5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל פ"ת חוגגים ניצחון ראשון בכחול
שחקני הפועל פ"ת חוגגים ניצחון ראשון בכחול
שחקני הפועל פ"ת חוגגים ניצחון ראשון בכחול
ככה בדיוק רצה מסאי דגו לפתוח את העונה הראשונה שלו בהפועל פ"ת. הקבוצה יצאה הערב (שני) למשחק חוץ מול הפועל בני לוד וחזרה עם ניצחון חלק בתוצאה 0:2. עמית מזרחי ורוי מליקה כבשו להפועל שהייתה הקבוצה היחידה במחזור הפתיחה של הלאומית שניצחה בהפרש של שני שערים. למרות זאת, היא כמובן עדיין עמוק במקום האחרון, אבל צימקה את האוברדראפט למינוס שמונה נקודות.
הפועל עלתה למשחק ללא שגיא דרור הפצוע במפשעה וצפוי לשוב למשחק הבא מול הפועל ר"ג ועם ירין חסן, הרכש הטרי בהרכב. הקשר הצעיר איתי לוי לא נכלל בסגל וצפה במשחק מהיציע.
כ-300 אוהדי הפועל עשו את הדרך ללוד ואז נאלצו לצעוד דרך נוספת, ארוכה למדי, מסביב למגרש האימונים של האיצטדיון בלוד, בדרך ליציע. הדרך החולית לא ממש מתאימה לצועדים בכפכפים, בהתאם למזג האוויר החם וזאת בהחלט לא דרך להיכנס למשחק כדורגל בליגה הלאומית מודל 2018.
5 צפייה בגלריה
גם איתי שכטר,  הגיע ללוד ועודד את חברו הטוב מסאי דגו
גם איתי שכטר,  הגיע ללוד ועודד את חברו הטוב מסאי דגו
גם איתי שכטר, הגיע ללוד ועודד את חברו הטוב מסאי דגו
ההזדמנות הראשונה הייתה של המארחים - אחמד מילאד, שפתח את העונה שעברה בנוער של הפועל, קיבל כדור באגף שמאל, חתך למרכז ומזווית נוחה בעט כדור חזק, ששוער הפועל, דודי אלון, זינק והדף.
שתי דקות חלפו והתקפה נהדרת של הפועל הסתיימה בהגבהה מצוינת של המגן הימני, שי מושל, היישר לראשו של רוי מליקה, שהוריד בנגיחה רכה למרכז הרחבה שם המתין עמית מזרחי שבעט מקרוב וקבע 0:1. במחצית הראשונה היה מזרחי המצטיין במגרש ולצד השער שכבש הציג גם ניידות וראיית משחק טובה. אגב, מזרחי היה הראשון לכבוש לזכות הפועל בגביע הטוטו והוא הראשון לעשות זאת בליגה. מושל, אגב, שיחזר את הבישול של אחיו הבכור, בנצי, במשחק הניצחון של מ.ס. אשדוד על בני יהודה.
המחצית המשיכה להתנהל ביתרון של הפועל, שאמנם לא החזיקה בכדור, אבל יצאה להתקפות מהירות בהובלתם של מור שקד ודניאל שוורצבוים, שהיו מצוינים עד שהתעייפו. בדקה ה-25 שקד השאיר כדור מצוין לגל לוי, שירה כדור חכם שהשוער המקומי הדף רק בקושי.
5 צפייה בגלריה
מתגלגל מצחוק מהצחוק המתגלגל של שקד. רוי מליקה. צילום: ריאן
מתגלגל מצחוק מהצחוק המתגלגל של שקד. רוי מליקה. צילום: ריאן
מתגלגל מצחוק מהצחוק המתגלגל של שקד. רוי מליקה. צילום: ריאן
בדקה ה-32 יכלה לוד לחזור למשחק. ירין חסן תפס שחקן מקומי במהלך כדור קרן והשוער אוראל גרינפלד פסק על כדור עונשין מ-11 מ'. מרטין רוסה מלוד בעט כדור חלש ודודי אלון קרא את הפינה, זינק היטב והדף. לא מעט גבות הורמו כשדגו בחר באלון הלא מנוסה כשוער הראשון שלו, אבל לפחות הערב אלון נתן הסבר מצוין, כשלצד הפנדל סיפק עוד כמה עצירות יפות ושיחק בהרבה קור רוח.
למחצית השנייה נראה שעלתה רק קבוצה אחת - בני לוד החזיקה בכדור ושלטה במגרש כשבעשרים הדקות הראשונות הפועל מיעטה לצאת להתקפות. הקבוצה הלכה לאחור וניסתה לשמור על הנקודה, כשלמזלה לוד הייתה מאוד מפוזרת ולא ניצלה את העובדה שהגנת הפועל שיחקה בהרכב הנוכחי בפעם הראשונה.
צפו באוהדי הפועל דוחפים את הקבוצה לניצחון וקוראים - "הקבוצה לאוהדים!" (צילום: ברוך רובין- BAROOCH TV).
כניסתו של מאמדו סוקונה, החלוץ הצרפתי החדש, בדקה ה-60 במקומו של רוי רונן, הפיחה חיים במשחק ההתקפה של הפועל. סוקונה אמנם לא כבש, אבל החייה את החלק הקדמי, הראה טכניקה ראויה וראיית משחק ונראה שברגע שהתיאום עם חבריו ישתפר, הפועל צפויה ליהנות מחלוץ עם פוטנציאל. איב פאמבו, הקשר הצרפתי, נכנס אף הוא להופעת בכורה כמחליף וכמעט ולא היה מעורב במשחק.
5 צפייה בגלריה
גם האוהדים חגגו ביציע
גם האוהדים חגגו ביציע
גם האוהדים חגגו ביציע
המשחק הוכרע בדקה ה-74. כדור עומק אדיר של גל לוי מצא את רוי מליקה ברחבה. החלוץ הצעיר עצר את הכדור באמנות וירה פצצה לחיבור שערה של לוד - 0:2 שנתן את האות לחגיגות גדולות ביציעי הפועל פ"ת.
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל חוגגים את השער שהכריע את המשחק
שחקני הפועל חוגגים את השער שהכריע את המשחק
שחקני הפועל חוגגים את השער שהכריע את המשחק
אחרי ארבעה הפסדים רצופים מול בני לוד ותשעה משחקים בהן ניצחה לוד שישה לעומת שלוש תוצאות תיקו, הצליחה הפועל לנצח את היריבה מהשפלה. בנוסף, הפועל ממשיכה את המאזן המוצלח שלה בפתיחת העונה - שש העונות האחרונות בלאומית נפתחו עם ארבעה ניצחונות (מבלי לספוג) ושתי תוצאות תיקו.
הפועל נראתה מצוין במשך דקות ארוכות של המשחק, אך גם נסוגה לאחור בדקות אחרות וניכר כי הכושר הגופני של שחקניה עדיין לוקה בחסר. רוח הלחימה והנחישות בהחלט חיפו על כך.
הפועל פתחה בהרכב הבא:
דודי אלון; שי מושל (נפצע, אבו קטיפאן 54'), רם לוי, ירין חסן, קובי מור; מור שקד, דניאל שוורצבוים, עמית מזרחי (איב פאמבו 67'), גל לוי; רוי רונן (מאמדו סוקונה 60'), רוי מליקה.
המחזור השני ייערך כבר בעוד שלושה ימים (חמישי, 19:15), כשהפועל תארח את הפועל ר"ג, אחת הקבוצות החזקות בליגה. לפני המשחק תיערך דקת דומיה לזכרו של עודד דוקטורי ז"ל, איש הפועל פ"ת, שנפטר השבוע בטרם עת.