קשה לתאר את עוצמת האכזבה והעצבות שנחתו על אוהדי הפועל פתח תקוה. פחות משנה לאחר החגיגה הגדולה על העלייה לליגת העל, הם נאלצו אתמול לספוג באופן רשמי את הירידה חזרה לליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל פתח תקוה במשחק
שחקני הפועל פתח תקוה במשחק
שחקני הפועל פתח תקוה במשחק
(צילום: ראובן שוורץ)

וכך, רגע לפני יום העצמאות, הם מצאו עצמם שוב בתוגה גדולה. "לא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר", אמר אחד האוהדים. "חשבנו שהפעם אנחנו חוזרים לליגת העל לשנים והנה שוב אנחנו בביצה של הקטנים".
הפועל פתח תקוה היא קבוצה עם הרבה היסטוריה ואליפויות, אבל למרבה הצער זה לא עזר לה השנה.
למרות שגברה 1:0 על הפועל ירושלים במשחק ביתי, הפועל פתח תקוה שבה אמש לליגה הלאומית לאחר עונה אחת בלבד.
למעשה החותמת הרשמית לירידה הגיעה עוד לפני המשחק כשהפועל תל אביב ניצחה בנתניה את הקבוצה המקומית 1:0. האוהדים הכחולים, שעד שני המחזורים האחרונים עוד האמינו כי יכול להתחולל נס, הצביעו היום ברגליים ורק קצת מעל אלף מהם הגיעו היום לאיצטדיון שלמה ביטוח למשחק מול הירושלמים.
כשהיא ללא חרב על הצוואר, הציגה הפועל משחק משוחרר יחסית, ובדקה ה-61 באה על שכרה עם שער של רועי אלימלך שהמתיק את הגלולה עבור הכחולים.
כעת ירצו הכחולים לסיים את העונה עם טעם טוב עוד יותר כשבמחזור הבא ייערך הדרבי של פתח תקוה, וניצחון שלה עלול לסבך את היריבה העירונית במאבקי התחתית שיקבעו את היורדת השנייה.

2 צפייה בגלריה
אוהדי הכחולה. "ההתנצלות הייתה לקונית"
אוהדי הכחולה. "ההתנצלות הייתה לקונית"
אוהדי הכחולה, באחד המשחקים בעבר
(צילום ארכיון: אורן אהרוני)

קראו גם:

בני לם, שרשם את ניצחונו הראשון מאז הגיע לקבוצה ציין: "היה מתסכל כל התקופה הזאת, הרגשתי כל הזמן שאנחנו קרובים וצריכים לנצח ובסוף ספגנו שערים בדקות מכריעות. צריכים לבוא עד סוף העונה ולהמשיך ביכולת. לפחות הייתה היום מחויבות של שחקני בית ושחקנים צעירים".
על הדרבי הקרוב והאפשרות שיקרב את מכבי לירידת ליגה: "לא רוצה להכנס לזה , מה שמעניין אותנו שבוע הבא זה הדרבי. זה הכל".
על עתידו אמר: "אני כרגע בהפועל פתח תקוה ואעשה הכל כדי לנצח את שני המשחקים שנותרו".