בשנים האחרונות התחדשו אזורי התעשייה רמת סיב וקרית אריה במגדלי משרדים ומרכזי מסחר ותעסוקה גדולים, כשהיד עוד נטויה, ונדמה כי אזור התעשייה סגולה נשאר מאחור. אלא שבקרוב ייתכן ונראה שינוי משמעותי גם באזור התעסוקה, שממוקם בכניסה הצפונית לעיר.

2 צפייה בגלריה
ה-'יו פארק'
ה-'יו פארק'
ה-'יו פארק'
(הדמיה: 3DVISION)

לאחרונה קיבלו החברות "יוקה פארק" ו"קבוצת יובלים" היתר בנייה להקמת קומפלקס תעשייתי רב שימושי, לטענתן "הגדול מסוגו בארץ", והוא יוקם בפינת הרחובות בן ציון גליס והבורסקאי. בכוונת החברות השותפות להתחיל את עבודות הקמת הפרויקט, שיקרא "יו פארק", ברבעון הראשון של השנה והמתחם צפוי להיפתח בעוד 3.5 שנים.

"לוקיישן מרכזי"


פרויקט יו פארק, שההשקעה הכספית בו מוערכת ב־560 מיליון שקל, יכלול מבנה לוגיסטיקה, מסחר ותעשייה חדש בן חמש קומות מעל קומת קרקע, בשטח של כ־65 אלף מ"ר ברוטו לשיווק. הוא יחליף את המבנים ובתי העסק הוותיקים שנמצאים היום באותו אזור. שטח המגרש עצמו הוא בגודל 22 אלף מ"ר.
המתחם יכלול עסקים קטנים ובינוניים מתחום התעשייה הקלה, מלאכה ואחסנה מתחומים מגוונים, ביניהם מיזוג אוויר, אלומיניום, רכיבים אלקטרוניים, קליית קפה, ציוד בטחוני, מסגור תמונות, קרמיקה ושיש, מוצרי חשמל, ציוד להרים ואירועים, מערכות הגברה וסאונד, וכן יבואנים ממגוון ענפים כמו טקסטיל, הנעלה, ממתקים, צעצועים ועוד.
בסך הכל צפויים להיפתח במתחם יו פארק למעלה מ־100 בתי עסק שונים, כולל מסעדות, שיעניקו מקום עבודה לאלפי אנשים וימשוך אליו גם אלפי מבקרים מדי יום. המגיעים למקום יוכלו לעשות שימוש בחניון שיפתח ויכלול 570 מקומות חניה. ביוקה פארק וקבוצת יובלים מדווחים כי כ־70 אחוז משטחי הפרויקט כבר שווקו במסגרת הפריסייל שמסתיים בקרוב, ועד כה נחתמו הסכמי מכר בהיקף של למעלה מ־380 מיליון שקל.
איציק ברוך, מנכ"ל קבוצת יובלים, אמר לאחר קבלת ההיתר: "מדובר בפרויקט הגדול מסוגו בישראל להקמת מבנה רב שימושי, שישלב בין לוגיסטיקה, תעסוקה ומסחר, ויאפשר לחברות לרכז את כלל פעילותן במקום אחד. היקף המכירות עד כה מצביע על ביקושים גבוהים לפרויקט זה, שנמצא בלוקיישן מרכזי עם נגישות לכבישים ראשיים, לרכבת ישראל ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה".
משה אביטן, בעלים ויו"ר יוקה פארק, הוסיף: "הסביבה הכלכלית בכלל וענף הנדל"ן בפרט חוו שינויים רבים בשנה האחרונה, כגון עלייה בסביבת הריבית וסביבת מדדים עולים, ובכל זאת הביקושים למתחמים שאנו בונים ממשיכים להציג יציבות. בנוסף לכך, בחירתו של אחד מהגופים המוסדיים המובילים בישראל ללוות את פרויקט הדגל שלנו מהווה הבעת אמון של המערכת הפיננסית בפעילות יוקה פארק".
עמית בלומקין, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת יוקה פארק, ציין כי "המולטי קומפלקס התעשייתי שלנו מתוכנן בקפידה, כך שיתאים עבור אזור תעשייה כמו סגולה. מדובר באחד מאזורי התעשייה האחרונים בגוש דן ששמרו על צביון תעשייתי, בעוד אזורים דומים ורבים שינו את פניהם ועברו מהפך לכיוון של מגדלי משרדים, הייטק ומסחר.
"הלקוחות שלנו מצביעים על צורך חיוני של אזור תעשייה קלאסי עם נגישות תחבורתית, קרבה לצירי תנועה ראשיים ולרכבת, המאפשר גם פתרונות לצרכים מורכבים ושינוע, ולכך מתאים בדיוק אזור התעשייה סגולה. יו פארק מתוכנן לתת מענה לפעילות ברדיוס רחב באזור השרון וגוש דן ולהיות פארק התעשייה המוביל באזור המרכז".

"אסתטי ומדויק"


פרויקט יו פארק עולה למעשה בקנה אחד עם מדיניות העירייה להתחדשות אזור התעשייה כולו. כזכור, לפני כשנה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה את התב"ע (תכנית בניין עיר) החדשה למרכז העסקים ירקון (אזור התעשייה סגולה), במסגרתה הוא יהפוך לאזור מתפתח של משרדים, הייטק, בילוי ופנאי - וללא תעשייה מזהמת. עוד במסגרת התכנית, שנמצאת לקראת דיון להפקדה בוועדה המחוזית, רחוב בן ציון גליס עתיד להוות המשך של ציר אם המושבות ולהפוך לרחוב בבינוי גבוה למשרדים ותעסוקה מעל קומות מסחריות פעילות ושטחי ציבור.
"המטרה בסופו של דבר היא להפוך את אזור התעשייה סגולה להרבה יותר איכותי, חדשני ומודרני, וזאת גם בעקבות כניסת המטרו למתחם", אומר מהנדס העיר, איציק אוז'לבו.
איך אתה רואה את פרויקט יו פארק המתוכנן?
"זה פרויקט שלא נראה עד היום בסגולה בגלל ההיקף הגדול שלו. מה שאיפשר זאת למעשה הייתה העובדה שכל השטח היה בבעלות של גורם אחד. מדובר במבנה תעסוקתי בתצורה של סדנאות, בתי מלאכה קטנים, יחידות עצמאיות שנמצאות בכל קומה, שיכלול גם רמפות וגישה ישירה לכלי רכב, בדומה לתכנון שמאפיין מבנים בתל אביב שעובדים בקונספט הזה. אלא שכאן מדובר במבנה איכותי יותר שמתוכנן בצורה יותר אסתטית ומדויקת".

2 צפייה בגלריה
השטח עליו יוקם ה'יו פארק'
השטח עליו יוקם ה'יו פארק'
האזור כיום. "כל השטח היה בבעלות של גורם אחד"
(ריאן)
אלו עוד פרויקטים אנחנו צפויים לראות בקרוב בסגולה?
"יהיו עוד כמה מבנים של תעשייה נקיה. כלומר, ייצור בצורה הרבה יותר איכותית ומודרנית בשילוב הייטק, אבל לא פרויקטים בסדר גודל של יו פארק מהסיבה שאין מגרשים נוספים בגודל הזה. גם התעשייה הוותיקה והמוסכים עוברים שדרוגים מסוימים. יש בסגולה התעניינות רבה, בעיקר של מסחר ותעסוקה".
קראו גם:
איך יו פארק אמור להשפיע על אזור התעשייה?
"פרויקט בהיקף כזה תמיד משפיע ומעורר רצון לפתח עוד מגרשים ישנים. רואים את זה בקרית אריה ורמת סיב, שם נבנים מגדלים אחד אחרי השני, אז יש את הראשון שמתחיל והשאר נמשכים אחריו ומקימים פרויקטים נוספים".
מדובר באזור תעשייה ותיק מאוד, כשגם היום הציר הראשי בו, רחוב גליס, פקוק בלא מעט שעות. איך העירייה נערכת מהבחינה הזו?
"גליס יורחב משמעותית, כמו רחובות נוספים שבהם יבוצעו פרויקטים כאלו ואחרים. גם התחבורה הציבורית אמורה לפתור את הסוגיה, כשלאורך גליס יהיה נת"צ משמעותי שישרת את כל אזור התעשייה ויקושר לכל רשת הנת"צים העירונית".
בשורה התחתונה, כמה יתרום פרויקט כזה לאזור התעשייה בפרט ולעיר בכלל?
"ברמה הכלכלית תהיה לכך השפעה משמעותית על תקציב העירייה, שתאפשר ביצוע פעולות למען התושבים בתחומים שונים כמו חינוך, רווחה, ביטחון ועוד. מדובר בתקציבי פיתוח שמושקעים גם בתושבים וגם באזור התעסוקה. בנוסף, תהיה לפרויקט השפעה על העסקים והמגרשים הצמודים כי ברגע שנוצר פרויקט כזה הוא מייצר סביבו מיזמים נוספים שמאפשרים את ההתחדשות המלאה של אזור התעסוקה".

הפרויקט במספרים


  • שטח המגרש: 22 אלף מ"ר
  • שטח לשיווק: 65 אלף מ"ר ברוטו
  • מספר בתי העסק הצפויים: למעלה מ־100
  • אחוז השטח שכבר שווק: 70
  • היקף הסכמי מכר שכבר נחתמו: למעלה מ־380 מיליון שקל
  • השקעה כספית מוערכת: 560 מיליון שקל
  • מקומות חניה: 570
  • צפי לפתיחה: בעוד 3.5 שני