אמש (רביעי) התקיים דיון להפקדה של תכנית התחדשות עירונית במתחם ארגוב, אותה מקדמת עיריית פתח תקוה והמינהלת להתחדשות עירונית "כרמים".
2 צפייה בגלריה
הדמיית מתחם ארגוב פתח תקוה
הדמיית מתחם ארגוב פתח תקוה
הדמיית מתחם ארגוב פתח תקוה
(הדמייה: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה)
מתחם ארגוב הממוקם בצפון שכונת אחדות. שטח התכנית הוא כ-23 דונם והיא כוללת בתחומה את גן ארגוב.
במסגרת התכנית יהרסו 10 מבני שיכון (רכבות) ישנים, בני 3 קומות ובהן 240 יח"ד ללא חנייה ובמצב הנדסי רעוע ובמקומם תבנה שכונה חדשה בערוב שימושים, 908 יח"ד עם מרתפי חנייה תת קרקעיים, בנייה של מגדלי מגורים ומבני מגורים מרקמיים תוך שילוב של חללים ירוקים, מבני ציבור מבונים, שטחי מסחר ומשרדים.
התכנית גם כוללת פינוי אשפה במערכת פינוי פנאומטית ירוקה המקטינה את כמות תנועת רכבי פינוי אשפה בסביבה, שידרוג גן ארגוב והרחבת מערכות הכבישים ההיקפיים, כולל מדרכות רחבות ושבילי אופניים.

2 צפייה בגלריה
צניחה בהיתרי בניה
צניחה בהיתרי בניה
הפרויקט ישנה את פניה של שכונת אחדות
(צילום: שאטרסטוק)

התכנית תואמת את תכנית שכונת אחדות ואת תכנית המתאר הכוללנית המקודמות בימים אלו, וכוללת את שימורו ופיתוחו של גן ארגוב בנוסף לתוספת מערך שטחים ציבוריים לרווחת תושבי השכונה. בנוסף, התכנית מחזקת את ההליכתיות בשכונה (הליכה ברגל ברחבי השכונה כחלק מהקיימות והנגישות המרחבית) ואת תפקודו של רחוב שפרינצק, המהווה את חלקה הדרומי של 'שדרת מרכז העיר'.
על פי הערכות, שווי כל דירה בפרויקט החדש צפוי לעלות יותר מ-3 מיליון שקלים.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "בשנים האחרונות העיר פתח תקוה נמצאת בתנופת התחדשות בכל התחומים ובמסגרת זו אנחנו מקדמים יחד עם מינהלת כרמים את ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות - באופן מואץ ומושכל גם יחד.
קראו גם:
"התחדשות עירונית היא כורח המציאות והיא זו שתאפשר לתושבי השכונות הוותיקות לשפר את איכות חייהן ולשנות את המרחב בו הם חיים לנעים, נוח ובטוח יותר. ההתחדשות העירונית באזור תאפשר גם קליטת תושבים חדשים ובכלל זה צעירים, עם דירות שמותאמות לצרכים שלהם.
"במקביל לכל זאת, אנו דואגים לצרכי הציבור בכל פרמטר ומקדמים מבני ציבור, תשתיות, מוסדות חינוך, גינות ציבוריות תוך מענה תחבורתי מקיף. אני מודה לכל השותפים לקידום ההתחדשות במתחם ארגוב, התחדשות לה התושבים מייחלים שנים רבות. זו בשורה גדולה למי שגר במתחם הזה ולעיר כולה".