2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת יורדים מאוכזבים מהפרקט ב"זיסמן". צילום: דף הפייסבוק של האגודה
שחקני מכבי פ"ת יורדים מאוכזבים מהפרקט ב"זיסמן". צילום: דף הפייסבוק של האגודה
שחקני מכבי פ"ת יורדים מאוכזבים מהפרקט ב"זיסמן". צילום: דף הפייסבוק של האגודה
בעונה שעברה הגיעה מכבי פ"ת עד לסדרת הגמר במחוז הדרומי של הליגה הארצית בכדורסל גברים, מרחק נגיעה מחזרה לליגה הלאומית אחרי שנים בליגה השלישית. מאמנה הוותיק, אבי קצנברג, שחזר לקבוצה בסיום הסיבוב הראשון והוביל אותה מתחתית הטבלה עד לגמר, קיווה מאוד לשמור על הקיים, לחזק פה ושם ולהמשיך בדיוק מאותו מקום. רצון לחוד ומציאות לחוד. "לצערי, קרו בקיץ כמה דברים ששינו את התכניות שלנו", הסביר, "דרישות השחקנים בכל הליגה עלו בצורה משמעותית. למרות שהגדלנו מעט את התקציב, החלטנו להישאר שפויים והיה קשה לעמוד בדרישות החדשות. למשל, שחקן שקיבל אצלנו בעונה שעברה 50 אלף שקל, בא אלינו ואמר שיש לו הצעה ב-90 אלף. לא יכולנו להשוות את ההצעה".
התוצאה – מהפך של ממש בסגל.
בין העוזבים – הגארדים, שחקני הבית נדב נאור ורז אלבז שעברו למעלה אדומים, דן שפי שהצפין למכבי חדרה ורון גוטמן הצעיר המוכשר שגדל במועדון וישחק העונה במכבי בת ים.
בין המצטרפים החדשים – אלון דמבינסקי ורון אלפישר, שבעברם שלוש עונות במועדון וחוזרים לעונה רביעית, תמיר שילר (בנו של כדורסלן העבר אבי שילר) שהגיע ממכבי רמת גן, טל רונן מרמלה ותום פלסנקו הגבוה (2.01) שהגיע מנתניה. צאלי נוימן, אור זינדרמן והצעירים אופק לוי וגל צלניק הם הבולטים מהנשארים מהעונה שעברה.
אתה מאוכזב מכך שלא הצלחתם לשמור על הסגל?
"ציפיתי ורציתי שרוב הסגל יישאר, עם שני שינויים קלים. כשחקנים באים בדרישות שהמועדון לא יכול להרשות לעצמו ומעדיפים לנסוע שעות ארוכות למקומות רחוקים בשביל עוד כמה שקלים, זה חבל, אבל אין לנו הרבה מה לעשות".
2 צפייה בגלריה
פתיחה חלומית ודרמטית. אבי קצנברג. צילום: גיל לרנר
פתיחה חלומית ודרמטית. אבי קצנברג. צילום: גיל לרנר
פתיחה חלומית ודרמטית. אבי קצנברג. צילום: גיל לרנר
כדי לא ליפול מהעונה שעברה, יש רק מקום אחד אליו אפשר לכוון, אבל קצנברג מעדיף להצניע לכת. "המטרה שלנו היא להיות בחלק העליון ולשוב למשחקי הפלייאוף (אליהם מעפילים המדורגות במקומות 1-4)", הוא אומר, "להערכתי, הליגה העונה מעט יותר שיוויונית מאשר בעונה שעברה. אנחנו, לעומת זאת, לא נופלים ממה שהיינו בעונה שעברה, אבל גם לא התחזקנו. תקציב השחקנים שלנו עומד על 350 אלף שקלים, בזמן שבליגה יש קבוצות שעומדות על מליון שקלים. מעבר לכך, אנחנו רוצים להמשיך ולקדם את השחקנים הצעירים שלנו. אני בניתי את הסגל הזה, עם שחקנים שאני מאמין והעונה הכל על אחריותי".
העונה נפתחה ביום ראשון במשחק חוץ מול עירוני רמת גן, שהסתיים בהפסד מאכזב 77:70 וזאת למרות שהאורחים מאם המושבות הובילו ברוב דקות המשחק. "רמת גן לא ניצחה, אנחנו הפסדנו את המשחק", אמר קצנברג, "הגענו בלי שני שחקנים משמעותיים, צאלי נוימן ושילר הפצועים וזה קיצר לנו את הרוטציה משמעותית. בדקות האחרונות היינו בלי השחקנים המובילים על הפרקט. לא אהבתי את ההפסד, הוא לא היה בתוכניות שלנו, אבל הליגה עוד ארוכה ונוכל עוד לפצות על ההפסד הזה בניצחונות במגרשים קשים אחרים".
ביום ראשון (19:00, "עולמות"), תארח הקבוצה את מכבי שוהם למשחק הבית הראשון של העונה.
יממה לאחר ההפסד ברמת גן, חגג קצנברג יום הולדת 57 בטעם חמצמץ. איש הכדורסל הוותיק, מהמנוסים והמוכרים בעיר, כבר לא ממש זוכר כמה עונות הוא כבר מאמן. "עונה 30 לפחות", הוא מנסה לחשוב, "זה עדיין כיף גדול וההתרגשות גדולה. ביום שלא יהיו פרפרים בבטן, נלך לחפש אותם בשדות אחרים. הכדורסל עדיין זורם בוורידים כמו ביום הראשון".
מי שסיפקה נחמה למועדון היא קבוצת הנוער, שפתחה את העונה בניצחון חוץ מרשים 66:80 מול הפועל טבעון החזקה. גם ארבע מחמש קבוצות הנערים עשו ספתח מוצלח עם ניצחון וכמותן עשו כל קבוצות הילדים.