6 צפייה בגלריה
ירין חסן ויובל אבידור. על המגרש אין חברים. צילום: סער כרמלי
ירין חסן ויובל אבידור. על המגרש אין חברים. צילום: סער כרמלי
ירין חסן ויובל אבידור. על המגרש אין חברים. צילום: סער כרמלי
בתוך ימים של אופטימיות וציפייה דרוכה להמשך, היה משחקה של הפועל פ"ת מול הפועל נצרת עילית נקודה גדולה של אור. כצפוי, גם השחקנים היו שותפים לתחושה.
"היה כיף גדול לראות את הקהל חוזר למגרשים ונותן דחיפה אדירה לשחקנים ויש להם חלק בתוצאה", סיפר הבלם ירין חסן, על אוהדי קבוצתו ששבו בהמוניהם ליציעים.
על הניצחון אמר חסן: "זה לא מובן מאליו. ידענו שזה המשחק הכי קשה בליגה, אבל השנה, בכל פעם שהגענו עם חרב על הצוואר, למשחקים שלא נותנים לנו סיכוי, אנחנו מצליחים להוציא נקודות. ידעתי שאפשר לנצח את המשחק. אם באים בלי האמונה הזאת, עדיף להישאר בבית. ידעתי שההתחלה תהיה קשה, באנו כאנדרדוג, אבל במחצית השנייה זה נפתח לנו".
חסן היה מעורב באחד המהלכים המשמעותיים במשחק – יובל אבידור מנצרת עילית דרך עליו והורחק. אגב, את האדום היחיד שלו בהפועל ראה חסן בעונה שעברה, כשהפועל אירחה את אותה קבוצה. "יובל חבר טוב שלי ואנחנו הולכים לאירועים אחד של השני, אבל על המגרש אין חברים", סיפר, "אתה עולה עם הרבה כוח ונחישות. הוא דרך עליי, אבל זה כבר מאחורינו". אגב, חסן ספג במשחק צהוב חמישי וייעדר מהמשחק במחזור הבא מול הפועל ראשל"צ.
הייתה זו הפעם הראשונה שחוליית ההגנה במתכונתה הנוכחית (חסן, דוד אבידור, עומר ורד ודניאל בורחל) שיחקה יחד ובכל זאת נראיתם מתואמים ולא ספגתם מאחת ההתקפות הכי טובות בליגה.
"בסופו של דבר, יש דרך לקבוצה וזאת הדרך שהצוות המקצועי מעביר לנו מתחילת העונה. הם מביאים אותנו לכל משחק במוכנות הכי גבוהה שיכולה להיות, אנחנו יודעים בדיוק איפה לעמוד בכל שלב במשחק ואני מרגיש מצוין עם השיטה הזאת. השחקנים מתחילים לתפוס את זה וכשזה קורה ואנחנו מבינים מה רוצים מאיתנו, זה לא משנה מי משחק".
6 צפייה בגלריה
"כיף לראות אותם חוזרים", אוהדי הפועל מול נצרת עילית. צילום: סער כרמלי
"כיף לראות אותם חוזרים", אוהדי הפועל מול נצרת עילית. צילום: סער כרמלי
"כיף לראות אותם חוזרים", אוהדי הפועל מול נצרת עילית. צילום: סער כרמלי
המשחק מול נצרת עילית היה החמישי ברציפות ללא הפסד (שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו). עד המחזור ה-13 צברה הקבוצה 14 נקודות (מהם הופחתו 11) וניצחה שלוש פעמים. בתשעת המשחקים הבאים הפועל ניצחה חמש פעמים וצברה 18 נקודות. היא עדיין במקום ה-14, המוביל למשחקי המבחן, אבל עם ארבע נקודות יתרון על לוד שמתחת לקו האדום וצמוד מאוד לקבוצות שיושבות בינתיים על חוף מבטחים. מה הביא לשינוי? "אתם רואים בזה שינוי, אבל מי שנמצא בקבוצה מבין שלא השתנה דבר, אלא פשוט התחבר", הסביר חסן, "כשאתה בונה קבוצה חדשה לגמרי, זה לא לוקח יומיים עד שהיא הופכת לקבוצה. יש קבוצות שלא מצליחות לעשות זאת לאורך עונה שלמה. גם כשהיה קשה, מסאי דגו והצוות המקצועי נתנו לנו הרבה ביטחון, חיזקו אותנו והם גם יודעים להשאיר אותנו עכשיו עם הרגליים על הקרקע ומזכירים לנו שהמטרה היא להישאר בליגה. יש להם דרך והם לא סטו ממנה בשום שלב של העונה".
אוהדי הקבוצה קיוו שביום ראשון תסתיים סאגת העברת הקבוצה לידי עמותת האוהדים, אבל ועדת העברת הזכויות של ההתאחדות לכדורגל לא שיתפה פעולה עם ציפיות האוהדים ודרשה הבהרות ומסמכים נוספים בטרם יינתן, אם לא תהיינה בעיות נוספות, האישור הסופי.
הדיון הבא בנושא נקבע ליום ראשון בצהריים, כשלמחרת יכונסו חברי העמותה בכדי לאשר את השינוי הנדרש בסעיף מטרות העמותה בתקנון לניהול קבוצות כדורגל, מה שאמור להסיר חסם נוסף מהשלמת המהלך. "אנחנו מאוד רוצים שהעמותה תיקח את הבעלות. יש רוח חדשה וטובה וזה יעשה רק טוב למועדון", משוכנע חסן.
6 צפייה בגלריה
ירדן קרישטול במדים החדשים. צילום: דוברות המועדון
ירדן קרישטול במדים החדשים. צילום: דוברות המועדון
ירדן קרישטול במדים החדשים. צילום: דוברות המועדון
למרות החלטת הועדה והדחייה של ההחלטה לאחרי נעילתו של חלון ההעברות, הצליחה הקבוצה, עדיין תחת ניהול המפרק עו"ד יצחק יונגר ובאישור והתייעצות עם "הכחולה", לבצע מספר החתמות ביום האחרון של חלון ההעברות שיחזקו ויעמיקו את סגל הקבוצה. על אפודת השוער הראשון של הקבוצה צפוי מאבק אמיתי עד לסיום העונה, כשאל דודי אלון הצטרף אתמול ירדן קרישטול. השוער בן ה-25 החל את דרכו במחלקת הנוער של הפועל חיפה, עבר להפועל ת"א, שב להפועל חיפה ואת הבכורה בקבוצה בוגרת ערך בהפועל עכו כששיחקה בליגת העל. כשזו ירדה ללאומית, הפך לשוער הראשון של הקבוצה שעלתה לליגת העל ובעונה שעברה היה השוער הראשון במ.ס. אשדוד בליגת העל, בה גם פתח את העונה הנוכחית כשוער השני של יואב ג'רפי. בקיץ ניסה דגו להחתים את קרישטול, אך ללא הצלחה וכעת הוא הועדף על פני רם שטראוס שהתאמן עם הקבוצה בתקופה האחרונה.
6 צפייה בגלריה
בן לוי במקום המוכר לו כל כך. צילום: דוברות המועדון
בן לוי במקום המוכר לו כל כך. צילום: דוברות המועדון
בן לוי במקום המוכר לו כל כך. צילום: דוברות המועדון
בחלק הקדמי חתמו אמש שני שחקנים, לשניהם עבר כזה או אחר בהפועל.
המוכר יותר הוא הקיצוני בן לוי (23), שהחל את דרכו במכבי ת"א ובגיל 14 עבר להפועל פ"ת, שם הפך לאחד השחקנים המובילים במחלקת הנוער. לוי היה שותף להעפלתה של קבוצת הנוער לליגת העל בעונת 13/14' ובעונת 16/17' נכלל בסגל הקבוצה הבוגרת ושיחק בעיקר כמחליף. בעונה שעברה עבר להפועל בית שאן, שירדה מליגה א' ובאמצע העונה התאחד עם עידן בראון, שאימן אותו בנוער, במ.ס. נשר, שירדה ללאומית. את השער היחיד במדי נשר כבש דווקא לרשתה של הפועל פ"ת, כשהקבוצות נפרדו בתיקו 2:2. את העונה הנוכחית פתח ברמה"ש והספיק לשחק כבר מול הפועל בשני המשחקים בין הקבוצות. כעת, הוא שב ומתאחד עם הפועל.
החלוץ מיכאל בן ברוך (21) החל את דרכו בבית"ר ירושלים ובגיל צעיר עבר למכבי חיפה. בעונת 14/15' הושאל להפועל פ"ת, כששיחקה בליגת העל לנוער, שם שיתף פעולה עם בן לוי וכבש בשורותיה שלושה שערים (כולל בניצחון האחרון של הקבוצה בדרבי מול מכבי). הוא שב לקבוצת הנוער של חיפה ובשנתיים האחרונות שיחק בליגה א' – אשתקד בהפועל ירושלים, במדיה כבש 10 שערים ואת העונה פתח בהפועל הרצליה (6 שערים).
6 צפייה בגלריה
מיכאל בן ברוך מתרגל מחדש לכחול. צילום: דוברות המועדון
מיכאל בן ברוך מתרגל מחדש לכחול. צילום: דוברות המועדון
מיכאל בן ברוך מתרגל מחדש לכחול. צילום: דוברות המועדון
אגב, בשבוע האחרון היה ניסיון להחתים את החלוץ שחר הירש, גם לו עבר בהפועל, אולם מאחר וסירב לחתום על אופציה להארכת חוזהו, בדומה לכל השחקנים האחרונים שחתמו (ובהתאם לדרך שהתוותה "הכחולה"), בהפועל ויתרו על המהלך. הירש סיכם בהפועל עפולה, אולם בסופו של דבר חתם בהפועל ת"א מליגת העל.
השלושה מצטרפים לקשר היפני טאקויה "טאקו" מורייאמה (29), שלא שיחק מול נצרת עילית מאחר שהשיחרור הבינ"ל שלו הגיע באיחור. הוא צפוי לערוך בכורה ביום שישי (15:00) במשחק החוץ מול בית"ר ת"א/רמלה.
עוד לפני ההחתמות של נעילת החלון, חסן היה משוכנע בחוזקו של הסגל. "הסגל הנוכחי מספיק טוב", פסק, "אנחנו צריכים לקחת את מה שעשינו בשישי ולהעצים אותו עוד יותר. נסתדר עם מה שיש, כל אחד יביא את האקסטרא שלו. הקבוצה הזאת לא צריכה להישאר בכלל באזור הקו האדום".
מאז נולדה בית"ר ת"א/רמלה, היא אחת היריבות הכי חביבות על הפועל פ"ת, בבית ובחוץ. הרמלאים ניצחו רק פעם אחת ב-13 מפגשים, לצד שמונה ניצחונות של הפועל וארבע תוצאות תיקו. חסן מכוון לשיפור הסטטיסטיקה היום. "משחק לא פשוט, אבל אנחנו באים לנצח, כי למרות שהם בצמרת, לנו הנקודות חשובות הרבה יתר", אמר חסן. אגב, שניים משבעת שעריו במדי הפועל, כבש חסן במגרש ברמלה, מול הקבוצה המקומית, במשחקים שהסתיימו בניצחונות חוץ. לפני שנתיים ערך את הבכורה שלו בכחול מול אותה יריבה, כשהפועל ניצחה 1:2 ב"ראש הזהב". "העונה אני קצת יותר בוגר וקודם כל חושב איך לסיים את המשחק בלי לספוג, לפני שאני חושב על כיבוש, בעבר חשבתי לא מעט על השערים שלי", הודה חסן.
6 צפייה בגלריה
ירין חסן חוגג את השער לרשת בית"ר ת"א/רמלה בעונה שעברה. צילום: ראובן שוורץ
ירין חסן חוגג את השער לרשת בית"ר ת"א/רמלה בעונה שעברה. צילום: ראובן שוורץ
ירין חסן חוגג את השער לרשת בית"ר ת"א/רמלה בעונה שעברה. צילום: ראובן שוורץ
חסן היה אחת ההחתמות הכי משמעותיות של הפועל בקיץ האחרון, אחרי עונה וחצי בהן הפך לאחד השחקנים המובילים בקבוצה ולקפטן שלה. הוא נחשב ל"מבוגר האחראי" בסגל הצעיר שנבנה, אבל לקח זמן עד שחזר ליכולת המוכרת שלו. "הגעתי לקבוצה חדשה לגמרי, שיחקתי אולי עם שניים מהשחקנים בעבר והפתיחה לא הייתה טובה, לא הראיתי יכולת שמזכירה את היכולת האמיתית שלי", הודה הבלם, "אבל לאחרונה אני מרגיש שאני חוזר לעצמי ובא לתת את כל כולי".
בחודש האחרון הוא היה פצוע ומי שתפס את מקומו הוא הבלם הצעיר ספיר ייתח שעשה עבודה מצוינת. בשישי הוא נעדר בשל פציעה, אבל כבר שב להתאמן. האם חסן חושש למקומו? "ספיר ילד מדהים ומוכשר ואני עוזר לו הרבה", אמר חסן, "אני מאוד רוצה שיתקדם. טובת הקבוצה היא מעל הכל ואעזור לה בכל דרך שאוכל. זאת העבודה שלי. שהטובים ביותר ישחקו".
אגב, בקיץ, כשהודיע חסן שיישאר בהפועל, הוא הכריז "אני נשאר בבית". בחודשים האחרונים קיבלה ההכרזה משנה תוקף כשחסן שומר השבת עבו להתגורר בעיר עם חברתו ואחרי משחקי בית הוא צועד בחזרה לביתו שבשכונת נווה עוז. "זה אומר הרבה שעברתי לגור בעיר", אמר חסן, "טוב לי מאוד בהפועל, אני לא מסתכל לצדדים. זה עושה לי טוב מקצועית, חוסך לי פקקים מיותרים והלוואי ואשאר פה עוד שנים ארוכות".