למרות הסיום הצורם למדי, אליו עוד נגיע, הרומן של עוז פרץ עם הפועל פ"ת הוא מהסיפורים המפתיעים האלה, סיפורי אהבה שנראים חסרי סיכוי בתחילה, קומדיה הוליוודית מטופשת על הפכים שמתחברים. אבל בכדורגל הישראלי עסקינן ובמקום נשיקה (או במקרה שלנו: מימוש אופציה) על רקע פארק ירוק ויונים פורחות לשמיים, קיבלנו הודעה לקונית על שחרור (או אי מימוש אופציה) שמסיימת, בינתיים (ופרץ מדגיש: בינתיים) את הרומן הזה.

4 צפייה בגלריה
עוז פרץ חוגג את אחד מעשרת שעריו, הקפטן רם לוי רץ לברך
עוז פרץ חוגג את אחד מעשרת שעריו, הקפטן רם לוי רץ לברך
עוז פרץ חוגג את אחד מעשרת שעריו, הקפטן רם לוי רץ לברך
(צילום: עדי ברקוביץ', הפועל פ"ת)
"הייתה להפועל אופציה להאריך את החוזה והם החליטו שלא לממש אותה", מסביר פרץ. השחרור של פרץ ושל עוד כמה שחקנים הגיע רגע לפני משחק הליגה האחרון של הקבוצה, מול בני לוד, שבהמשך בוטל בשל כניסתה של היריבה לבידוד. "זכותם לא להמשיך את החוזה, זה בסדר, אבל חבל שזה נעשה בדרך כזאת", אומר החלוץ, "זה יוצר אנטיגוניזם אצל שחקנים, נראה לא טוב. לא רואה סיבה לא לחכות עד סוף העונה כדי לסיים את ההתקשרות".
פרץ, היחיד בהפועל שכבש העונה כמות דו ספרתית של שערים (עשרה, לצד שלושה שנפסלו שלא בצדק) מספר כי בימים שלפני השיחה עם מסאי דגו, בה הודיע לו המאמן כי אינו בתכניות, הוא הבין את הצפוי לו. "שבועיים לפני כן ישבתי עם ניב טל, המנהל המקצועי, והכל היה נראה חיובי", הוא מספר, "אבל כשהזמן חלף וראיתי שלא מדברים איתי, הבנתי את כיוון הרוח. ראיתי את זה באופק, אבל האמנתי שהדברים עוד ישתנו. הייתה הרגשה שמעריכים אותי ורוצים שאמשיך. רציתי מאוד להישאר. נהניתי מהאווירה, מהאנשים במועדון וכמובן שמהקהל. הרגשתי בבית ואמרתי לניב שאני לא מתכוון ללכת לשום מקום, אלא אם תגיע באמת הצעה יוצאת דופן".
אתה יכול להעריך מה הביא לשינוי ביחס אלייך?
"הגיעה פגרת הקורונה, הספקתי להיפצע, המאמנים בהפועל התחלפו ולדעתי זה מה שהכריע".
אי אפשר להתעלם מכך שבחצי השני של העונה הייתה ירידה מסוימת בכושר שלך וכבשת רק שער אחד החל מהמחזור ה-18.
"במשחקים שלפני הפגרה אני מסכים שלא הייתי בכושר טוב. אני עובד עם אנליסט ואחרי כל משחק יושב, צופה ומנתח וראינו שבשני המשחקים שאחרי הפגרה, עמדתי בכל הפרמטרים ונגד לוד גם כבשתי שער, אחרי שנפצעתי. אני כנראה לא יכול לכבוש בלי להיפצע קודם לכן (אומר וצוחק). חזרתי לכושר טוב, אבל בדיעבד, אולי הייתי צריך להמשיך לטפל בעצמי ובפציעה ולא להחזיר את עצמי מהר כל כך לאימונים ולמתח של משחקים. לא נהגתי בחוכמה. אלה היו משחקים לא מכריעים ואני אמנם תמיד רוצה לשחק ולהבקיע, אבל הייתי צריך לתת מנוחה לברך. הקרבתי כדי לחזור ובסופו של דבר פגעתי בעצמי".

4 צפייה בגלריה
"היו רגעים שרציתי לקרוע את החולצה מרוב תסכול", עוז פרץ אחרי החמצה
"היו רגעים שרציתי לקרוע את החולצה מרוב תסכול", עוז פרץ אחרי החמצה
"היו רגעים שרציתי לקרוע את החולצה מרוב תסכול", עוז פרץ אחרי החמצה
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
כועס על הפועל?
"אני לא כועס על אף אחד. אני מאוד אוהב את ניב. הוא נכס למועדון ואני מקווה שבמועדון ובקהל מבינים את זה. בסופו של דבר, יש מאמן והוא קובע. אין בי כעס על מסאיי. זה הכדורגל. הוא לא הבטיח לי דבר ולא חייב לי כלום. לפעמים אתה למעלה, לפעמים אתה נדחק הצידה".
הפועל פ"ת לא השלימה את המשחק האחרון וסיימה את העונה במקום העשירי, בדיוק כמו אשתקד, המקום הנמוך ביותר בתולדות המועדון. פרץ משוכנע כי למרות הצרות, הקבוצה יכלה להשיג יותר. "אני לא מסתפק במקום הזה", מכריז השחקן, "דיברנו על זה המון בחדר ההלבשה. זאת עונה מפוספסת. איבדנו כמה נקודות חשובות בצורה מעצבנת ואיתן כל העונה הייתה נראית אחרת. עולים לפלייאוף העליון, חיזוק היה נותן רוח גבית. זה לא קרה מכמה סיבות. קצת חוסר ניסיון בסגל, לא היינו מספיק רעים, לא "נושכים" כדי לקחת נקודות. נאיביים. ניסינו לשחק כדורגל במקום לשמור על משחקים בשיניים".

4 צפייה בגלריה
מעז יצא מתוק. עוז פרץ ואוהדי הפועל
מעז יצא מתוק. עוז פרץ ואוהדי הפועל
מעז יצא מתוק. עוז פרץ ואוהדי הפועל
(צילום: צביקה ריז, הפועל פ"ת)
היו שהאשימו בכך את המאמן שפתח את העונה, עמיר נוסבאום.
"עמיר מאמן מצוין. נכון שלא היה ניסיון כמאמן ראשי והיו שטענו שהוא לא מספיק "רע" או לא משחק התקפי, אבל הוא קודם כל בנאדם מדהים ומאמן שמבין כדורגל ברמה הכי גבוהה. הוא הגיע בתקופה שהמועדון יצא מפירוק ועבר התפתחות. התחלנו את העונה בלי מנהל קבוצה, בלי אפסנאי, לא תמיד היו מגרשים. ובזמן הזה הוא היה אבא ואמא של השחקנים. אין לי ספק שהוא יצליח כבר בעונה הקרובה בבית"ר ת"א/בת ים".
כזכור, כשפרץ חתם בהפועל, היו מי שזכרו לו את השנים ביריבה העירונית ושלפו מהארכיון סרטון ישן בו הוא נראה שר עם חבריו למכבי שירי נאצה נגד הפועל. פרץ התנצל על כך ומהר מאוד הפך לאחד השחקנים האהובים בקבוצה. "ההתחלה הייתה קשה", הוא מודה, "האוהדים לא היו בעדי והיו גם מי שלא התביישו לומר לי זאת בפנים. שמתי את הכל בצד והקהל הרגיש כמה אני נלחם עבור המועדון וכמה אני רוצה שיצליח. בסופו של דבר, מעז יצא מתוק".
רגע השיא של העונה והרגע הקשה?
"את הדרבי השני, כשהובסנו בידי מכבי (4:1) ארצה לשכוח. כאב לי בלב בעיקר עבור האוהדים. הרגע הכי יפה היה כשחזרנו מפיגור 4:1 ל-4:4 מול רמה"ש. נגחתי את השיויון בדקה ה-95, אבל הרגע הזה שכל השחקנים רצים לחבק את המאמן, הצוות על המגרש, הקהל מתפוצץ ביציע, גם אם לא הייתי כובש, לא יכולתי לחשוב על כיף גדול מזה".

4 צפייה בגלריה
עוז פרץ עם המנהל המקצועי ניב טל במועד החתימה בהפועל
עוז פרץ עם המנהל המקצועי ניב טל במועד החתימה בהפועל
עוז פרץ עם המנהל המקצועי ניב טל במועד החתימה בהפועל
(צילום: באדיבות המועדון)

הפועל יכולה לעשות קפיצת מדרגה? לפנטז על עליית ליגה?
"המועדון בדרך הנכונה. אני רואה את העבודה שאנשים עושים שם מכל הלב, רבים מהם בהתנדבות. הרבה תלוי בסגל שיצליחו לבנות ובתקציב. העונה, נראה ששני המקומות לעלייה פנויים ואין קבוצה מעל הליגה. הלוואי שהקבוצה תעלה".
פרץ עדיין לא יודע איפה ישחק בעונה הקרובה. "אני מחפש אופציה בליגת העל או בחו"ל, אבל אין משהו קונקרטי", סיפר, "בכל מקרה, אני רוצה לסגור את זה כבר השבוע".
עוד תחזור להפועל?
"חד משמעית. מועדון נהדר, עם קהל מדהים. היו רגעים שרציתי לקרוע את החולצה מרוב תסכול, כשדברים לא הלכו, כשהחמצתי ועד שכבשתי יצאה לי הנשמה. אבל נהניתי מכל שנייה שלי ואני בטוח שאחזור. לא אמרתי את זה על אף מועדון בו ולא התחברתי לשום קבוצה כמו שהתחברתי להפועל".