האווירה סביב שכונת הפרדס, תכנית הנדל"ן הגדולה הסמוכה לאם המושבות שתקועה זה זמן רב, ממשיכה להתחמם: חברת המועצה ענת זנזורי, טוענת כי במהלך התכנסות הוועדה לתכנון ובניה ביום חמישי, הורד הנושא מסדר היום.
1 צפייה בגלריה
השטח המיועד לפרויקט
השטח המיועד לפרויקט
השטח המיועד לפרויקט
(צילום: ריאן)
לדבריה, נאמר לה כי "האישור כבר התקבל וכעת עבר להמשך הליך הועדה המחוזית". זאת בניגוד להבטחותיו של ראש העירייה, כי השכונה לא תיבנה בין היתר עד שלא יועתקו מפעלים מזהמים מאזור התעשיה סגולה.
כפי שפרסמנו לאחרונה, לאחר דיונים רבים ושינויים בתוכניות המקוריות, הובאה לפני כשנה לדיון ועדת המשנה לתכנון ובניה התכנית להקמת שכונת הפרדס בשטח שמצפון לאם המושבות.
על פי הפרוטוקולים, גבולות השכונה שצפויה לקום הם מסילת הרכבת וקצה השטח הבנוי של שכונת הדר המושבות (אזור רחוב שרגא רפאלי) ממערב, והמשך רחוב הרכבת ובית העלמין סגולה ממזרח.
בשטח, המשתרע על פני כ־270 דונם, היו צפויות להיבנות על פי התוכנית המקורית כ־1,100 יחידות דיור, אבל המספר עדיין לא סופי. כמו כן צפויה לכלול התכנית שטחי מסחר, בנייני משרדים, בתי ספר, גני ילדים ושטחים ציבוריים.
אז מדוע התכנית לא יושמה? גורם המעורה בפרטים ציין כי "הטיוטה האחרונה הוגשה לפני כשנה ושם זה נעצר לאור רצף מערכות הבחירות וכרגע לא ברור לאן זה הולך". ראש העירייה, רמי גרינברג, התבטא בנושא בעבר וכתב ברשתות החברתיות כי התנה את בניית השכונה בהעתקת המפעלים המזהמים מסגולה וכן בתנאי שדרך אם המושבות תיסלל.
אלא שביום חמישי כאמור, ענת זנזורי, חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה עד לא מכבר, הופתעה לגלות כי נושא שכונת הפרדס ירד מסדר היום של הוועדה לתכנון ובניה כשלפי ההסבר שקיבלה ניתן אישור לתכנית שעברה להמשך ההליך בוועדה המחוזית.
לאור דבריו של גרינברג בעבר, פירסמה זנזורי פוסט ברשת החברתית וכתבה: "עכשיו מעניין להבין איך מצד אחד מתנהלים הליכים לקידום פרויקט רחב היקף שכזה, שמנגד עומדת הבטחתו הנחרצת של ראש העיר לתושבים בהתכתבות בקבוצת וואצאפ, שלא להקים את הפרויקט המתוכנן כל זמן שהמפעלים המזהמים עדיין כאן".
"...להזכירכם כל דו"ח שהתקבל לידי העירייה, אם ע"י איכות הסביבה ואם ע"י חברת "אטמוספייר" הצביעו חד משמעית על בעיית ריחות וזיהום מאזור התעשיה, מעבר לכך ראש העירייה בעצמו הצהיר על מחדלי איכות האוויר הקיימים באזור במשך רוב שעות היום".
הפוסט עורר את זעמו של גרינברג ותגובת ראש העירייה לא איחרה לבוא. "רק להבהרה בנוגע לשכונת הפרדס כי ראיתי שוב שמנסים להסית אותכם בשקרים", פתח גרינברג את דבריו. "שכונת הפרדס זו תוכנית שמקודמת כבר 3 שנים עוד לפני שנבחרתי. כשנבחרתי הבהרתי והוספתי התניות שהתוכנית לא תצא לפעול לפני שדרך אם המושבות מצפון לשכונה תיסלל ולפני שבעיית הריחות תפתר. ההתניות האלה לא שונו ועדיין קיימים.
"ועכשיו תשאלו את מי שמנסה לשקר אתכם כל הזמן שיראה לכם מסמך רשמי שמשהוא ויתר על התניות אלו? היא לא תראה לכם כי אין לה - הכל שקרים ובדיות".
מעיריית פתח תקוה נמסר: "מדובר בתכנית שקודמה על ידי הנהלת העיר הקודמת. ראש העירייה רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הוסיף התניות ועדכונים שיאפשרו מבחינת העירייה לקדם את התכנית. לפיהם, יש להשלים את פיתוח דרך אם המושבות וכן למצוא פיתרון לבעיית המפעלים המזהמים בסגולה. מדובר בהתניות המעוגנות בפרטי התכנית ובשום שלב לא נאמר שהן ירדו משולחן הדיונים וכדומה. כל סברה אחרת בנושא היא שקר מוחלט וחסר כל בסיס".