למלחמה הקשה בעזה יש השלכות רחבות על נושאים שונים שקשורים גם לתחום הנדל"ן. אחד הנושאים החמים בימים אלה הוא הביטחון והמיגון.
3 צפייה בגלריה
רחוב גיסין תחנת הדלק פז נווה גן - תמונת פייסבוק
רחוב גיסין תחנת הדלק פז נווה גן - תמונת פייסבוק
בניינים בשכונת נווה גן. בקשות מיוחדות בגלל המלחמה
(צילום: שירות מיינט)

בדקנו עם מעצב הפנים ליעד יוסף, תושב העיר, אילו בקשות הוא מקבל בעקבות המצב הביטחוני שלא היו בעבר.
לדבריו, אחד הנושאים החשובים לבעלי דירות בבניינים משותפים או בתים פרטיים בימים אלה הוא נושא הביטחון. "בבתים פרטיים והן בדירות יש בקשות שטרום המלחמה לא היו", אומר יוסף. "אני לא מתכוון רק לממ"דים, אלא התייחסות חשובה לסוגי הדלתות, הנעילות, סגירה הרמטית של החלונות, התקנת מצלמות, מקום לכספות לנשק, ועוד".
יוסף גר בפתח תקוה מזה 5 שנים עם משפחתו בשכונת רמת ורבר. "מאחר שאני גר בשכונה הוותיקה, אני עד להתחדשות עירונית עצומה. מדי שבוע אני מקבל פניות, רובן רוכשי ובעלי הדירות החדשים, שרוצים לשדרג את הבית. לאחר שבועיים של קיפאון, בפה מלא אפשר לומר שפתח תקווה חזרה לשגרה".

3 צפייה בגלריה
מעצב הפנים ליעד יוסף
מעצב הפנים ליעד יוסף
מעצב הפנים ליעד יוסף
(צילום: אבישי פינקלשטיין)

לדבריו, בקרב השכונות הוותיקות יש הרבה יותר פניות לשיפוצים מסיביים, לעומת השכונות החדשות. "אלו דירות ענקיות, עם תקרות גבוהות. היום הדירות החדשות הרבה יותר קטנות. בקלות אפשר למצוא דירת 5 חדרים בגודל 130 מ"ר, לעומת הבתים הישנים שם אפשר למצוא דירת 130 מ"ר עם 3 חדרים בלבד".
לאור הביקוש לעיר, המחירים ממשיכים לטפס ונכסים טובים נמכרים עוד לפני הפרסום. המחירים של השיפוצים מזנקים ולא רק בגלל בעיית העובדים, אלא בעיקר בגלל עלויות הייבוא ועלויות החומרים בפועל.
"בפן הכלכלי, אני כן מרגיש שהתהליך נעשה עם היד על הדופק. גם הקורונה ובוודאי המלחמה, משפיעים כלכלית על הבחירות. אנשים מפחדים אבל לא קופאים. הם ממשיכים בתהליך השיפוץ ולצידו מחפשים בחירות מוזלות יותר לגבי רהיטים וחומרי גמר.

3 צפייה בגלריה
בית מעוצב ברחוב צה"ל, רמת ורבר
בית מעוצב ברחוב צה"ל, רמת ורבר
בית מעוצב ברחוב צה"ל, רמת ורבר
(צילום: אלעד גונן)

קראו גם:

באיזה תחומים אתה רואה עלייה בנושא עיצוב הפנים?
"אני רואה עלייה משמעותית בפניות לעיצוב ותכנון משרדים, מרפאות וחנויות מסחר. פתחו כאן מתחמים מטורפים. מתחמים שמרגישים חו"ל. להבדיל מהמגזר הפרטי, במגזר העסקי אין בקשות לחומרים מוזלים, והתהליך ממשיך כרגיל".
איך אתה רואה את פתח תקוה בעוד עשר שנים?
"בעוד עשור מהיום אני רואה את פתח תקוה כתל אביב הבאה. היא הפכה להיות אחת הערים המרכזיות והתוססות, עם שפע של מרכזי בילוי ופנאי, לצד בנייני משרדים. העובדה שמחירי השכירויות יותר שפויים מהמרכז ואפשר למצוא כאן שטחים מטורפים, קורצים למשקיעים ולמשפרי דיור מכל הארץ".