אחרי עונה חלשה מאוד מקצועית, שכללה חילופי מאמנים, ירידת ליגה ומחאת אוהדים נגד העומד בראש המערכת ואחיינו שעמד על הקווים, במכבי פתח־תקוה מתחילים לחוש את השקט שאחרי הסערה.
2 צפייה בגלריה
גולדשטיין. "המטרה היא לבנות מועדון ותשתית למשהו שירוץ שנים" | צילום: ריאן
גולדשטיין. "המטרה היא לבנות מועדון ותשתית למשהו שירוץ שנים" | צילום: ריאן
גולדשטיין. "המטרה היא לבנות מועדון ותשתית למשהו שירוץ שנים" | צילום: ריאן
(צילום: ריאן)
האוהדים, שמאסו בניהולו של אבי לוזון ודרשו כי יפנה את מקומו, הגיעו בשבוע שעבר לסיכום עם הנהלת המועדון, לפיו האיש החזק בו במשך קרוב לשלושה עשורים יזוז מעט הצידה, כשמי שיעמוד בפרונט יהיה אופיר לוזון, שמנהל בהצלחה את מחלקת הנוער מהטובות בארץ.
"כולם הגיעו להבנה שאי־אפשר להמשיך כך", אומר השבוע עידן גולדשטיין, מהבולטים שבאוהדי הקבוצה. "אנחנו לא רוצים לעסוק במה שהיה ויוצאים לדרך חדשה".
לצד השינוי הניהולי שמבוצע לשביעות רצון האוהדים ("אופיר לוזון הוא קונצנזוס בקרב הקהל"), גם על החלק המקצועי עובדים קשה במועדון, כשלא מעט שחקנים בעלי שם נחתו בשבועות האחרונים במתחם האימונים שברחוב בן דרור במטרה להחזיר את הקבוצה לליגת העל.
קראו עוד>>
הבולט שבהם הוא החלוץ טל בן חיים שגדל במועדון וחוזר לאחר שנים רבות בתל אביביות ובצ'כיה, כשגם דני עמוס חזר לקדנציה נוספת במועדון אחרי שנים מוצלחות במכבי נתניה.

"היציע התדלדל"

למרות שעד לפני שבועות ספורים שיתוף פעולה בין המועדון לבין האוהדים היה נראה כמו חלום רחוק, מתברר שמתחת לפני השטח הצדדים שמרו על ערוץ תקשורת ביניהם. "גם כשהיינו בשלבים הכי קשים של המחאה, תמיד הייתה הידברות בכל מיני ערוצים, לעיתים אפילו באופן ישיר מול אבי לוזון", אומר גולדשטיין.
לא מזמן זה היה נראה שכל אחד מתבצר בעמדתו.
"נכון. הוא היה בשלו ואנחנו רצינו ניהול אחר, אבל המחאה גרמה לזה שאחרי כל מה שעברנו במהלך החודשים האלה, כולם הגיעו לאיזו הבנה שאי־אפשר להמשיך כך. אנחנו באים למתווה שישמור על כבודו של אבי לוזון, וגם יאפשר לאופיר לנהל ולהתוות את האג'נדה שלו. האוהדים אוהבים אותו וסומכים עליו".
מה אומר המתווה בעצם?
"שבין היתר אופיר יתמנה למנכ"ל הבוגרים ויעשה את הפעולות שהוא רואה לנכון. יהיו לו את הסמכויות הניהוליות ואבי ייקח צעד כלשהו אחורה. הוא יעזור לאופיר, אבל בסופו של דבר הרצון הוא להעביר את הבוגרים את התהליך שעבר הנוער.
"בנוסף, נציג מטעם האוהדים אמור להתחיל לעבוד במועדון בקרוב ויהיה אחראי על הקשר שבין הקהל למועדון, לא כחלטורה או בהתנדבות.
2 צפייה בגלריה
לוזון. פשרה עם האוהדים
לוזון. פשרה עם האוהדים
לוזון. פשרה עם האוהדים
(צילום: עוז מועלם)
"המטרה היא לבנות מועדון ותשתית למשהו שירוץ כמה שנים ולא קבוצה רגעית לעונה או שתיים. מבחינתנו, האוהדים, גם אם זה אומר שלא נצליח מיד בכל הדברים, כל עוד התהליך עובד וכל עוד אופיר מנהל בדרך שלו, אנחנו בסדר עם זה. כל הצדדים הבינו שצריך לעשות משהו כי היציע התדלדל לרמות מסוכנות לעתיד המועדון".
יש כאלו שיגידו שבכל מקרה אין לכם אוהדים.
"נכון, אבל יש הרבה שיושבים בבית שהתייאשו או כעסו, והרצון הוא להחזיר אותם".
למתווה הזה שאפתם?
"רצינו עידן חדש וניהול אחר. בסופו של דבר האוהדים החליטו לתת צ'אנס אחרון לאיזושהי הידברות נוספת".
אתם באמת מאמינים שאבי לוזון יזוז הצידה? אופיר בכל זאת קרוב משפחה שלו.
"נכון, אבל אמרנו לאורך כל המחאה שהיא לא לגופו של אדם אלא לגופו של עניין, ולטובת מכבי פתח־תקוה כדי להעיר את כל הנוגעים בדבר ולהבין שככה אי־אפשר היה להמשיך - לא ערכית, לא תדמיתית ולא מקצועית. בסופו של דבר אנחנו מאמינים באופיר ומאמינים לו שהוא בא לעבוד".
המתווה יחזיק מעמד?
"אנחנו באים בזרועות פתוחות. ברור שהייתה פשרה, גם של אבי. גם הוא הבין ששינוי מתחייב פה והגיע הזמן להעביר את המושכות לדור אחר, להתנהל קצת אחרת. יצאנו למחאה כי הרגשנו שהזהות של המועדון אובדת, שאין חיבור של האוהדים לקבוצה. האם זה יחזיק זמן? לא יודע להתנבא על זה, אבל אני רוצה להאמין שכן".

"תהליך הבראה"

לצד השינויים שעוברת כוורת ההנהלה, גם סגל השחקנים עובר מתיחת פנים. הצוות המקצועי בראשות עומר גולן והמאמן שי ברדה עושים הכל כדי להחזיר את הקבוצה לליגת העל.
לשם כך הוחתמו במועדון שחקנים בעלי שיעור קומה בקנה מידה של הליגה הלאומית בדמותם של טל בן חיים, דני עמוס, דולב אזולאי, עומר פדידה ודודו ביטון, שיצטרפו לשחקנים שממשיכים נכון לעכשיו דוגמת אור בלוריאן ולאמק בנדה.
למרות הסגל הנוצץ שמסתמן, האוהדים עדיין לא יוצאים בהצהרות. "רק כשהסגל יושלם ונראה גם מה קורה בקבוצות האחרות, נוכל לדעת את מקומנו", אומר גולדשטיין. "יותר חשוב כרגע תהליך ההבראה מאשר התוצאות המיידיות. יחד עם זאת, ברור שכולם ישמחו לחזור לליגת העל בסוף העונה".
אריאל לוגסי, מכוכבי נבחרת הנוער, כנראה יתחיל איתכם את העונה. תוך כמה זמן תיאלצו להיפרד ממנו?
"ברור לכולם שאי אפשר למנוע משחקן להתקדם ולהרוויח יותר כסף, בטח אם המעבר שלו לאירופה ולא בתוך ישראל. שחקנים הבינו היום שאין מה להגיע למכבי תל אביב או מכבי חיפה, אם אתה רוצה לצאת לאירופה וכמה שיותר מוקדם. זה לא משנה לי תוך כמה זמן יימכר, בסוף מה שמעניין אותנו האוהדים זה מה עושים עם הכסף".
השנה ישחקו בליגה הרבה קבוצות שעשו דבר או שניים בכדורגל הישראלי.
"נצטרך לראות איך תתפתח הליגה ואיך יתפתחו הסגלים. ראינו את בני יהודה שהביאה את אלירן עטר וזה לא עזר להם. ברור שמכבי פתח־תקוה לא באה לחיות בליגה הלאומית, אלא רוצה לעלות".
אתה רואה תסריט שאתם לא עולים?
"יכול להיות. זה מאוד תלוי איך הליגה תתפתח ויש אפשרות כזו. אף אחד לא מבטיח לנו את העלייה".
מילה על היריבה העירונית בעקבות ההתחמשות שלה והשאיפות לעליה?
"אין לי יותר מדי מה לומר עליהם. הם עושים תהליך יפה ויש שם אנרגיות חיוביות, אבל אני לא יכול לאחל להם בהצלחה, שיהיו בריאים".
אולי אפילו תהיה חגיגת עלייה כפולה.
"יכול לקרות, זה לא תסריט מופרך. הפועל, לפחות על פי מה שהם מדברים, מכוונים לעלייה. מכבי בוודאי מכוונים לשם, ויכולה להיות סיטואציה ששתי הקבוצות יעלו. האמת, אני מעדיף לעלות לבד ושהם יישארו בלאומית".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה