כ-42 אלף גולשים חיפשו פנטהאוזים בפתח תקוה בשנה החולפת - 47 מתעניינים על כל דירה שהוצעה למכירה בעיר. כך עולה מנתוני אתר יד 2.
1 צפייה בגלריה
דירת גג פנטהאוס
דירת גג פנטהאוס
דירת גג פנטהאוס
(צילום המחשה: shutterstock)
משבר הקורונה שאפיין את שנת 2020 הביא לעלייה בביקוש לדירות פנטהאוז בעיר פתח תקווה. לפי הנתונים, בשנה האחרונה היו בפ"ת כ-42 אלף גולשים שחיפשו דירות פנטהאוז, ו-895 מודעות של דירות שהוצעו למכירה - יחס ביקוש/היצע של כ-47, כלומר שעל כל דירה שהוצעה למכירה היו 47 מתעניינים.
פתח-תקווה מדורגת במקום השלישי מבין הערים המובילות בארץ בכמות הביקושים לדירות הפנטהאוז בעיר אחרי ת"א ורשל"צ, במקום השלישי גם בכמות ההיצע של פנטהאוזים אחרי ת"א וחיפה, ובמקום השישי מבחינת יחס הביקוש/היצע, אחרי כפר סבא, רחובות, ראשון לציון, אשדוד והרצליה.
לדברי אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים פתח תקווה, "משבר הקורונה שאפיין את שנת 2020 השפיע משמעותית על דפוסי הצריכה של רוכשי הדירות בישראל – השהייה הממושכת בבתים חידדה אצלם את החשיבות של מרחב המחייה הפנימי והחיצוני ביחידות המגורים והביאה לעלייה בביקוש לדירות המאפשרות 'להרגיש בחוץ' כמו דירות הפנטהאוז שמציעות מרפסות ענקיות.
קראו גם:
באופן כללי העיר פתח תקווה היא מבוקשת מאוד למגורים אך כמות הדירות בה איננה מספיקה כדי לענות על הביקוש, וקצב הבנייה איננו מספיק להדביק את קצב הגידול באוכלוסיה ובביקושים, ויש לתת על כך את הדעת".
העלייה בביקושים לפנטהאוזים בפתח-תקוה תואמת למגמה הארצית, לפיה חלה עלייה חודשית עקבית בביקושים לדירות פנטהאוז מאז חודש אוקטובר 2020, ונכון לחודש פברואר האחרון היו באתר כ-122 אלף גולשים שחיפשו יח"ד כאלה, זינוק של כמעט פי 3 מכמות הביקושים בתקופה המקבילה ב-2020. בחודש פברואר הוצעו למכירה באתר 6,300 דירות פנטהאוז בארץ, כך שעל כל דירה היו 19 מתעניינים.
בסך הכל כ-709 אלף גולשים חיפשו בשנה האחרונה פנטהאוזים בארץ באתר יד 2, כשכמות החיפושים בחודש פברואר היתה הגבוהה ביותר בחלוקה לחודשים. לעומת הביקוש לפנטהאוזים, ההיצע לדירות כאלה באתר יד 2 הסתכם ב-18 אלף יח"ד בלבד בשנה האחרונה, יחס ביקוש/היצע של כמעט 40, כלומר שעל כל דירה שהוצעה למכירה היו 40 מתעניינים.