1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל פורצים לכר הדשא בזמן השלכת האבנים ליציע ברמלה. צילום: סער כרמלי הפועל פ"ת
אוהדי הפועל פורצים לכר הדשא בזמן השלכת האבנים ליציע ברמלה. צילום: סער כרמלי הפועל פ"ת
אוהדי הפועל פורצים לכר הדשא בזמן השלכת האבנים ליציע ברמלה. צילום: סער כרמלי הפועל פ"ת
גיורא לנדאו, דיין בית הדין של ההתאחדות לכדורגל, פסק הערב (שני) כי המשחק בין הפועל פ"ת ובית"ר ת"א/רמלה, שפוצץ לפני עשרה ימים בדקה ה-83 יתקיים שוב.
כזכור, אבנים שהושלכו לתוך היציע של אוהדי הפועל, בידי כמה מקומיים שישבו קודם לכן ביציע והוצאו ממנו לאחר שפרץ עימות בינם לבין אוהדי הפועל, הביאו לפריצתם של רבים מאוהדי הקבוצה לכר הדשא ולפיצוץ המשחק.
בנוסף, נקנסה בית"ר ת"א/רמלה, עליה הוטלה אחריות מוגברת לאירוע, נגזרו שני משחקי רדיוס (מחוץ למגרשה הביתי) וקנס של 20 אלף שקלים.
הפועל נקנסה ב-3000 שקלים על מעורבות אוהדיה בקטטה שקדמה לאירוע השלכת האבנים.
הדיין פסק כי ניתן היה לחדש את המשחק עם הגעת כוח משטרה, אולם אוהדי הפועל סירבו לעשות זאת ועל כן לא חודש המשחק. יחד עם זאת, הוא מקבל את דעת התובע, לפיה לא ניתן להטיל על הפועל את האחריות לכך, אולם הוא אינו מטיל אותה גם על כתפיה של הקבוצה המארחת ועל כן, כאמור, פסק על קיום משחק חוזר.
בהפועל מתכוונים לערער על ההחלטה, בעיקר על ההחלטה לקיים משחק חוזר ולא לפסוק הפסד טכני לת"א/רמלה וזאת מכיוון שלטענת הקבוצה, ההחלטה מוטעית מאחר ואינה נותנת דעתה על המצב הנפשי הקשה בו היו שרויים אוהדי הקבוצה, בהם גם ילדים רבים.
אגב, זאת הפעם הראשונה מזה 42 שנים בה נפסק משחק חוזר בו מעורבת הפועל (שלא מסיבות הקשורות במזג האוויר). בפעם הקודמת הופסק משחק הקבוצה מול מכבי שעריים, במצב של 0:1 לשעריים וזאת לאחר שהשופט פסל שער שיוויון של הפועל. שחקניה עטו על השופט יצחק עורבי ולטענתו אחד מהם, בועז קופמן, תקף אותו ועל כן שרק לסיום. תמונות שהוצגו בבית הדין הוכיחו כי קופמן כלל לא היה בסביבה בזמן האירוע, מה שהביא לפסיקתו של משחק חוזר, שהתקיים חצי שנה מאוחר יותר והסתיים ב-1:5 מוחץ להפועל. ותודה לאתר מוזיאון הפועל פ"ת על התזכורת.