גם בתום ישיבת מועצת עיריית פתח-תקוה שנערכה אמש (ראשון), עדיין לא אושרו התמיכות לעמותות הספורט בעיר לשנת 2020 והכספים המגיעים לקבוצות על פי חוק ממאנים להגיע לקופות הקבוצות.
לטענת האופוזיציה, ראש העירייה, רמי גרינברג, הוא שמעכב את אישור התמיכות ולדברי יו"ר האופוזיציה, אורי אהד, כבר לפני חודשיים העבירו חברי סיעתו שאילתא בנושא, אולם רק אתמול ואחרי פנייה לבית המשפט המחוזי (דיון בנושא יתקיים ביום רביעי), העלה גרינברג את הנושא בישיבת המועצה. אולם הנושא עלה רגע לפני תחילתה, מה שמצריך את אישורם של כל חברי המועצה, מאחר ולא הוגש שבעה ימים מראש, כנדרש בחוק. חבר המועצה ישראל פרידמן הביע התנגדות, וטען כי העניין מנוגד לחוק. בתגובה, מיהר גרינברג להוריד את הנושא מסדר היום והורה לסגור את המיקרופון של אהד הזועם.
3 צפייה בגלריה
אורי אהד ורמי גרינברג.
אורי אהד ורמי גרינברג.
אורי אהד ורמי גרינברג.
(צילום: מתוך הפייסבוק, יח"צ)
צפו בקטע מהדיון הסוער:

"שוב מנסה גרינברג לכסות על המחדלים שלו בהפצת שקרים שלא היו ולא נבראו", מסר אהד, "בעקבות השאילתא שהגשתי על העברת התמיכות לספורט עלה אמש לדיון, באיחור של חודשיים נושא העברת תמיכות לספורט. למרות שדרשנו להעלות את הנושא להצבעה ניצל גרינברג את התנגדות אחד מחברי המועצה שטען כי הנושא הוגש בניגוד לחוק. כמו שאנחנו יודעים כשגרינברג רוצה הוא יודע להעביר החלטות גם כשחברי מועצה טוענים שהדבר אינו חוקי, אך הפעם למרות דרישתנו החד משמעית סירב גרינברג בתוקף להעלות להצבעה את אישור תמיכות הספורט. פעם נוספת אנו רואים איך עושה גרינברג שימוש ציני ואכזרי במצוקת תושבים ולא מהסס לגרום נזק לעשרות אלפי תושבים כדי להפיץ שקרים והסתה שכל קשר בינם לבין האמת מתחת למקרי".
בסיום הישיבה כתב ראש העירייה: "ברצוני לגנות את התנהלותם של חברי הפורום המשותף של האופוזיציה אשר מנע את מתן התמיכות על סך 4.5 מיליון ש"ח עבור עמותות וגופי הספורט הפועלים בעיר". למרות זאת, הבטיח: "על אף הפוליטיקה הקטנה, במועצה הבאה נעביר את תקציב התמיכות לספורט לצד התקציבים לעמותות הרווחה והחינוך".


3 צפייה בגלריה
איתי שונשיין
איתי שונשיין
איתי שונשיין
( צילום: ריאן)
איתי שונשיין, המשנה לראש העירייה, הידוע בחיבורו לספורט בכלל ולהפועל פ"ת בפרט, הטיל את האשמה על התנגדותו של פרידמן. שונשיין כתב בדף הפייסבוק שלו: "הייתה לנו כוונה טובה להעביר תקציב דחוף לעמותות הספורט בתקופת הקורונה, אך מאחר ולא הייתה הודעה מוקדמת של שבעה ימים, היינו צריכים הסכמה של כלל חברי המועצה שהשתתפו בדיון.
לצערי הרב, חבר המועצה ישראל פרידמן, על אף הפצרותיי, ביקש להצביע נגד, כי לא הביאו להצבעה גם את עמותות החינוך של המגזרים (בשל אי השלמת חומרים מצדן בהתאם לדיווח של גזברית העירייה). ישראל חברי היקר פגעת היום בהחלטתך בעשרות אלפי ספורטאים ובני נוער שהספורט הוא הבית השני שלהם. גם ספורט זה חינוך. כאות מחאה והזדהות עם אגודות הספורט החלטתי לעזוב את ישיבת מועצת העיר הנוכחית".
פרידמן לא נותר חייב ומסר בתגובה: "אני בהחלט מסכים שהספורט הוא חינוך, אבל חינוך הוא בוודאי חינוך!!! כל השנים תקציבי החינוך והספורט היו מגיעות לאישור המועצה יחדיו, הן במקדמות בתחילת השנה והן באישור טבלאות התמיכות. רמי גרינברג בשנת 2018 קיצץ את תקציבי מוסדות החינוך ב-30% וכך גם ב-2019. ערב פתיחת שנת הלימודים טרם הועברו למוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי המתמודדים עם משבר הקורונה ופתיחת שנה"ל תשפ"א ולו שקל אחד, כתוצאה מעיכוב של העיריה לתת להם להשלים את תיקי התמיכה. במצב שנוצר ביקשתי למנוע מחטף בלתי חוקי ולהצמיד את אישור התמיכות לחינוך ולספורט יחד כפי שמקובל כל השנים. ראש העיריה מעוניין שהציבור לא יידע שתקציבי הספורט והחינוך מקוצצים השנה ב-50% ולכן מסיט את האש כנגדי. להפתעת כולם הסכימה היועצת המשפטית עמי ואמרה שכדי להוסיף נושא כספי לסדר היום נדרשים 10 ימי עידכון לחברי המועצה מה שלא נעשה".

3 צפייה בגלריה
(ישראל פרידמן. צילום: פרטי)

בסופו של דבר, כאמור, הקבוצות עדיין ממתינות להקצבות. "אנחנו רוצים לסגור את העונה החולפת ולנסות לפחות להתחיל לחשוב על העונה הבאה ובמצב הנוכחי, כשאין לנו שום וודאות מתי נקבל את הכסף, זאת משימה כמעט בלתי אפשרית", אומר גורם באחת הקבוצות הבכירות בעיר, "גם ככה המצב קשה ומורכב לכולנו, אנחנו רק יכולים לבקש ולקוות שבעירייה יפסיקו את משחקי הכבוד והאגו על חשבוננו ויעזרו לנו להמשיך ולקיים פה ספורט. זה נראה אולי שולי ולא חשוב ביחס לדברים אחרים, אבל כל אחד מחפש מפלט והספורט מאפשר אחד כזה".
מלשכת ראש העיר נמסר: "בתחילת שנת 2018 (בקדנציה העירונית הקודמת), חבר המועצה פרידמן אישר שהתמיכות בחינוך לא יופיעו בבסיס התקציב, אלא באופן מותנה. שראש העיר רמי גרינברג נכנס לתפקיד בסוף שנת 2018, לא היה תקציב. לכן, האשמה בנושא היא על פרידמן ולא על אף אחד אחר. בניגוד לנטען, בשנת 2019 התמיכות לא קוצצו אלא להפך - נעשה תיקון לטובת תושבי העיר: אחרי שנים של קומבינות פוליטיות ויחס מועדף למקורבים שהביאו לעיר ישבות מערים אחרות אשר שרתו בעיקר את תושבי חוץ על חשבון משלם הארנונה בפ"ת, ראש העיר פעל כדי לתקן את העוולה. בהמשך לכך, ראש העיר פעל להפחית באופן משמעותי את התקציב שהגיע עד כה לתלמידים שאינם תושבי העיר כאשר היתרה הופנה לטובת המוסדות שבאמת משרתות את תושבי פ"ת. לכן, מוסדות אלו כמעט שאינם נפגעו. בעקבות משבר הקורונה, כלל הרשויות בישראל לא מחלקות את התמיכות באופן מלא. כפי שניתן לראות, ראש העיר עושה את מרב המאמצים כדי להגדיל את הכנסות הרשות מתקציבים ממשלתיים וכדומה ולא על חשבון השירות לתושבים. לכן, כשלב ראשון, ראש העיר פועל כדי לחלק 50% מהתמיכות ובהמשך, בהתאם למצב וליכולות הכלכליות הנגזרות, יוחלט האם לאפשר תקציבים נוספים. נושא זה לא סותר את העבודה כי חבר המועצה פרידמן משיקוליו הפוליטיים יחד עם חברי "הפורום המשותף" של האופוזיציה, טירפד את חלוקת התמיכות כפי שהובאו למועצה אמש. מדובר בפורום שמנסה כל הזמן לשדר אחידות בפעילות שלהם ובמקרה המדובר לא טרחו לשכנע את חברם להצטרף להחלטת ראש העיר ולאפשר את התמיכות. יתירה מזו, היה נראה שהם מרוצים מהתוצאה שהושגה לאור התנגדותו של פרידמן.
פורסם לראשונה: 13:16, 27.07.20