גם הקורונה לא עצרה את עליית המחירים בעיר: מחירי הדירות בעיר פתח תקוה עלו בשנה האחרונה ב-2%. כך מפרסם הבוקר (ראשון) ידיעות אחרונות.
1 צפייה בגלריה
ערפל פתח תקוה
ערפל פתח תקוה
אם המושבות פתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)
לראשונה מאז 1995 מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מספר הדירות בכל היישובים בישראל והתוספת שלהן בכל שנה בעשור האחרון - והנתונים עשויים לשפוך אור על מצוקת הדיור האמיתית והמחסור בדירות שקיים בערים רבות בישראל.
לפי הנתונים, בעיר פתח תקווה כמות הדירות מסתכמת נכון לסוף 2020 בכ-86 אלף דירות, לעומת כ-73 אלף נכון ל-2012. מדובר בתוספת של כ-13,000 דירות לכמות הדירות בעיר בכל התקופה - עלייה של 18% בכמעט עשור. בכל שנה התווספו בממוצע כ-1,500 דירות לעיר, הרבה פחות מהגידול הדמוגרפי. עיר כמו פתח תקווה היתה אמורה להוסיף לפחות כ-1,720 דירות כל שנה (2% ממצאי הדירות הקיים בה) – רק כדי לספק את הגידול הטבעי הפנימי בעיר ובלי לכלול את תוספת התושבים שעוברים לעיר.
קראו גם:
לדברי אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים פתח תקווה, "הנתונים מאשררים את מה שאנו טוענים כבר שנים רבות – אין מספיק דירות בעיר פתח תקווה, אין מספיק בנייה, והמחסור לצערי רק ילך ויחריף בשנים הקרובות, במיוחד ברקע משבר הקורונה. פתח תקווה היא מבוקשת מאוד למגורים - לעיר מתווספים בכל שנה אלפי תושבים חדשים והם צריכים מקום לגור בו, אך כמות הדירות בעיר איננה מספיקה כדי לענות על הביקוש שלהם. אני קורא למקבלי ההחלטות בעירייה וכן בממשלה – הגיע הזמן לדאוג לתושבי פתח תקווה, לעודד את הבנייה בעיר, להגביר משמעותית את קצב מתן היתרי הבנייה ולשחרר חסמים נוספים שמעכבים משמעותית את הבנייה בפועל - כדי שניתן יהיה לספק לתושבים קורת גג איכותית".
ברמה ארצית, בשנים 2012-2020 חל גידול של כ-16% במספר הדירות בעיריות ובמועצות מקומיות - תוספת של כ-354 אלף דירות. נכון לסוף השנה החולפת, היו בישראל כ-2.736 מיליון דירות למגורים. האחוז הגדול ביותר של הדירות נכון לשנת 2020 היה במחוז המרכז – 25% מכלל הדירות, ובמחוז ת"א – 20%. המספר הגבוה ביותר של הדירות היה בירושלים – 235 אלף דירות, ואחריה ת"א עם 211 אלף דירות.