קשר הפועל פתח-תקוה בשתי העונות האחרונות, עמית מזרחי חתם השבוע בקבוצת פלנסיה קריסטו מהעיר פלנסיה שבמחוז קסטיליה בצפון מערב ספרד. הקבוצה משחקת בליגה השלישית ומייצגת עיר בת כ-78 אלף תושבים, הממוקמת כחצי שעת נסיעה מויאדוליד ושעה ומחצה מהבירה מדריד. את ויאדוליד מכיר מזרחי (24) היטב. כשהיה בן 14 חתם בקבוצה המקומית ושיחק בה במשך ארבע עונות, עד ששב ארצה לטובת השירות הצבאי. אגב, בויאדוליד משחק שון ויסמן, שמזרחי מכיר היטב מימיהם בנבחרות הצעירות. "הוא שמע שחתמתי ואיחל לי בהצלחה", אמר מזרחי על מי שוודאי יפגוש לא מעט בשנה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
עמית מזרחי מוצג בפלנסיה
עמית מזרחי מוצג בפלנסיה
עמית מזרחי מוצג בפלנסיה
(צילום: דף הפייסבוק של עמית מזרחי)
מזרחי שמר, מסתבר, על קשר עם כמה מהחברים ששיחקו אותו במחלקת הנוער של ויאדוליד, מה שסייע לו במעבר הנוכחי. "דיברתי עם חבר ששיחק איתי בויאדוליד ומשחק היום בפלנסיה וסיפרתי לו שהוצאתי בחודש שעבר דרכון פורטוגלי ואני יכול לשחק מבלי להיחשב לזר", מספר מזרחי בשיחה מביתו החדש בספרד, "הוא סיפר שיש קבוצה חזקה, שרוצה לעלות לליגה השנייה ושמשחקים איתו עוד 5-6 חבר'ה ששיחקו איתנו בויאדוליד. "הוא ביקש שאשלח סרטונים, הראה למאמן ולהנהלה ואחרי כמה ימים הם פנו אליי והציעו חוזה".
חשבת שתצא העונה לאירופה?
"רציתי לצאת, אבל ידעתי שזה לא יהיה קל בגלל הקורונה. חשבתי לדחות את היציאה, אולי לינואר, אולי לעונה הבאה ואני כמובן שמח שזה יצא לפועל כבר עכשיו. לא חששתי לצאת, אבל בדקתי היטב מה מצב הקבוצה, כי המטרה שלי היא להתקדם ולא להישאר בליגה השלישית. לכן גם חתמתי רק לעונה אחת. ההיסוס היחידי היה בגלל המשפחה שנשארה פה בארץ, אבל הם יודעים שמהרגע שעזבתי את ויאדוליד רציתי לחזור לפה".
חברתו של עמית מזרחי, אופיר (שגם שם משפחתה הוא מזרחי, אגב), עשויה להצטרף אליו בהמשך, במידה ותוכל ללמוד מרחוק ורק אחרי שיתאפשר למי שאינם בעלי דרכון אירופי להיכנס לספרד. "הופתעתי מאוד לגלות שלמרות שלא הייתי פה שש שנים, הספרדית שלי מספיקה בכדי לנהל שיחות ואני מרגיש פה כמו בבית", מספר מזרחי שיצא לספרד ולא נזקק לבידוד מאחר והציג בדיקת קורונה שלילית שעשה יממה לפני הטיסה.
2 צפייה בגלריה
התחברתי להפועל פ"ת. עמית מזרחי מודה לאוהדי הקבוצה באחד האימונים
התחברתי להפועל פ"ת. עמית מזרחי מודה לאוהדי הקבוצה באחד האימונים
התחברתי להפועל פ"ת. עמית מזרחי מודה לאוהדי הקבוצה באחד האימונים
(צילום: סער כרמלי, הפועל פ"ת)
חושש להיות לבד? רחוק מהמשפחה?
"אם בגיל 14, גיל שילד צריך את אמא שלו, לא פחדתי לקום ולעזוב הכל ולבוא לספרד, עכשיו בטח יהיה יותר קל. התאקלמתי פה כבר למרות שהגעתי רק לפני שבוע. אני משחק עם הרבה חברים איתם גדלתי. מרגיש פה בבית".
הליגה השלישית בספרד תצא לדרך בשבת הקרובה וקבוצתו החדשה של מזרחי תפגוש את סלמנקה ב'. "מכל האנשים במועדון שמעתי שהמטרה היא לעלות ליגה", הוא מספר, "האם אהיה שחקן הרכב? אני יודע שבונים עליי, אבל פה לא מעניין אף אחד איך קוראים לך, מאיפה באת ומי הסוכן שלך. הכל מקצועי, מדברים רק במגרש. זאת אחת הסיבות בגללה בחרתי לעזוב את ישראל ולבוא לשחק פה".
ספר קצת על האווירה בספרד בגל השני של הקורונה?
"המצב לא פשוט, אבל כדורגל ממשיכים לשחק. ייתכן וגם יאפשר להכניס מספר מועט של אוהדים למשחקים. הסגר הוא על ערים מסוימות. גם פלנסיה עצמה בסגר, כי היו הרבה מקרי תחלואה. למרות זאת, במרכז העיר החנויות פתוחות ואפשר לשבת בבתי קפה ולהסתובב באופן חופשי, אבל אסור לצאת מהעיר. הסגר אמור להיות מוסר בתחילת השבוע הבא"
מזרחי הגיע להפועל בראשית עונת 18/19' כשעל הקווים עמד מסאי דגו. הוא היה מהבודדים שהמשיכו בקבוצה גם בעונה שעברה, אולם שוחרר ממנה רגע לפני המשחק האחרון (שבסופו של דבר לא שוחק). "הרגשתי טוב מאוד בהפועל", אומר מזרחי, "פתחתי טוב, אבל בעונה שעברה, כשמסאי חזר, קצת פחות הסתדרנו ובסוף הבנו שזה לא מתחבר והפרדנו כוחות. אני לא כועס על אף אחד ושלם מאוד עם ההחלטה שלי. הפועל היא כמו בית בשבילי, התחברתי מאוד לקבוצה, לקהל המדהים ולאנשים במועדון כמו ניב טל שמאוד עזר לי וקידם אותי. אני מקווה לעשות קריירה ארוכה באירופה ולחזור להפועל כשתהיה בליגה הראשונה. מגיע למועדון הזה את כל הטוב שבעולם".