בסקירה חצי שנתית של מחירי השכירות בעיר פתח תקוה, נרשמה עלייה של 4.8% בממוצע במחיר החודשי. אם בשנת 2019 שילמתם על דירת שלושה חדרים 3,400 שקלים, בחציון הראשון של 2020 המחיר עומד על 3,600 שקלים לחודש. דירת ארבעה חדרים רשמה עליה מ- 4,200 שקלים בממוצע בשנת 2019 ל- 4,300 שקלים בממוצע בחציון הראשון של 2020. דירת חמישה חדרים עלתה ב- 3.85% מ-5,200 שקלים ל- 5,400 שקלים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: אייל עצמון)
"אין כל ספק כי שהמשבר הבריאותי שנגרם בעטיה של מגפת הקורונה העולמית, טרף את הקלפים בכל הקשור לשוק הדיור הישראלי, כשאת ההשלכות קצרות וארוכות הטווח עדיין קשה לאפיין", אומר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, מומחה הנדל"ן אוהד דנוס. "יש לקחת בחשבון כי מימושים באילוץ בשוק הדיור, אשר שיעורם עשוי לגדול כתוצאה מהמשבר הכלכלי החריף ממנו סובלים חלקים נכבדים מהציבור הישראלי, לא מתרחשים בתקופה זמן קצרה ולעיתים עוברת תקופה של למעלה משנה עד שמתחילים לראותם בשוק. שמצרפים לעובדה זו את הנתונים בדבר הפגיעה הקשה בהליכי תכנון ובנייה, אשר יביאו בהכרח להקטנת היצעים בעתיד הקרוב, הסכנה הכמעט וודאית בייקור עלויות הבנייה והעובדה כי קיימים ביקושים ברמות שונות באזורי המדינה השונים, ניתן להטיל ספק סביר באשר לירידות מחירים אם בכלל".
2 צפייה בגלריה
אוהד דנוס
אוהד דנוס
אוהד דנוס
(צילום: כפיר סיוון)
באשר למחירי הדירות למכירה, הן חדשות והן יד שנייה, עולה מהסקירה של אוהד דנוס, כי גם כאן נרשמה עליית מחירים של 6% מאשתקד, כאשר המחיר הממוצע לדירת 4 חדרים, הינו 1,810,000 שקלים. יש לקחת בחשבון כי ברבעון הנסקר, השפעת משבר הקורונה החלה במחצית השנייה של חודש מרץ ועל כן, הינה מוגבלת.