הערב (רביעי 19:45) ייפגשו מכבי והפועל פתח תקוה לדרבי ראשון בליגת העל מזה קרוב לתשע שנים. שתי הקבוצות מגיעות לאחר רצף תוצאות רעות וכל אחת מהן תרצה לצאת מהמשבר. ידה של מי תהיה על העליונה?
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל
אוהדי הפועל
אוהדי הפועל
(צילום ארכיון: מתן דויטש)

למעלה משמונה שנים חלפו מאז שוחק משחק הדרבי האחרון במסגרת הליגה הבכירה בין הקבוצות המקומיות. למעשה התאריך המדויק היה ה-7.3.2015, אז במסגרת המחזור ה 25, אירחה הפועל שנלחמה על חייה בליגה (משימה שכידוע לא צלחה) את מכבי שדורגה חמישית.
5,000 הצופים שהגיעו לאיצטדיון שלמה ביטוח קיוו לראות את קבוצתם עושה הכל כדי לנצח, אך בפועל המשחק הסתיים ללא הרבה אירועים וללא שערים.
גם למשחק הערב תגיע הפועל במצב לא טוב בלשון המעטה, כשהיא מתחת לקו האדום וסופרת שלושה הפסדים רצופים, ובסך הכל ניצחון אחד בששת המחזורים האחרונים. גם היריבה העירונית כאמור, מגיעה מאוכזבת מאוד מהתוצאות האחרונות מאז החזרה מהפגרה הכפויה- ארבעה הפסדים רצופים ובסך הכל חמישה הפסדים בששת המחזורים האחרונים.

3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי באימון אתמול
אוהדי מכבי באימון אתמול
אוהדי מכבי באימון אתמול
(צילום: פורום אוהדי מכבי פתח תקוה)

למזלה של מכבי, בשל תחילת העונה המוצלחת, יש באמתחתה 12 נקודות שממקמים אותה במקום התשיעי, אך הפסד נוסף של אחת הקבוצות היום, יתכן ויגרום לזעזוע במערכת, במה שהופך את הדרבי לקריטי עבורן ולחם במיוחד.
בהפועל יצטרכו להתמודד עם חסרונם של עומר כץ, אבי ריקן וריצ'ארד בואטנג בשל פציעות, כשבנוסף מתן גושה ורוי נאוי ייעדרו בשל הרחקות. במכבי יישארו מחוץ לסגל מוחמד הינדי המוצהב, ג'ארד קאסה ויונתן טפר הפצועים כשגם טל בן חיים הוותיק בספק להתמודדות.
לקראת המשחק הערב, עשרות מאוהדי מכבי הגיעו אמש למתחם האימונים, עודדו את השחקנים והדליקו מספר אבוקות.

קראו גם:

"הלוואי ונשחק כמו בחצי הראשון נגד מכבי תל אביב כי היינו שם ושיחקנו טוב", אמר מאמן הקבוצה בני לם לקראת המשחק החשוב והוסיף: "האמת שאני מסתכל על עצמנו בשלושת המשחקים האחרונים שלא הבאנו נקודות היה שיפור ממשחק למשחק. כשמשחקים טוב ולא לוקחים נקודות זה הולך לקראת דברים טובים ושמשחקים לא טוב ומנצחים צריך לדאוג. לדרבי יש חוקים משלו. מהקבוצה שלי חלק מהשחקנים לא משחקים, וגם מהפועל חלק לא משחקים. בדרבי לא חשוב מי משחק, צריך לקחת את המשחק. אני מבין שדרבי זה לקהל, יש יוקרה אבל מצד שני זה גם נקודות. הנקודות חשובות לנו מאוד ונעשה את הכל כדי לקחת אותן".
על הלחץ בו נמצאות שתי הקבוצות אמר לם: "אני משתדל לא להקרין לחץ. אני חושב שהלחץ זה האויב הכי גדול של האדם ואני אשתדל שגם השחקנים לא יהיו בלחץ אבל יבואו לתת במגרש 100 אחוז. גם כשהיה טוב אמרו לי תזהר. זה הכדורגל, אני מודע לכל הדברים, לא מעניין אותי מה מדברים ומה אומרים, מעניין אותי שאני רוצה נקודות ובשניים שלושה משחקים האחרונים יש שיפור. אני מקווה להעמיד את ה-11 הכי טובים שלנו למשחק".

3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי באימון אתמול
אוהדי מכבי באימון אתמול
אוהדי מכבי באימון אתמול
(צילום: מושיקו הרלינג)

עופר טסלפפה, מאמנה של הפועל, ציין לקראת המשחק: "דרבי בפתח תקוה זה דבר מרגש. אנחנו קבוצת אוהדים ועבור האוהדים זה המשחק החשוב ביותר. אנחנו באים במומנטום פחות טוב, אבל נעשה את הכל כדי לצאת מחר מאושרים עם שלוש נקודות".
על האכזבה מההפסד האחרון בבלומפילד, 4:1 להפועל תל אביב, אמר המאמן: "ההפסד הזה לא היה אופייני לנו. אני חושב שייצבנו את עצמנו אחרי ההפסד למכבי נתניה והיינו חזקים הגנתית. במשחק הזה הכל התמוסס לנו. עברנו על הדברים ואני מאמין שאנחנו נבוא היום בגישה אחרת לגמרי. אני מרגיש אחריות גדולה מאוד, זו עונה שלישית שלי פה וחוויתי דרבים. אני יודע כמה דרבי יכול לקחת את הקבוצה קדימה ותוצאה לא טובה יכולה לקחת אותנו אחורה. השחקנים מבינים את החשיבות".

קצת היסטוריה


עד כה שוחקו 129 משחקי דרבי במסגרת ליגת העל והליגה הלאומית, כשהמאזן בין הקבוצות עומד על 48 נצחונות להפועל, 41 למכבי ו-40 תוצאות תיקו. הפעם האחרונה בה הפועל ניצחה דרבי בליגת העל הייתה במסגרת המחזור ה-12 בעונת 2014/5 אז היא גברה 2:1 על יריבתה העירונית משערים של לירוי צעירי ועומרי אלטמן. הפעם האחרונה שידם של הלוזונים הייתה על העליונה בליגת העל הייתה בעונת 2011/2, אז במסגרת המחזור ה 34 ניצחה מכבי בתוצאה 1:0 משער של ויקטור מרעי.