בשורה לתושבי פתח תקוה: שרת הפנים ומנכ"ל משרדה קיבלו את בקשת ראש העיר והחליטו לא לספח את מתחם "סירקין הקטנה" לעיר אלעד ולכן גם לא ייבנו בו ה-4000 יחידות דיור שתכננו להבנות במתחם.
1 צפייה בגלריה
תכנית מחנה סירקין מזרח
תכנית מחנה סירקין מזרח
תכנית מחנה סירקין מזרח
(צילום: עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי בע"מ)
בהמשך להתנגדות העירייה ולהשתתפות ראש העיר בוועדות שדנו בסיפוח תא השטח של סירקין הקטנה לאלעד – שרת הפנים אילת שקד ומנכ"ל המשרד יאיר הירש החליטו להיענות לדרישת העירייה ובכך למנוע סיפוח שעתיד להכיל כ-4000 יח"ד נוספות שהיו נשענות על התשתיות של פתח תקוה.
השטח המדובר יישאר בחזקת המועצה האזורית דרום השרון. במקביל, שרת הפנים קיבלה את ההמלצה על סיפוח לפתח תקוה של שני תאי שטח המתפרסים על פני 95 דונם לטובת קידום תשתיות תחבורה אשר ישרתו את תושבי העיר.
קראו גם:
כזכור, בנוגע לתא שטח המדובר, העירייה הציגה התנגדות וטענה כי פתח תקוה היא העיר הגדולה והסמוכה ביותר לשטח, מובהק כי היא תהיה זו שתספק לאזור את התשתיות והשירותים העירוניים והיא תישא בעלויות ולכן אין זה סביר שהאוכלוסייה בשטח המדובר תהיה משויכת לאלעד וגם אין צרוך לצופף את האזור באלפי יחידות דיור נוספות.
כמו כן, העירייה רואה בשטחי סירקין קרקעות משלימות שנדרשות לטובת פינוי בינוי בתוך העיר כדי לחזק את השכונות הוותיקות בפ"ת.
ראש העיר רמי גרינברג: "אני מברך את שרת הפנים אילת שקד ומנכ"ל משרדה יאיר הירש על ההחלטה החשובה והנכונה אשר מביאה בשורה אמיתית לתושבי העיר פתח תקוה ולכל האזור. החלטת השרה מנעה בעיה אורבנית ותכנונית קשה, עימה תושבי פתח תקוה והעירייה היו נאלצים להתמודד במהלך העשור הקרוב. אני שמח שעמדתנו התקבלה בנושא ונמשיך לוודא כי תושבי פתח תקוה יקבלו את המיטב בכל תוכנית ובכל תחומי החיים".