הישג גדול למכבי פ"ת. מוליכת הליגה הלאומית בכדורגל העפילה הערב (חמישי) לחצי גמר גביע המדינה אחרי שגברה 3:5 בבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה על בית"ר ירושלים, השלישית בליגת העל. בתום 90 ו-120 דקות עמדה התוצאה על 1:1.
בית"ר אירחה את המשחק באיצטדיון בנתניה בשל עונש רדיוס שנגזר עליה וכמות הקהל הוגבלה ל-5000 בשל הוראות משרד הבריאות ולאור המלחמה בוירוס הקורונה. פחות מ-3000 צופים הגיעו למגרש וראו, אגב, את שני הקפטנים מוותרים על לחיצת היד המסורתית ומצמידים במקום זאת מרפקים וגם זאת, לאור הוראות משרד הבריאות.
במשחק עצמו מכבי לא נפלה מיריבתה ועלתה לחצי הגמר בצדק.

2 צפייה בגלריה
גיא לוזון מרוצה. ניצחון גדול על האקסית
גיא לוזון מרוצה. ניצחון גדול על האקסית
גיא לוזון מרוצה. ניצחון גדול על האקסית
(צילום ראובן שוורץ)

אחרי מחצית ראשונה מנומנמת, שעמדה להסתיים ללא שערים, עלתה מכבי ליתרון ראשון. דור חוגי הגביה מצוין כדור קרן והבלם דניאל פלשר נגח את שערו השני העונה. הראשון, אגב, היה בדרבי מול הפועל. שחקן שיודע לכבוש במעמדים גדולים.
ככל שנקפו הדקות במחצית השנייה הגבירה בית"ר את הלחץ על שערו של יוסי גינזבורג ואחרי החמצה גדולה של לוי גארסיה הגיע השיוויון. חנן ממן עשה זאת בדקה ה-75 עם שערו הראשון מאז חזר לבית"ר בינואר.
בדקות הסיום הגיעה מכבי לכמה הזדמנויות גדולות שיכלו להכריע את המשחק עוד לפני ההארכה, אבל לידור כהן וברנאדו החמיצו בשלומיאליות.
האירוע הבולט בהארכה הייתה הרחקתו של אופיר קריאף מבית"ר בדקה ה-110, אחרי שעצר את ליאל עבדה בדרך לשער.
יוסי גינזבורג עוד הספיק להדוף ניסיון מסוכן של אלירן עטר והקבוצות הלכו להכרעה מהנקודה הלבנה.

2 צפייה בגלריה
מוחמד סרסור ממכבי מול עידן ורד מבית"ר
מוחמד סרסור ממכבי מול עידן ורד מבית"ר
מוחמד סרסור ממכבי מול עידן ורד מבית"ר
(צילום ראובן שוורץ)

בבייב, תומר לוי, טוויטו, ליאל עבדה כבשו למכבי, כמו גם יריביהם מבית"ר. את הבעיטה הרביעית בעט ברשלנות שי קונסטנטין מבית"ר וגינזבורג קלט בקלות ואפשר ללידור כהן לכבוש את החמישי ולהכריע את המשחק. 3:5 למכבי בפנדלים והיא חוזרת לחצי הגמר לראשונה מאז עונת 2013/14'. באותה עונה, אגב, הדיחה ברבע הגמר את מ.ס. מעלות תרשיחא מליגה ב'. יחי ההבדל הקטן.
גיא לוזון, שניצח את האקסית שפיטרה אותו במחזור השביעי של העונה שעברה אמר בסיום: "אמרתי שאנחנו לא סינדרלה, שאנחנו לא נחותים מול שום יריבה, שנבוא רציניים ונישיר מבט מול הקבוצות בליגת העל ונשחק כמו שאנחנו משחקים בליגה הלאומית".
מכבי הצטרפה להפועל ת"א ובני יהודה שכבר העפילו לחצי הגמר וביום שני תיקבע העולה הרביעית, במפגש בין מכבי חיפה להפועל ב"ש, שנדחה אמש בשל הגבלות הקורונה.
משחקי חצי הגמר ייערכו ב-13/5.