4 צפייה בגלריה
המצטיין סוקונה חוגג עם התגלית שגיא דרור. צילום: צביקה ריץ דף הפייסבוק הרשמי של המועדון
המצטיין סוקונה חוגג עם התגלית שגיא דרור. צילום: צביקה ריץ דף הפייסבוק הרשמי של המועדון
המצטיין סוקונה חוגג עם התגלית שגיא דרור. צילום: צביקה ריץ דף הפייסבוק הרשמי של המועדון
הפועל פ"ת הבטיחה אחה"צ (שישי) עונה נוספת בליגה הלאומית.
עונה ארוכה, מתישה, רווית עליות ומורדות, תקופות של פריחה ושגשוג לצד הרבה רגעים מדאיגים התנקזה ל-90 דקות אחרונות עם משוואה מאוד פשוטה - ניצחון בעילוט מול הפועל איכסל והפועל חוגגת הישרדות.
במשך 65 דקות הסיפור היה מורכב מאוד, איכסל, שכבר ירדה ליגה, סירבה להרים ידיים והתוצאה הייתה 2:2. בליץ של האורחים סגר את הסיפור ובסיום הפועל מנצחת 2:5.
לאורך כל העונה ידע אמאדו סוקונה, החלוץ הצרפתי של הפועל, הרבה עליות ומורדות. סיבוב ראשון נהדר עם שישה שערים התחלף בסיבוב שני מאכזב למדי. אולם במשחקי ההכרעה סוקונה התעורר. שער מוקדם מול הפועל מרמורק לפני שבועיים ובעיקר שלושער מדהים שלו היום הפכו אותו למלך שערי הקבוצה עם 13 שערים.
הפועל פתחה בלחץ, בניסיון להשיג שער ראשון וכבר בדקה הראשונה ניצב שגיא דרור לבד מול דלה איינוגבה, השוער המקומי, שהדף את הבעיטה של דרור.
4 צפייה בגלריה
מעגל הנשארים בליגה בסיום המשחק
מעגל הנשארים בליגה בסיום המשחק
מעגל הנשארים בליגה בסיום המשחק
בדקה ה-13 נכנסו 400 אוהדי הפועל בעילוט להלם. אמיר חלאיילה השתחרר מבני בלמים ברחבה ובעט מקרוב לרשת של דודי אלון - 0:1 לאיכסל. בינתיים, הפועל במבחנים.
שמונה דקות חלפו ואותות הרגיעה החלו להישמע, כשאמדו סוקונה קיבל כדור בתוך הרחבה, ברח לשומר שלו ובעט מקרוב מצוין פנימה.
שתי דקות חלפו ודניאל שוורצבוים, מלך הבישולים של הפועל, הכניס כדור נהדר וטאקויה מוריאמה, השחקן היפני הראשון בישראל, הופך גם לנציג הראשון מארץ השמש העולה לכבוש בארץ הקודש, בהקפצה מלאת טאץ' מעל איינוגבה.
גמור? עדיין לא. בדקה ה-26 סובב אנס דאבור כדור חופשי מושלם מ-18 מ' שדודי אלון לא יכול היה לעצור.
בהפסקה התוצאה הייתה 2:2 ובהתחשב בתוצאות האחרות, לא פלא שאוהדי הקבוצה עסקו בחישובים - כמה שחקני עבר של הפועל משחקים במכבי הרצליה, היריבה במשחקי ההישרדות.
פתיחת המחצית השנייה לא בישרה על שינוי וכך גם התוצאות ממגרשים אחרים. הפועל נראתה לחוצה מאוד, התקשתה בפעולות פשוטות ושיחקה גם נגד הרוח. אולם בדקה ה-65 הגיע המהלך ששינה את העונה. מי שחתום עליו היה דווקא מוסא טראבין, בלם איכסל, שהחזיר כדור חלש לאחור לשוערו. סוקונה הנחוש והחד השתלט על הכדור, עבר את איינוגבה וגלגל פנימה - 2:3.
4 צפייה בגלריה
החגיגות האחרונות לעונת 18/19'
החגיגות האחרונות לעונת 18/19'
החגיגות האחרונות לעונת 18/19'
כמה דקות לאחר מכן הוחלף איינוגבה בשוער המשנה של איכסל, מוחמד חוג'יראת, שהפעולה הראשונה שעשה היה להוציא מהרשת את הבעיטה של סוקונה, אחרי בישול מצוין של גל לוי - 2:4. כמה דקות לאחר מכן עשה זאת גם שגיא דרור, שעלה ל-10 שערי ליגה והפך לשחקן השלישי בהפועל שכובש מספר דו ספרתי של שערים (גל לוי עם 11).
הפועל כובשת חמישייה ראשונה מאז היום האחרון של שנת 2012 (1:5 על הרצליה). ב-2017 היא כבשה שישייה לרשת הפועל קטמון (3:6). החמישייה האחרונה בחוץ הושגה בעונת 92/93', אז ניצחה הפועל בנתניה 1:5. גם אז, כמו היום, הפועל נקלעה לפיגור בפתיחה. ה-2:5 האחרון הושג ב-1988 מול שמשון ת"א.
הפועל חוגגת ניצחון בתוצאה מרשימה ומסיימת את העונה במקום ה-10. אמנם הנמוך ביותר בתולדותיה והמחזורים האחרונים היו קשים במיוחד, אבל סביר להניח שרוב אוהדי הקבוצה היו חותמים על תסריט דומה לעונה כשזו רק יצאה לדרך. הקבוצה, למי שהספיק לשכוח, הלכה לפירוק, פתחה במינוס 11 נקודות והסגל שלה נבנה בתוך שבועות אחדים.
צפו בשחקנים יוצאים מהמעגל ורצים לחגוג עם האוהדים:
בסיום המשחק נאספו שחקני הקבוצה למעגל עם המאמן מסאי דגו, שבסופו יצאו בריצה ושירה גדולה לעבר האוהדים. מסאי דגו, שנטען כי סיכם על הצטרפותו לקרית שמונה, אמר בסיום כי ביום ראשון יודיע על עתידו. אוהדי הקבוצה, בכל מקרה, הביעו את רצונם בשירת "תישאר, תישאר" בצירוף כמה שירי נאצה לאיזי שירצקי, הבעלים של קרית שמונה.
4 צפייה בגלריה
חוגגים הישארות
חוגגים הישארות
חוגגים הישארות
אחרי סיבוב ראשון קשה, הצליח מסאי דגו לחבר את השחקנים והקבוצה יצאה לסיבוב שני נהדר שהביא אותה עד למרחק נגיעה מהפלייאוף העליון.
הפלייאוף התחתון לא נפתח בצורה טובה, הפועל הסתבכה שוב ו