לשידוך בין השוער עומר כץ והפועל פתח־תקוה הייתה נקודה פתיחה מורכבת למדי. השוער הגיע לקבוצה שכבר שיחק בה, זאת העונה השנייה, שוער בכיר שהוא הכיר היטב – ברק לוי – אם כי היה ברור שהשוער מתנדנד. "ידעתי שברק רוצה להתקדם לליגת־העל, אבל לקחתי סיכון שאצטרך בכל זאת להתמודד איתו עם ההרכב", הודה כץ.
גם אחרי שעבר לוי לבני יהודה לא השתכנע הקהל מייד שהשוער בן ה־22 הוא הפתרון האידיאלי לאפודת השוער הראשון של הקבוצה. "אם הייתי אוהד, הציפייה שלי שאת ברק יחליף שוער מנוסה עם שם גדול, אבל מכבי תל אביב, שבה גדלתי, היא חממה מצוינת לשוערים, והייתי בטוח ביכולות שלי. חיכיתי לרגע שאוכל להוכיח את עצמי כשוער ראשון".
ואולם הספקות מהיציע (שהיום הוא בעיקר הספה בסלון) לא נמשכו זמן רב, וכץ הפך לאחת מנקודות האור היחידות של הקבוצה בחמשת המחזורים הראשונים של העונה, שבה צברה הקבוצה ארבע נקודות בלבד והיא יוצאת אל פגרת הקורונה השנייה לאחר שלושה הפסדים רצופים. "אני שמח שהצלחתי להראות את היכולות שלי", אומר השוער, "אבל הפתיחה של הקבוצה רחוקה ממה שציפינו. היכולת שלי לא מנעה מאיתנו לספוג שמונה שערים, וזה המון. יש לי קצת ניסיון בליגה הזאת, שבה כל מי שמתמודדת למעלה יודעת לא לספוג ולנצח 0:1 קטן כשצריך".
1 צפייה בגלריה
המוכיח בשער. עומר כץ ברגע נדיר של מנוחה בזמן אחד המשחקים
המוכיח בשער. עומר כץ ברגע נדיר של מנוחה בזמן אחד המשחקים
המוכיח בשער. עומר כץ ברגע נדיר של מנוחה בזמן אחד המשחקים
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
מה לא עובד אצלכם?
"הקבוצה עברה הרבה שינויים. גם לפני פתיחת העונה וגם בזמן המשחקים. אנחנו עדיין צריכים להתגבש. חוץ מזה, כמו שאמרתי, ספגנו יותר מדי. זה לא רק עניין של של קו ההגנה אלא של כל עבודת הקבוצה – לעצור מומנטום של היריבה. אחרי ספיגה אנחנו מאבדים את העמידה שלנו וצריך לדעת לעצור רגע, לחשב מסלול מחדש. זה לא משהו שהמאמן יכול לעשות אלא השחקנים על המגרש".
כץ משוכנע שהפגרה המבאסת, שהשאירה אותנו בלי כדורגל יותר מחודש, דווקא יכולה לסייע להפועל. "בתוך רצף משחקים קשה לעצור ולשנות", מסביר השוער. "הרגשנו קצת כמו סוף עונה, ובשלב כזה אתה עושה חושבים עם עצמך. גם אני עשיתי זאת. עושים את זה גם במשך העונה, אבל כשאין מתח ולחץ של משחקים זה קל יותר".
איפה זה יכול לבוא לידי ביטוי?
"דיברנו על זה כשיצאנו לסגר – איך אפשר להפוך את המצב הזה ליתרון. אחרי הסגר הראשון הפועל יצאה לתקופה טובה. כולנו ישבנו וניתחנו את המשחקים, גם מסאי כמובן. קיבלנו תוכניות אימונים ועבדנו קשה. לא ישבנו בבית וצפינו בנטפליקס. השחקנים עברו בדיקות שומן השבוע, וכל השחקנים ירדו באחוזים. בפגרה בדרך כלל קורה ההפך".
מחר (שני, 19:15) תסתיים הפגרה והפועל תצא לאצטדיון רמת גן השומם ותתארח אצל הפועל המקומית, מוליכת הטבלה הלאומית. "בליגה הזאת, במיוחד העונה, כולן שוות", טוען כץ. "בכל משחק אפשר לנצח ולהפסיד. רמת גן קבוצה איכותית, אבל אין לי ספק שאם ניתן משחק טוב נוכל לנצח".
לאן הפועל שואפת להגיע העונה?
"זאת קלישאה, אני יודע, אבל אין מנוס ממנה. אנחנו צריכים לבנות את עצמנו ממשחק למשחק ולא לחשוב רחוק מדי, להגיע לפלייאוף העליון ומשם נוכל להתקדם".
עומר כץ נולד בהרצליה והחל לשחק כדורגל במכבי המקומית. עוד בשנה הראשונה הצטיין במשחק נגד מכבי תל אביב ועבר לקריית שלום. כץ שימש השוער הראשון בכל קבוצות המחלקה וכשעלה לבוגרים הושאל לבית"ר תל אביב/רמלה מהלאומית לשנתיים. בעונה שעברה חזר למכבי בתפקיד שוער שלישי. "זאת הייתה עונה אחרונה בחוזה שלי, ומתוך מחשבה שתהיה עונה אירופית ארוכה מכבי רצו שלושה שוערים טובים", הוא מסביר. "זה לא קרה ולא שיחקתי. לא פשוט לשבת בחוץ עונה שלמה, אבל אני לא מתחרט. השתפרתי מאוד בעונה הזאת, עבדתי עם מאמני השוערים ברמה הכי גבוהה שיש".
בקיץ הסתיים חוזהו במכבי תל אביב והוא פדה את כרטיסו בדרך ליעד הבא. "הפועל לא הייתה האופציה היחידה על השולחן, אבל רציתי לשחק, ובליגת־העל היה שוק קשה ורווי בשוערים מנוסים", הוא מסביר את ההחלטה לרדת ללאומית. "להיות שוער שני לא הייתה אופציה. המועדון הכי גדול בלאומית, גם מבחינת המסורת וגם בכל הקשור לאוהדים, הוא הפועל פתח־תקוה. בשיחות עם אנשי המועדון קיבלתי רושם חיובי, והתברר שהוא נכון כשהצטרפתי".
קבוצת אוהדים היא קונספט הפוך לגמרי מזה שהכרת במכבי.
"אני אוהב את הרעיון. כמעט לא נתפס שהאוהדים הם שמשלמים לנו את המשכורת, שהם עושים מאמצים כבירים כדי לקיים את המקום שהם כל כך אוהבים. הם חסרים לנו מאוד ביציע, וזאת כנראה עוד סיבה שקשה לנו. בליגה הלאומית הם מחזה נדיר ויתרון גדול. כולנו מקווים לראות אותם בקרוב ורוצים לשמח אותם".
אתה חתום לשנתיים במועדון. נראה אותך במדי הפועל עוד שנים ארוכות?
"יש לי שני דרכונים אירופיים (ליטאי ופולני) ואני לא מסתיר את השאיפות לעשות קריירה באירופה, אבל שוער יכול לשחק שנים ארוכות ואני עוד צעיר מאוד. אני רואה את עצמי נשאר פה הרבה שנים ומתקדם עם המועדון".
בד בבד עם הכדורגל כץ שוקד על לימודי מנהל עסקים במרכז הבינתחומי. "תמיד טוב ללמוד דברים חדשים, וזה גם יכול לעזור לי בכדורגל. הלימודים ייתנו לי שקט מהכדורגל. אחרי משחק יש לי נטייה לחשוב עליו הרבה, לשקוע בו, וככה אני מכריח את עצמי להתאוורר קצת ולהתמקד גם בדברים אחרים", מסכם הסטודנט.