תולה את הנעליים: טל בן חיים, חלוצה של מכבי פתח תקוה, נכנע לפציעה ממנה הוא סובל והודיע היום על פרישה ממשחק פעיל בגיל 34 בקבוצה בה החל את הקריירה.
2 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
טל בן חיים
(צילום: ראובן שוורץ)

"לפני שלושה חודשים במשחק (איך לא) בין מכבי פתח תקוה למכבי תל אביב הייתה זו הפעם האחרונה שירדתי מהדשא וידעתי שזה הסוף, שאני לא יכול יותר", כתב בן חיים ברשתות החברתיות. "היום אני מסכם 17 שנים וחצי של הכל מהכל, אני מרגיש בר מזל שזכיתי לפרוש במקום בו הכל התחיל, אבל אני גם יודע שהסוף הזה הוא התחלה של משהו חדש שאני לא פחות מתרגש לקראתו.
"אני גאה בכל מה שהשגתי ובכל החלומות שהפכו עם השנים למציאות. תודה לכל מי שעזר, תמך, עודד ועשה אותי טוב יותר. לא הייתי יכול לבקש יותר מזה. תודה כדורגל יקר, נתראה בצד השני".
בן חיים, בנו של כדורגלן העבר אופיר בן חיים, החל את דרכו המקצוענית כאמור אצל הלוזונים ומשם המשיך לקריירה מפוארת שכללה את הפועל תל אביב ומכבי תל אביב עימה זכה באליפות ובטרבל (אליפות, גביע המדינה וגביע הטוטו). בהמשך, חתם בשורות קבוצת הפאר מצ'כיה ספרטה פראג, במה שהייתה ההעברה היקרה בתולדות הליגה הצ'כית, אך שם הדברים פחות הסתדרו עבורו גם בגלל פציעה קשה ולאחר מכן הוא שב למכבי תל אביב עימה זכה בדאבל. בין לבין הופיע החלוץ המוכשר 29 פעמים במדי נבחרת ישראל בהם כבש שישה שערים, אחד מהם בלתי נשכח לשערו של בופון האגדי בהפסד לנבחרת איטליה.

2 צפייה בגלריה
טל בן חיים
טל בן חיים
טל בן חיים
(צילום: אורן אהרוני)

קראו גם:

בעונת 2022/3 שב בן חיים למכבי פתח תקוה וסייע לה לחזור לליגת העל. העונה הוא רשם 7 הופעות בליגה בהן כבש שער בניצחון הנהדר 3:2 על האלופה מכבי חיפה, עד שירד מכר הדשא בפעם האחרונה במשחק נגד מכבי תל אביב. בן חיים צפוי להישאר במועדון בתפקיד מקצועי, יתכן במערך הסקאוטינג של הקבוצה.
במכבי פתח תקוה התייחסו לפרישתו של כוכב הקבוצה וכתבו: "טל גדל במחלקת הנוער של המועדון, עלה לבוגרים והשאיר את חותמו במועדון. טל ימשיך איתנו בתפקיד מקצועי שיוגדר בהמשך. אוהבים אותך טל! המון המון בהצלחה!".
גם שחקנים נוספים וחברים לענף הגיבו להודעתו של בן חיים. ערן זהבי ששיתף עימו פעולה במכבי תל אביב ונבחרת ישראל ציין: "איזה שחקן מרגש אתה אח שלי היקר. תחסר לכדורגל שלנו. בטוח שתצליח בכל דבר אחר שתעשה. אוהב אותך מאוד". איתי שכטר, שחקנה של היריבה העירונית, הפועל פתח תקוה, ציין: "קריירה חלומית, מהשחקנים הגדולים והמרגשים שידע המשחק. בהצלחה בהמשך הדרך אח יקר, אוהב אותך".
ג'ורדי קרויף, לשעבר מנהלה הספורטיבי ומאמנה של מכבי תל אביב, והיום מנהלה הטכני של ברצלונה הגדולה, הגיב אף הוא וכתב: "אתה יכול להיות גאה בקריירה שלך. שחקן מיוחד".