בשורה מעודדת לתושבי השכונות המזרחיות בפתח תקוה: בית המשפט המחוזי בלוד הקשיח את התנאים להתקדמות הבנייה בשטח מחנה סירקין, וקבע כי לא יינתן היתר בניה ליותר מ-2700 יחידות דיור אלא לאחר שיוכח כי ישנם פתרונות תחבורתיים המצדיקים את המשך הבניה.
1 צפייה בגלריה
(מחנה סירקין. צילום: גיל לרנר)
כזכור, בחודש נובמבר אישרה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) את תכנית סירקין מערב הכוללת כ-8,300 יחידות דיור. על פי התכנית שאושרה, לאחר בניית 4,000 יחידות דיור מתוכם, היו אמורים להיבדק פתרונות התחבורה לפני השלמת בניית שאר הדירות.
התושבים המתגוררים באזור המחנה הביעו את חששם מפני אסון תנועתי שיביא לפקקי ענק ונציגיהם במטה המאבק פעלו משפטית לשינוי התכנית כשגם עיריית פתח תקוה פעלה בנושא.
קראו גם >>
היום כאמור קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי לפני אישור יחידות דיור נוספות לאחר 2,700 הראשונות, תיערך בחינת היתכנות תחבורתית (בה"ת) ןזאת כדי לוודא כי ישנם הפתרונות התחבורתיים המתאימים להמשך הבניה ולאכלוס כמות נוספת וגדולה של תושבים.
כמו כן הוחלט כי ביצוע התכנית ילווה על ידי צוות שיכלול נציג מעיריית פתח תקוה וכן משקיף מטעם המועצה האזורית דרום השרון בצוות המלווה.
ירון קדושים ממובילי המאבק אמר בעקבות ההחלטות: "שוב אנו נוכחים כי מאבק נחוש עם אמונה עמוקה מביא לתוצאות גם במאבק מול מדינה נחושה ומערך ממשלתי חדור מטרה של בניה לא מושכלת.
"השופט אמר את דברו. אין פתרונות תחבורה מספקים בתוכנית סירקין. עדיין נשאר לעמוד על המשמר והמאבק לא הגיע לסופו. גם במאבק על כביש 40 וסגירת הצמתים החשובים נהיה נחושים. נמשיך באמונה. ובעזרת השם ובעזרת התושבים ננצח. זה הזמן להודות למקים מטה המאבק משה פישר ולחברים והחברות במטה על שנים של עמל יגיעה ואמונה עמוקה, זמן יקר מאוד של אלפי שעות מצטברות שהושקע למען עתיד העיר והאזור".
ראש העירייה רמי גרינברג ציין "לצד הפעילות שאנחנו מבצעים יחד עם התושבים, בית המשפט קיבל היום שורה של החלטות אשר תומכות בעמדתנו. כפי שניתן להבין אנחנו פועלים בכל הגזרות כדי להוציא את המיטב בתוך התכניות שהמדינה מקדמת. אנחנו נמשיך במגמה זו ככל שיתאפשר כדי שרווחת תושבי האזור תבוא לידי ביטוי לפני הכל".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה