כנראה שאם התמונה הזאת לא חקוקה בזכרונך היטב, אתה לא אוהד הפועל פ"ת. 17 במאי 2016, איצטדיון "המושבה". פז בן ארי, קפטן הפועל פ"ת מהליגה הלאומית נוגח מקרוב בדקה ה-118 של משחק גמר גביע המדינה לנוער וכובש את השער היחיד במשחק מול הפועל ת"א מצמרת ליגת העל. דקות אחדות לאחר מכן הוא מניף את הגביע לעיני אלפי אוהדים כחולים ביציע במה שהפך לאחד מהרגעי השיא הבודדים של המועדון החבול בעשור האחרון.
התמונה הבאה, כמה ימים או שבועות מאוחר יותר לא הפתיעה כנראה אף אוהד. פז בן ארי חתם בבני יהודה, השוער המצטיין אסף צור בהפועל רעננה והפועל שוב איבדה שני כוכבים שזהרו בשמיה, במהלך שנחשב לסמל לניהול הכושל של המועדון באותן שנים. "אני יודע שהעזיבה שלי שברה להרבה אוהדים את הלב, אבל רבים מהם דיברו איתי ועם אבא שלי והבינו שזה היה לגיטימי מצידי", מספר בן ארי.


3 צפייה בגלריה
פז בן ארי מתרגל מחדש לכחול
פז בן ארי מתרגל מחדש לכחול
פז בן ארי מתרגל מחדש לכחול
(צילום: באדיבות המועדון)

השמיים הם הגבול
התמונה האחרונה, נכון לעכשיו, נולדה בראשית השבוע, כשבן ארי, עכשיו בן 23.5 חוזר לכחול של הפועל, כשהוא שחקן חופשי, עם חוזה לעונה אחת ואופציה לעונה נוספת. "התגעגעתי מאוד למקום הזה", הוא מודה, "בשיחה הראשונה עם הפועל אמרתי שזאת אופציה ראשונה מבחינתי בלאומית ולא היו לנו ויכוחים בדרך. כשנכנסתי למתחם בסירקין הרגשתי בבית ולא כקלישאה. כל הזכרונות הנפלאים שנוצרו פה חזרו אליי ברגע ואני כבר מחכה לעלות ולשחק שוב עבור הפועל.
מהמעט שהספקת להכיר, אתה מרגיש שהמועדון השתנה בשנים שלא שיחקת בו?
"הפועל היום מועדון הרבה יותר רציני. יש תנאים טובים והנהלה. נותנים לנו את כל הכלים להצליח וחובת ההוכחה על השחקנים. כל המסביב מושלם. ברגע שאדם עובד קודם כל מאהבה ורק אחר כך חושב על הכסף, זה ניכר. אין ספק שהאוהדים הם התרופה לה היה זקוק המועדון. כשעזבתי את הפועל לא ידעתי מה קורה פה ועם מי לדבר. היום יש אמא ואבא למועדון".
לאן אתם שואפים להגיע העונה?
"אני לא אוהב להסתכל רחוק מדי. המטרה הקרובה היא פלייאוף עליון ומשם השמיים הם הגבול. לא נסתפק רק בו. העונה, אין עולה ודאית מהלאומית, כמו שהיו בשנים קודמות. הכל יכול להיות, הכל פתוח והלוואי ונעלה ליגה".
זאת פעם ראשונה שאתה משחק תחת מסאי דגו. הספקת להתרשם?
"הייתה לנו פגישה לפני שחתמתי, היה חשוב לו להכיר אותי. התרשמתי מאוד לטובה ממסאי. קודם לכן שאלתי חברים מהענף וסיפרו שהוא מאמן מצוין, שדורש הרבה מהשחקנים, שיש לו שאיפות והרבה מטרות להשיג ושהוא אוהב לשפר ולקדם שחקנים. מההיכרות הראשונית ניכר שהם לא טעו".

3 צפייה בגלריה
פז בן ארי מניף את גביע המדינה לנוער
פז בן ארי מניף את גביע המדינה לנוער
פז בן ארי מניף את גביע המדינה לנוער
(צילום: ראובן שוורץ)
בלי חרטות
בן ארי גדל במחלקת הנוער של מכבי שוהם ובגיל 14 עבר להפועל. הוא היה מהשחקנים המובילים בכל הקבוצות. בעונה הראשונה בנוער, הקבוצה העפילה לליגת העל, בשנייה ירדה חזרה ובשלישית הגיע לשיאו. באותה עונה כבש גם 10 שערי ליגה, אך לצד הזכייה בגביע, הקבוצה לא הצליחה להעפיל לליגת העל והפסידה במבחנים למכבי פ"ת.
בעונה הראשונה בבני יהודה רשם בן ארי רק חמש הופעות ליגה, אך בעונה הבאה כבר הפך לחלק מהרוטציה ואף שיחק בהרכב הקבוצה בכמה ממשחקיה בליגה האירופית. בעונה שעברה הושאל לרמה"ש מהלאומית והיה שחקן הרכב קבוע, כשהוא כובש שער אחד בליגה ואחד נוסף, בגביע הטוטו, כמובן שלרשתה של הפועל. בעונה החולפת חזר לבני יהודה, אך רשם רק שתי הופעות בליגה כמחליף בהן שיחק דקות בודדות.
כשעזבת, ודאי לא ציפית לחזור אחרי ארבע שנים להפועל, לפחות לא כשהיא בליגה הלאומית.
"כשאתה עושה קפיצת מדרגה למועדון מכובד כמו בני יהודה, אתה מצפה שהגרף ימשיך לעלות. אני יכול להבין למה נדמה שכאילו "חזרתי אחורה". אבל אני לא רואה זאת ככה. התחשלתי, למדתי ואני חוזר למקום שבו מכירים אותי. העונה הראשונה בבני יהודה הייתה עונת התאקלמות ובסופה זכינו בגביע. בשנייה שיחקתי לא מעט, כולל באירופה, אחר-כך הושאלתי לרמה"ש ובעונה שעברה פתחתי בהרכב במשחק אלוף האלופים, אבל אז שברתי את היד ולא הצלחתי לחזור לרוטציה".

3 צפייה בגלריה
פז בן ארי בסלטה אופיינית
פז בן ארי בסלטה אופיינית
פז בן ארי בסלטה אופיינית
(צילום: אבי דולמן החוג הכחול)

יש חרטות?
"אני לוקח את הכל לטובה. היום אני הרבה יותר מחושל. לבוא לבני יהודה בגיל 19, זה לקפוץ למים הכי עמוקים. לקחנו גביע, שיחקתי באירופה מול קבוצות כמו זניט הרוסית. היו הרבה עליות ומורדות, ואני לא מתחרט לרגע".
בן ארי הספיק לרשום שתי הופעות כמחליף בבוגרים של הפועל, עכשיו הוא חוזר כמי שאמור להיות העוגן בחוליית ההגנה, שהייתה הבעייתית ביותר בקבוצה בעונה שעברה וצפויה לעבור שינוי משמעותי. אגב, בנוער הוא שיתף פעולה בהגנה עם רם לוי, אולם בשנתיים האחרונות משחק לוי בעיקר בקישור האחורי. "אני אוהב מאוד את האחריות הזאת", הוא מכריז, "אני לא רוצה לנוח ולתת לאחרים לעבוד, אלא להיות זה שמסתכלים אליו. אשמח להיות המנהיג, אבל זה לא משהו שמקבלים, אלא שלוקחים. לחץ מוציא משחקן הרבה יותר וגורם לו להיות יותר טוב ולרצות להשתפר כל הזמן. רציתי להיות עוגן במרכז ההגנה, בטח בהפועל".
פורסם לראשונה: 08:07, 24.07.20