אמנם משבר הקורונה קטע את ליגות הכדורגל בכל רחבי העולם לקראת הישורת האחרונה של עונת המשחקים הנוכחית, אך בעמותת 'הכחולה' של הפועל פ"ת עובדים קשה גם בימים אלו. בשבוע הבא צפויה להיערך אסיפה של חברי העמותה בה צפויים ליטול חלק מאות מאוהדי הקבוצה כשבשל ההנחיות היא תתקיים האופן מקוון באמצעות היישומון 'זום'.
1 צפייה בגלריה
(צילום ארכיון: עמותת הכחולה)
מטרת האסיפה, שתיערך ביום שלישי ככל הנראה, היא להגדיר בפועל באמצעות תקנון מסודר את סמכויות מנכ"ל העמותה, הועד המנהל והדירקטוריון, כמו גם את היחסים ביניהם. "התקנון קטסטרופלי כרגע ובזכות הקורונה אם אפשר לומר זאת, יש לנו חלון הזדמנויות לתקן אותו", אומר תומר פרסלר, היועץ המשפטי של העמותה וחבר הועדה להסדרת סמכויות הדירקטוריון.
"בגדול, כל נושא סמכויות הדירקטוריון והחלוקה בין סמכות הועד מצד אחד, הדירקטוריון מצד שני והמנכל מצד שלישי לא היו מספיק ברורות. בפועל, הסמכויות של הדירקטוריון לא הוגדרו בכלל ומי שהגדיר אותן היה הועד המנהל. זה מצב לא בריא. זה כמו שהממשלה קובעת את הסמכויות שלה, של הכנסת ושל בית המשפט, לכן יש חוקים. כעת אנחנו מנסים להביא למצב שבו הסמכויות של הדירקטוריון יקבעו על ידי החברים בלי יכולת של הועד המנהל לשנות אותן".
כדי להסדיר את עניין הסמכויות קורא פרסלר לכל חברי העמותה "להצביע ולהביע את דעתם כי יכול להיות שכדי לשנות את התקנון נצטרך רוב מאוד משמעותי, לכן רכשנו בכסף לא מבוטל את האפשרות שבו זמנית יהיו מאות חברים באסיפה מקוונת באפליקציית 'זום'".
תאר את ההרגשה לערוך אסיפה מקוונת שכזו במקום אסיפה פרונטלית.
"מוזר מאוד. כמו כל דבר שקורה במדינה בשבועות האחרונים".
ועד כמה חזק הגעגוע שלך לכדורגל כרגע?
"האמת, שבשבועיים האחרונים אני מתעסק בין 7 ל 8 שעות ביום בענייני הקבוצה. אז מבחינתי מאחר ויש פגרה בבתי המשפט יש לי אפשרות להקדיש את כל הזמן שלי לענייני העמותה. בנוגע לכדורגל עצמו, הגעגוע גדול אבל כל עוד המצב במדינה כמו שהוא ואנשים רבים עומדים בפני אתגרים כלכליים לא פשוטים, המשחק עצמו הופך לשולי".