תסתכלו על הבניין שבתמונה. הוא בן ארבע קומות ונמצא ברחוב איכילוב בפתח תקוה, המרכז הישן שכיום מאכלס הרבה תושבים ותיקים ונתינים זרים.
2 צפייה בגלריה
הדמיית המבנה ברחוב איכילוב 5 פתח תקוה
הדמיית המבנה ברחוב איכילוב 5 פתח תקוה
הדמיית המבנה ברחוב איכילוב 5 פתח תקוה
(הדמיה: משרד "שגב סוקולצקי אדריכלים")
הבניין הזה עומד להיות אחד מהסימנים הראשונים להתחדשות מרכז העיר. יגורו בו סטודנטים וצעירים, שיעשו בו גם פעילות קהילתית נרחבת הכוללת עשייה חברתית, יזמות ושיתוף.
המבנה הזה, שייבנה ברחוב איכילוב 5 (בית לפקו לשעבר), ישלב אתר לשימור בקומה הקרקע שלו. יוקם שם בית קפה שיופעל על ידי הסטודנטים עצמם או זכיין חיצוני.
מעל לדירות המגורים שישמשו למגורי הסטודנטים, בקומת הגג יהיה חלל רב תכליתי למספר שימושים.
ומה אפשר יהיה למצוא שם? בכל קומה תבנה דירה בת 5 חדרי שינה כולל ממ"ד, שני חדרי שירותים, מטבח וסלון משותפים, וכן מרפסת שמש. בקומה האחרונה מתוכנן מרחב לימודי משותף עם מטבח ואזור הסעדה. בנוסף מתוכננת מרפסת שמש גדולה לרווחת הסטודנטים.

2 צפייה בגלריה
סטודנטים
סטודנטים
הסטודנטים מגיעים למרכז פתח תקוה
(צילום המחשה: Shutterstock)

קראו גם:

כחלק מהמיזם שולבו גם יועצי שימור ממשרד "שגב סוקולצקי אדריכלים" וזאת בכדי לשמור על אופיו ויחודו של בית לפקו ההיסטורי. מעטפת קומת הקרקע תשמר בשתי חזיתות משמעותיות עם אלמנטים של עץ ובטון בדומה למה שהיה במקור.
יצויין כי הפרויקט ברחוב איכילוב הוא בנוסף כפר הסטודנטים שיקום ברחוב גוטמן סמוך לשוק. גם לשם יגיעו הסטודנטים במטרה להחיות את מרכז העיר ולהצעיר אותו. העבודות להקמת הבניין ברחוב איכילוב יימשכו כ-12 חודשים מהרגע שבו יינתן אישור העלייה לשטח ותחילת הבנייה.