחק שלו, פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו נמסרה הודעת הפרישה.
"הגיע הזמן לסיים פרק משמעותי בחיי ולהתחיל דף חדש", פתח שקלים, "אני בן 31 ומרגיש שזה הזמן הנכון. הגוף יכול לתת עוד כמה שנים טובות בכדורגל, אבל הראש אומר די. זכיתי להיות באחוז הקטן שמצליח למנף את הדבר שהוא הכי אוהב בעולם לקריירה מקצוענית ולחוות רגעים שאני מאחל לכל אדם במהלך חייו".
שקלים המשיך וכתב: "הכדורגל זה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי ונהניתי מכל רגע. אדם חווה במהלך החיים עליות וירידות, בענף הכדורגל החוויה הזאת מתעצמת, יום אחד אתה על גג העולם, אחרי ניצחון גדול, משחק גדול, אוהדים ששרים לך ואינסוף הודעות על כמה אתה ענק ושבוע אחרי אתה מושמץ בתקשורת וסופג קללות ועצב גדול".
פרק מיוחד בפוסט הפרישה הקדיש שקלים להפועל פ"ת. "גדלתי במכבי תל אביב ועברתי מספר קבוצות במהלך הקריירה שלי אבל המועדון שהרגשתי בו הכי טוב לאורך הקריירה בבוגרים היה הפועל פתח תקווה", כתב שקלים, "הרגשתי הכי מחובר אליו ובכל פעם שעליתי על המגרש במדי הקבוצה הרגשתי חיבור אחר למדים לאוהדים ולמועדון".
3 צפייה בגלריה
גול של ואן באסטן. עמירן שקלים. צילום: אורן אהרוני
גול של ואן באסטן. עמירן שקלים. צילום: אורן אהרוני
גול של ואן באסטן. עמירן שקלים. צילום: אורן אהרוני
שקלים ביקש להעביר מסר לאוהדי הכדורגל ולכל מי שדעתו על הענף ושחקניו שלילית. "אף פעם לא הייתי הכי טוב או הכי מהיר אבל בעיניים שלי תמיד נתתי את הטוב שלי ואת הנשמה שלי", כתב, "תמיד הייתי שם בשביל כולם, כחבר, יועץ , מאמן ותמכתי לאורך כל הדרך בחבריי לקבוצה, עזרתי לצעירים ותמיד טובת הקבוצה עמדה לפניי. אוהבים להגיד על הכדורגלן הישראלי הממוצע שהוא עצלן ואוהב לעגל פינות אבל יש לי חדשות בשבילכם נהפוך הוא הכדורגלן הישראלי חרוץ נחוש וחדור מטרה ויש לו רצון עז לעבוד קשה, ללמוד ולהיות הטוב ביותר. הדגש לא צריך להיות רק על השחקנים אלא גם באנשי המקצוע שמנהלים את הכדורגל, תשאלו כל כדורגלן איזה מאמנים הוא עבר לאורך הקריירה שלו, עם איזה תנאים/תשתיות הוא היה צריך להתמודד לאורך כל הדרך, אתם תבינו עד כמה המצב מקשה עליך כספורטאי, זה לא תירוץ, אבל כן קושי גדול".
עוד כתב שקלים על מצבו של הכדורגל הישראלי: "הכדורגל הוא עבודה, מקצוע לכל דבר. בשביל להשתפר אתה צריך שעות על גבי שעות של למידה ועבודה קשה ונכונה, ברוב המועדנים בארץ לא דורשים ממך את זה. באירופה הבינו מזמן שהספורטאי צריך את כל המעטפת במקום אחד בשביל להצליח שכוללת את הפן הפיזי המנטלי והתזונאי שתמקסם את יכולות השחקן. באירופה היום שלך מתחיל בבוקר ומסתיים אחר הצהריים, פה בישראל זה שונה, אתה צריך לדאוג בעצמך לכל המעטפת על מנת למקסם את היכולות שלך. "יש בארץ קבוצות שיודעות לעשות את זה נכון (בעיקר איפה שיש כסף והרמה עולה בהתאם). יש מאמנים עם הבנה גדולה בכדורגל שיודעים לגעת בשחקנים ותענוג לראות את צורת העבודה שלהם והכבוד שהשחקנים רוכשים להם אבל לצערי לא מספיק. המאמן המודרני צריך להיות החבר הכי טוב של השחקן ויחד עם זאת מקור לסמכות, השחקן צריך לדעת לכבד את המאמן ואיפה לשים את הגבול. "המאמן צריך להראות לשחקן ולתת לו להבין שאם הוא יעשה את המטלות הנדרשות זה יעשה טוב לקבוצה וכמובן לו (לא על ידי פחד שאם לא ייעשה זאת ישב על הספסל), מאמן שיודע לעשות ניתוח עמוק של המשחקים וייעול נכון של הדאטה הנוצר ממשחק למשחק, זה מבחינתי המאמן האידאלי. "הצלחת הכדורגל הישראלי לא תימדד בהעפלה לטורניר רשמי או ניצחון כזה או אחר אלא ברמת האיכות של השחקנים בכל הגילאים ובכל הפרמטרים והדבקת הפער שנוצר מהשחקן הישראלי אל מול השחקן האירופאי. זאת לטעמי צריכה להיות המטרה המרכזית של ענף הכדורגל".
3 צפייה בגלריה
עמירן שקלים תופס את פניו, חיים איצרין (מס' 30) אוחז בראשו. צילום: עוז מועלם
עמירן שקלים תופס את פניו, חיים איצרין (מס' 30) אוחז בראשו. צילום: עוז מועלם
עמירן שקלים תופס את פניו, חיים איצרין (מס' 30) אוחז בראשו. צילום: עוז מועלם
לסיום, הודה שקלים לכל מי שתמך בו לאורך הדרך, לאוהדים ובעיקר למשפחתו, רעייתו ובנו הקטן "שהגשים לי חלום וירד איתי למגרש לאחר ניצחון של הקבוצה". שקלים גם סיפק הצצה קלה לעתידו האפשרי בענף: "כדי לעזור לי במעבר לחיים שאחרי הכדורגל השכלתי מעט. אני בוגר קורס ״מנכ״ל בכיר בספורט״ מטעם המכללה האקדמית בווינגייט, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים בבינתחומי בהרצליה וכעת אני לקראת סיום התואר השני במנהל עסקים בבינתחומי בהרצליה. שום דבר מזה לא מבטיח לי נחיתה רכה, אבל כן זה נתן לי את הכלים והמוטיבציה להגיע הכי רחוק שאפשר ולהיות הטוב ביותר בכל דרך שאבחר. אוהב אתכם וניפגש בהמשך".
עמירן שקלים גדל במחלקת הנוער של מכבי ת"א וב-2007 עלה לסגל הקבוצה הבוגרת של המועדון, אבל רשם רק הופעות בגביע הטוטו. עונה לאחר מכן הושאל להפועל כפ"ס מהליגה הלאומית וכבש את שני שערי הבכורה שלו בבוגרים.
בינואר 2010 הגיע בפעם הראשונה להפועל פ"ת ושיחק בה במשך עונה וחצי. מהר מאוד הפך לאחד מיקירי האוהדים, שמיהרו להדביק לו, כצפוי, שיר על פי הלחן לשירו של אייל גולן, "שקלים, שקלים".
בהמשך שיחק בהפועל ראשל"צ ואת עונת 12/13' שוב העביר בהפועל פ"ת. אז החלה "מסורת", לפיה בכל שתי עונות שקלים חוזר להפועל.
בעונת 13/14' שיחק באשדוד בליגת העל ועונה לאחר מכן חזר להפועל פ"ת, שהעפילה לליגת העל. הוא שיחק בקבוצה שנתיים רצופות (ליגת העל ולאומית) ובעונת 16/17' שיחק בעירוני רמת השרון. באותה עונה כבש בפעם היחידה לרשת הפועל פ"ת, כשקבוצתו ניצחה 1:2. שקלים לא חגג את השער וסימן תנועת התנצלות לאוהדי הקבוצה.
בעונת 17/18' חתם בהפועל בפעם הרביעית ובכך הפך לשחקן שעושה זאת יותר מכל שחקן אחר בתולדות המועדון.
בסיום העונה, כשהקבוצה הלכה לפירוק, קיבל שקלים הצעה מהפועל ת"א, בה שיחק את העונה האחרונה בקריירת המשחק שלו.
סה"כ רשם שקלים 122 הופעות ליגה במדי הפועל פ"ת, 7 הופעות גביע ו-15 בגביע הטוטו. סה"כ 144 הופעות בחולצה הכחולה, נתון שבעשור האחרון רק שגיב כהן יכול להתהדר בו. מעמדת המגן השמאלי כבש חמישה שערים במסגרת הליגה (בארבעה משחקים שבכולם הפועל ניצחה) ואחד נוסף, לרשת הפועל דבוריה, בגביע המדינה. הוא הורחק שלוש פעמים במסגרת הליגה ופעם אחת בטוטו ובגביע המדינה.
הרגעים הזכורים ביותר לטובה בהפועל היו צמד השערים שכבש לרשת מכבי הרצליה, כשהפועל רשמה את אחד הניצחונות הגדולים ביותר שרשמה בעשור האחרון - 1:5 מול מכבי הרצליה בעונת 12/13' ושער הוולה המדהים לרשת הפועל מרמורק במחזור השלישי של עונת 17/18'.