פרויקט "מגדלי הברון", הכולל שלושה מבנים לשימור ומאחוריהם שני מגדלי יוקרה בני 21 קומות, יוצא לדרך.
1 צפייה בגלריה
פרויקט מגדלי הברון
פרויקט מגדלי הברון
פרויקט מגדלי הברון
(צילום הדמיה: CityBee)
שלושת המבנים שנועדו לשימור כבר קיבלו היתר בנייה, שני מגדלי המגורים קיבלו היתר דיפון וחפירה ומקבלים היתר בנייה בימים אלה. החפירות במתחם החלו לאחרונה ולאחר שיסתיים שלב הדיפון ייבנו הבניינים לשימור ומגדלי המגורים. הבנייה עתידה להסתיים בטווח של כ-3 שנים. הפרויקט נמצא במיקום מרכזי על ציר ז'בוטינסקי ונבנה על קרקע פרטית שרכשה קבוצת רכישה, בהובלת מארגנת הקבוצה "נדלן חכם ייזום בע"מ".
מדובר בפרויקט ייחודי אשר משלב שימור בניינים מראשית ימי העיר פתח תקוה, לצד בניית מגדלי מגורים. שלושת המבנים לשימור הם מהקדומים ביותר בפתח תקוה ושימשו למגורי המתיישבים הראשונים במושבה. המבנים ישוחזרו ויעניקו למתחם כולו את הנופך ההיסטורי המתלווה אליו לצד המודרניות של מגדלי המגורים. המגרש כיום ריק ברובו, למעט אחד משלושת המבנים המיועדים לשימור, אשר יועתק ממקומו וישוחזר. שני המבנים הנוספים המיועדים לשימור נהרסו ברבות השנים והם ייבנו מאפס בהסתמך על תיעוד עבר הכולל תוכניות בניין ותמונות. שלוש המבנים לשימור יהיו בעלי קומה אחת ובגודל של כ-100 מ"ר כל אחד ויוקצו למסחר – בתי קפה, חנויות וכו'.
מאחורי מבנים אלה ייבנו מגדלי המגורים - שני מגדלים בני 21 קומות, שיכללו 157 יח"ד. הפרויקט נבנה במסגרת קבוצת רכישה שמארגנת קבוצת נדלן חכם ייזום בע"מ.
אדריכלי הפרויקט הם ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד האדריכלים CityBee, מוביל את הפרויקט מטעם המשרד האדריכל חגי דנינו, ואדריכלית השימור היא דנה סוקולצקי ממשרד שגב-סוקולצקי לדברי לשם ושקד, "מדובר בפרויקט ייחודי של שימור בניינים מראשית ימי העיר ומאחוריהם בניית מגדלי מגורים חדשים. יצרנו שילוב מחד והפרדה מאידך בין המתחמים על מנת לאפשר להם להתקיים זה לצד זה וליהנות מהיתרונות האחד של השני. חזיתות מגדלי המגורים יוצרות דפוס מסוים בעיצוב אשר משמש רקע למבנים לשימור ומעצים את נוכחותם".
שקד ולשם הביעו שביעות רצון על התקדמות הפרויקט ויציאתו לדרך בימים אלה. לדבריהם: "לא כל הוועדות בארץ ממשיכות לפעול ולקדם בנייה עבור העיר והתושבים, בעיריית פתח תקוה לשמחתנו ממשיכים לתמוך לפעול ולהוציא לדרך פרויקטים גם בימים לא פשוטים אלה. זה לא מובן מאליו, וישרת ויחזק את העיר ותושביה לאחר חלוף המשבר ובכלל".
מארגנת הקבוצה נדלן חכם מחזקת את דברי אדריכלי הפרויקט: "פרויקט מגדלי הברון הינו פרויקט ייחודי אשר בימים אלה נמצא כבר בביצוע ועתיד לשנות את נוף הסביבה. עיריית פתח תקוה והוועדה המקומית עושות מאמצים כבירים לקדם ולהשלים ההליכים הנדרשים גם בימים אלה. אנו מודים על כך ונמשיך לקדם עוד פרויקטים בעיר לטובת כלל התושבים".