אתם מרוצים? כ-92% מתושבי פתח תקווה מרוצים מהדירה שלהם וכ-83% מרוצים מאזור המגורים שלהם - כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני פתח תקווה. סקר הלמ"ס מדד את איכות החיים ב-16 הערים הגדולות בישראל בשנת 2020 לפי 51 מדדי איכות חיים שונים ומגוונים.
1 צפייה בגלריה
דירות בניינים אם המושבות פתח תקוה
דירות בניינים אם המושבות פתח תקוה
דירות בניינים אם המושבות פתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
הסקר חילק את הערים הגדולות לשלוש קטגוריות: אלה שקיבלו ציון כולל גבוה במדדי הלמ"ס, אלה שקיבלו ציון בינוני, והערים שקיבלו ציון כולל נמוך במדדים. כך, העיר פתח תקווה נמצאת בקבוצת הערים עם ציון בינוני במדדי איכות החיים – ב-23 מדדים מתוך 51 מצבה טוב מהממוצע הארצי, וב-29 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע.
שיעור משקי הבית בפתח תקווה המשלמים עבור דיור 30% או יותר מההכנסה הפנויה (בנק ישראל ממליץ לא לחרוג משיעור זה) עומד על כ-38% לעומת 29.5% בממוצע הארצי. מתוך זה כ-65% משלמים זאת על שכירות ו-25% על דירות בבעלות. ההוצאה לדיור לחודש בפ"ת עמדה על כ-4,200 שקל לעומת 3,764 שקל בממוצע הארצי.
קראו גם:
הצפיפות בפ"ת עומדת על כ-0.7 נפשות לחדר לעומת 0.86 בממוצע הארצי, ורק 30.2% ממשקי הבית בפ"ת לא מרוצים ממשך זמן ההגעה לעבודה, לעומת 39.5% בממוצע הארצי.
לדברי אהרון דינוביץ', יו"ר ארגון קבלני פתח תקווה, "הנתונים מראים בבירור כי תושבי פתח תקווה אוהבים את העיר ואוהבים לגור בה, אך נכון להיום הביקוש לדירות בעיר גדול בהרבה מההיצע והבנייה לא מספיקה כדי להדביק את הביקוש – והתוצאה המיידית היא עליית מחירים. עיריית פ"ת מעודדת לשמחתי התחדשות עירונית וגם הקמתה של מינהלת כרמים להתחדשות עירונית בראשות נועם סלע הביאה תנופה גדולה לעולם הבנייה בעיר. אנו מקווים כי התנופה תימשך בסיוע ממשלתי ושתהיה התחדשות עירונית בהיקפי ענק בעיר לטובת התושבים הוותיקים ואלה שיצטרפו".