קניון ישרס גנים בפתח תקוה, שממוקם ברחוב העצמאות סמוך לקניון גנים, נבנה בימים אלו מ"בלוקים אדומים" שעד היום הכרנו רק מאירופה.
1 צפייה בגלריה
קניון ישרס בפתח תקוה
קניון ישרס בפתח תקוה
קניון ישרס בפתח תקוה
(צילום: דור מנואל)
גם בעיצומם של ימי הסגר וקורונה, נבנה ממש בימים אלו בפתח תקוה קניון חדש מ"הבלוק האדום" שעד היום הכרנו מאירופה וארצות הברית.
הקניון "ישרס גנים- פתח תקווה", שיהיה הקניון הראשון בישראל הבנוי בבלוקים אדומים, יתנוסס לגודל של 23,000 מ"ר, והוא יכיל בתוכו 2 קומות חנייה ו-2 קומות מסחר. קומות המסחר יהיו בנויות מהבלוק האדום של "חסין אש", שמהווה מצרך נדיר מבחינת איכויותיו בשוק הבניין הישראלי.
מדובר בבלוק מתקדם אקולוגית וטכנולוגית, עם ספיגות נמוכה, חזק, "ירוק", מבודד ועשוי מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה. בנוסף, בנייה עם הבלוק נותנת מענה טוב לשריפות כיוון שהבלוק לא דליק ומיוצר באש, על כן העמידות שלו לאש הינה מעל 180 דקות בכושר הבידוד והעמידות.
מפעל "חסין אש" בבאר-שבע הינו המפעל הישראלי הראשון והיחיד בארץ המייצר ומשווק בלוק קרמי אדום על פי הטכנולוגיה האירופית. כיום, הבלוק של "חסין אש" כבר משמש לבניה של עשרות בתים פרטיים ברחבי מדינת ישראל.
מומי קופמן מחברת "שובל", האחראי על בניית הקניון "ישרס גנים" אמר כי בתחילה לא הכיר את הבלוק האדום אולם "ברגע שלמדנו איך עובדים איתו זה הפך לעניין קל ומהיר, זה בלוק חזק, מבודד ואקוסטי עם יתרונות רבים נוספים. אין לי ספק שהוא ייקלט היטב בעוד אתרי בניה רבים בכל רחבי המדינה".
צפי סיום עבודות הבנייה על קניון ישרס גנים פתח תקווה עתיד להיות בסוף שנת 2020, האדריכל הוא ברעלי לויצקי קסיס, הפיקוח נעשה על ידי רסקו בע"מ והיזם "ישרס" חברה להשקעות בע"מ.