1 צפייה בגלריה
שחקניות הפועל פ"ת מאוכזבות בסיום המשחק אמש
שחקניות הפועל פ"ת מאוכזבות בסיום המשחק אמש
שחקניות הפועל פ"ת מאוכזבות בסיום המשחק אמש
קבוצת כדורסל הנשים של הפועל פ"ת עוברת תקופה לא טובה. הניצחון ב-38 הפרש על רמה"ש בשבוע שעבר לא יכול להסתיר את העובדה שבששת המחזורים האחרונים הקבוצה ניצחה רק את שתי האחרונות בטבלה, רמה"ש ובני יהודה, שהגיעו לפ"ת והפסידה בארבעת משחק החוץ הנותרים (שלוש מהם מול יריבות ישירות בבית העליון ואחד נוסף מול הפועל ראשל"צ).
אתמול יצאה הקבוצה למשחק חוץ חשוב בחולון מול אליצור המקומית, למפגש בין שתי קבוצות שהבטיחו את מקומן בבית העליון של ליגת העל ונאבקות על מקומות 3-5 בסיום הליגה הרגילה.
אחרי משחק צמוד ברובו ניצחה חולון 84:86 וחלפה על פני הפועל בדרך למקום הרביעי.
הפתיחה הייתה של האורחות. ג'ורדן הופר מחולון אמנם קלעה שלשה, אבל שש נקודות רצופות של קאדיג'ה קייב ושתיים של ארון צימרמן העלו את פ"ת ל-3:8. חולון חזרה והשוותה ועד לסיום הרבע הובילו האורחות בהפרש של 2-4 נקודות ובחלוף עשר דקות התוצאה 17:19 לפ"ת. במפגש בין שתי הקבוצות עם ההתקפה הטובה בליגה, הרבע הראשון לא היה מהמובחרים שלהן.
הרבע השני היה הטוב ביותר של הפועל פ"ת במשחק. היא פתחה פער של חמש נקודות והחזיקה בו עד ההפסקה – 33:38, כשקייב קולעת בדיוק מחצית מהנקודות של הפועל – 19 במספר.
הרבע השלישי היה אחד החלשים של הקבוצה העונה, בעיקר מבחינה הגנתית. הפועל פשוט לא הצליחה לעצור את חולון ודקות ארוכות לא ייצרה עצירה, כשחולון קולעת באחוזים גבוהים במיוחד. אלכסנדרה בנטלי מחולון, שקלעה 11 עד ההפסקה, הוסיפה 19 במחצית השנייה והייתה בלתי ניתנת לעצירה, בטח על ידי קבוצה שבחלקים רבים של המחצית נראה ששכחה שצריך גם לשמור בכדורסל.
בהתקפה הראשונה של הרבע עוד העלתה מוניק ריד את הפועל ליתרון השיא שלה במשחק – 33:40, אבל בשני מהלכים של שלוש נקודות (שלשה וסל ועבירה), חולון מחקה כמעט את כל הפיגור ובהמשך השוותה ל-43:43. הפועל עוד ברחה ל- 43:48, אבל הייתה זו שירת הברבור שלה במשחק. שלשה של נופר שלום החזירה את היתרון לחולון לראשונה מאז פתיחת המשחק וחולון המשיכה לרוץ. משחק ההתקפה של הפועל התבסס בעיקר על מוניק ריד, שקלעה 25 נקודות במחצית השנייה (אחרי חמש בלבד בראשונה), אבל היה זה על חשבונה של קאדיג'ה קייב, שהוסיפה רק ארבע נקודות במחצית השנייה. בכלל, במחצית הראשונה המשחק של הפועל התבסס רבות על הכנסת כדורים ושליטה מתחת לסלים, אולם במחצית השנייה כולה קלטה הקבוצה רק שישה ריבאונדים בהגנה (לעומת 15 במחצית הראשונה).
חולון ניצחה את הרבע 17:30 ועלתה לרבע האחרון ביתרון 55:63.
ברבע האחרון התעוררה הפועל התקפית וקלעה 29 נקודות, אבל רק בדקות האחרונות הצליחה לשוב ולהדק את ההגנה, מה שאיפשר לה לנגוס בפער של חולון ולהורידו עד כדי נקודה הפרש. אולם החטאות מקו העונשין ונקודות חשובות של בנטלי אפשרו לחולון לשמור על הניצחון החשוב – 84:86 בסיום.
נתון מעניין - שישה משמונת משחקיה של הפועל פ"ת בסיבוב השני הסתיימו בהפרשים דו ספרתיים (ארבעה ניצחונות - הרצליה, רעננה, רמה"ש ובני יהודה) ושני הפסדים - לאשדוד ורמלה. אחרי שבסיבוב הראשון ידעה הקבוצה לנצח כמה מהמשחקים הצמודים שלה, בסיבוב השני היא הפסידה בראשל"צ בנקודה הפרש ואמש בשתיים.
קלעו להפועל פ"ת: מוניק ריד 30 (7 ריב', 7 אס'), קאדיג'ה קייב 23 (11 ריב', 3 חט'), אלכסיס פיטרסון 19 (9 ריב', 4 אס'), ארון צימרמן 8 (4 אס', 3 איב'), צליל וטורי 4 (3 ריב', 3 אס'). שהד עבוד (3 אס') לא קלעה.
לחולון: אלכסנדרה בנטלי 30 (4 אס', 4 איב'), ג'ורדן הופר 22 (15 ריב'), שיי קלי 20 (4 ריב', 5 אס', 3 איב'), נופר שלום 6 (5 ריב', 4 אס'), לימור פלג 5 (4 ריב', 8 אס'), אמילי ספקטור 3.
מחזור אחד לסיום הליגה הסדירה ירדה הפועל פ"ת למקום החמישי עם 27 נק' ואיבדה את הסיכוי לסיים במקום השלישי. היא תוכל להתנחם בעובדה שהפסידה בפחות משבע נקודות, ההפרש בו ניצחה את חולון בסיבוב הראשון. אם חולון תפסיד במחזור הסיום בחוץ לאשדוד ופ"ת תגבור בביתה על מכבי רמת חן, השתיים יחליפו מקומות והפועל תסיים במקום הרביעי. יש לציין כי את הפסד החוץ היחיד שלה העונה נחלה חולון בפ"ת. בכל סיטואציה אחרת, הפועל תפתח את הבית העליון במקום החמישי.
ביום חמישי (19:00) תנסה הפועל פ"ת לתקן את הרושם ממשחקי הליגה האחרונים כשתארח את מוליכת הטבלה, אליצור רמלה בשלב רבע גמר גביע המדינה. כזכור, בביקור האחרון של רמלה בתיכון ע"ש יצחק שמיר בפ"ת, היא נחלה את הפסדה הראשון העונה, אולם ניצחה בצורה משכנעת בגומלין ברמלה.