קבלו מידע שוודאי יפתיע אתכם - נגיף הקורונה מסתובב ברחבי המדינה, עובר מאדם לאדם ובאופן כללי סוגר את כולנו, כמו את רוב העולם, בתוך דלת אמותינו, כדי שלא יבוא, חלילה, הנגיף ימ"ש לבקר גם בגופנו ונמצא עצמנו מקבלים מספר חולה ונאלצים להסביר למה הביקורים התכופים בקונדיטוריה השכונתית.
1 צפייה בגלריה
שגיב כהן בעוד תרגיל שאפשר לעשות בבית. האומץ לא להיות עצלן
שגיב כהן בעוד תרגיל שאפשר לעשות בבית. האומץ לא להיות עצלן
שגיב כהן בעוד תרגיל שאפשר לעשות בבית. האומץ לא להיות עצלן
(צילום פרטי)
ודאי לא יהיה זה סוד כמוס, שאין עסק ואין עוסק שלא נפגע מהמצב העגום. נפנה את זרקורנו הפעם אל עולם שהוא חשוב מאוד לכולנו, (גם אם יש ביננו רבים שמעדיפים להתעלם מקיומו ולבלות את ערביהם סרוחים על הספה מול "חתונה ממבט ראשון" ו"חדשות הקורונה"), עולם הכושר, הספורט ואורח החיים הנכון והבריא.
חדרי הכושר נסגרו בראשית השבוע בשל המגבלות המחמירות של משרד הבריאות, אבל גם מאמני הכושר הפרטיים חוו את נחת זרועה של הקורונה. שגיב כהן, כדורגלנה לשעבר של הפועל פ"ת, ומי שאמור היה לשחק העונה במ.ס. כפר קאסם, אך סיים את העונה עוד לפני שהחלה בשל פציעה קשה, הוא מאמן כושר אישי בשילוב אורח חיים בריא. "אני ממשיך בשיקום, מקווה להרגיש טוב כדי שאוכל לקבל החלטה אם להמשיך לשחק או לפרוש", הוא מספר.
בימים טרופים אלה הוא נאלץ להתאים עצמו למגבלות. "אני מאמן בקבוצה קטנות של עד שישה, אבל עדיין, הרבה אנשים, בערך מחצית מהמתאמנים, מבטלים ואני יכול בהחלט להבין אותם", מודה כהן, "אני לא יודע אם זה חשש על רקע כלכלי, בריאותי ואולי סתם מצב הרוח לא מתאים.
"בדרך כלל אני צריך לגעת ולתקן את המתאמנים, אבל אני מקפיד עכשיו על מרחק שני מטר ביני לבינם. וגם ככה, המרחק בין המתאמנים בקבוצות הוא גדול. את הסטודיו שלי אני מקפיד לנקות ולחטא לפני, אחרי ולעיתים גם במהלך אימון. כשעובדים בתוך הסטודיו החלונות פתוחים ויש מזגן שמייצר תחלופה של אוויר ומשתדל להעביר חלק מהאימונים מחוצה לו, כדי שלא נהיה כל הזמן בחדר אחד. הכל בהתאם להנחיות שאני מקבל".
איך מתמודדים עם המצב?
"ההתמודדות הנפשית מורכבת יותר. ועבורה יש לי אישה נהדרת וילדים. כמו כל המדינה, אני מחכה לבשורות טובות. הפגיעה לא פשוטה, אבל גם עכשיו יש עוד מצטרפים חדשים שמעדיפים אימון של אחד על אחד. נשאר לנו רק לקוות לטוב ולהמשיך לעבוד ולהתאמן".
לכהן יש מסר לכולנו. "כרגע הכי חשוב זה לשבור את השגרה שנקלענו לתוכה", הוא מפציר, "זה חשוב לגוף ולנפש. גם כשיש פחות עבודה, חשוב לי להמשיך להעביר את המסר של אורח חיים נכון".
אל תתחבאו מאחורי תירוצים של "בחוץ משתוללת מגפה". גם בבית, מספר כהן, יש בהחלט, מה לעשות. "יש הרבה אימונים שאפשר לעשות בבית", מבטיח המאמן, "הספורט מפחיד חרדות, אפשר לעשות אותו לבד, עם בן/בת הזוג ו/או עם הילדים. אפשר להתאמן מול הטלוויזיה. לשבת כל היום על הספה ולבהות במסך, לחיות בחשש בלתי פוסק, לא יעזור לאף אחד".
בסרטון מדגים כהן תרגיל שאפשר לעשות בכל מקום. "תרגיל שמשלב "סקווטים" עם קיק בוקסינג", הוא מספר, "המתקדמים מוסיפים גם קפיצה" (לא מומלץ למי שאינו מתקדם. באחריות ומניסיון אישי. תשאלו את הברכיים שלי - א.ק.)
צפו בתרגיל:

(כהן מדגים תרגיל שאפשר לעשות גם בבית. הקפיצה - למיטיבי כושר)

סרטונים וטיפים נוספים - בעמוד האינסטגרם sagiv_cohen
וקבלו גם טיפ למשקה שהוא גם בריא,טעים, רב סגולות וקל מאוד להכנה. אנחנו קוראים לו "מים עם לימון". "בכל בוקר, כשקמים, למלא בקבוק של ליטר וחצי ב-3-4 פרוסות לימון ולהוסיף מים", מספר כהן, "זה חוסך קלוריות של משקה, ידוע כמנקה רעלים, עוזר לחזק את המערכת החיסונית, מטהר את האדם, מזין וסבתא שלי אומרת שהוא גם מקל על כאבי גב. אפשר גם להוסיף עלי נענע ואז מקבלים משקה לימונענע".
פורסם לראשונה: 11:19, 16.03.20