אהרון דינוביץ, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בפתח־תקוה, אמר השבוע כי משבר הקורונה עלול לגרום לכך שהשנה תסתיים בצניחה במספר התחלות הבנייה. "על המדינה להתמקד בזינוק בשיווק הקרקעות ובהסרת חסמים רגולטוריים שמונעים בנייה", הוסיף.
2 צפייה בגלריה
התחלות בנייה בעיר
התחלות בנייה בעיר
התחלות בנייה בעיר
(צילום: גיל לרנר )
בתחילת החודש ביטל יעקב ליצמן, שר השיכון הנכנס, את תוכנית מחיר למשתכן שהופעלה בשוק הנדל"ן הישראלי מסוף דצמבר 2015 והביא לאישור הממשלה תוכנית חדשה שמעדיפה את הפריפריה של המדינה. בתוכנית של ליצמן נכללים שני שינויים מרכזיים לעומת מחיר למשתכן: קביעת מחיר הדירה על ידי המדינה ולא חברות הבנייה והגדלת ההנחה בפריפריה.
2 צפייה בגלריה
דינוביץ
דינוביץ
דינוביץ
( צילום: סמדר יזדי)
לדברי דינוביץ, תתמוך התאחדות הקבלנים בוני הארץ בכל פתרון ישים ובר קיימה של דיור בר השגה, והשיטה המוצעת יכולה להיות כזאת. "שוק הדיור חווה שוב ושוב ניסיונות של הממשלות להמציא פטנטים ותוכניות שאינן מטפלות בבעיה המרכזית", אמר.
"כל פעם התברר שזאת לא הדרך לטפל במשבר הדיור בישראל. אנחנו נמצאים בשנה מהקשות שידענו זמן רב, ומשבר הקורונה עלול לגרום לכך שהשנה תסתיים בצניחה במספר התחלות הבנייה. עיקר תשומת הלב של הממשלה חייב להתמקד בזינוק בהיקף שיווק הקרקע ובהסרת חסמים רגולטוריים שמונעים בנייה, כדי לאפשר לשוק להגיע להתחלות בנייה של 70 אלף דירות לפחות".