דולב פרנקל (25) מפתח תקוה כבר מתרגש לקראת פתיחת שנת הלימודים שבה הוא ילמד תקשורת בתיכון "בן גוריון" בעיר. אבל לא פחות מכך הוא מתרגש מאלבום הבכורה שהוציא אחרי שגייס כסף באמצעות הציבור הרחב. הכירו את מי שמשמש כמורה ביום וזמר בלילה - וגם ביום.
"זה אלבום שאני עובד עליו כבר כל כך הרבה שנים", אומר דולב פרנקל. "הקמנו בשנה שעברה פרוייקט מימון המונים באתר הדסטארט והצלחתי לגייס 55 אלף שקלים מ-500 תומכים. זה היה פרויקט אינטנסיבי של חודשיים שהצליח ובשנה שעברה עבדתי על הקלטות".
פרנקל הוא דמות די מוכרת בעיר. הוא מלחין, שר ומנגן על גיטרה וכותב חומרים מקוריים כבר מכיתה ז': "למדתי בתיכון בן גוריון את השירים התחלתי לכתוב ביחד עם אלון פרץ שאני איתו עוד מהתיכון ועשינו ביחד מוסיקה והופענו בעיר. הייתי במגמת מוסיקה ופעיל במרכזי נוער ומתנ"סים".
את מרכזי הנוער והמתנ"סים הוא לקח איתו לשנים רבות ואפילו ניהל במשך 3 שנים וחצי את "בית דני", מרכז קהילתי בו מנגנים אמנים ולהקות צעירות ומוצאים להם בית חם: "שיפצנו את המקום ואת חדר החזרות ואירגנו המון הופעות של בני נוער, מקום מקסים מלא במתנדבים ובאהבה ומקום שאני אזכור לטובה".
הוא מתגורר בסמוך לבית חולים השרון, עוסק בחינוך ובמוסיקה ולומד תקשורת בהוראה בסמינר הקיבוצים: "שידרתי בעבר בקול רמת השרון וברדיו פתח תקוה עד שהוא נסגר. כרגע מתמקד במוסיקה וחינוך. עד עכשיו הייתי באגף הנוער בחינוך הבלתי פורמלי ועכשיו אני עובר למגרש של הגדולים וחוזר הביתה ללמד ולעשות את מה שאני אוהב".
בשנה הקרובה עתיד פרנקל ללמד באותה המגמה בה למד בעצמו, מגמת תקשורת רדיו בתיכון בן גוריון, ועם המורה שלימד אותו: "שמרנו על קשר כל הזמן הזה".
ביום שבת ה-12.8.17 השיק את אלבום הבכורה שלו "לאן אני הולך" בהופעה בתיאטרון תמונע אליה הגיעו למעלה מ-200 מעריצים שלקחו חלק בתחילת המסע של דולב: "כולם קיבלו את הדיסקים וההטבות שהם רכשו בהדסטארט והיה פשוט כיף".
מה מצפה למי ששומע את האלבום שלך?
"באלבום יש 10 שירים וכל אחד מתקופה אחרת בחיים שלי. האלבום מגוון ומקושט בעשר רצועות שמרכיבות את הפסקול של החיים שלי. כל שיר נוגע בחלק אחר בחיי. אני לא חושב שיש 'קונספט' מוגדר. אבל יש הרבה מחשבות על חלומות, על הגשמה, על אהבה, אכזבה וכמובן על כאב ושמחה. האלבום הזה הוא חתיכה מהלב שלי. פשוט ככה".
מה עומד מאחורי האלבום?
"שם האלבום הוא לאן אני הולך. השיר 'לאן אני הולך' שייך לכל מי שמחפשים את הדרך שלהם מבין אינספור האפשרויות המקיפות והמציפות אותם. זהו שיר הנושא של אלבום הבכורה שלי ולא בכדי. הוצאנו אותו בשנה שעברה בעיצומו של פרוייקט ההדסטארט והוא נתן דחיפה עצומה לקמפיין והפך להמנון המסע שלנו. "לאן אני הולך" הוא בדיוק השיר לצומת בה אני נמצא - בין חינוך, ללימודים, למוזיקה ולפתח תקוה, ושואל את שאלת השאלות בשגרה המשוגעת הזאת".
מאיזו מוסיקה אתה מושפע?
"שאלה קשה. אני שומע הכל מהכל. מאוד אוהב ללמוד ולשאוב השראה ממוזיקה טובה והודות לעבודה עם בני הנוער יוצא שאני חשוף למוזיקה חדשה כל הזמן. הפלייליסט שלי נע מאד שירן ועד זוהר ארגוב, מדמיאן רייס ועד ברונו מארס. לפעמים אני חוטא ואפילו נהנה משירים של ג'סטין ביבר, אבל אל תגלה לאף אחד, כן? בארץ מאוד אוהב את מה שאליעד עושה, חנן בן ארי מדהים, ואיך אפשר בלי הגאווה הפתח תקואית נצ'י נצ' וטונה. יש מוזיקה מדהימה ומאוד מגוונת בארץ, אני אוהב את זה".
יש לך שיתופי פעולה עם אמנים אחרים?
"אני מאוד תומך בחבר'ה צעירים ומתחילים כי אני גם הייתי כזה וגם לי וגם להרכב חשוב ללמוד מהם ולהתפתח ביחד. באים איתי אמנים צעירים יותר ואני לוקח אותם להופיע איתי ואני עובד על שיתופי פעולה מעניינים נוספים שיגיעו בקרוב".
אתה דמות מוכרת בעיר, איך הפכת לכזה?
"אני מאוד אוהב את העיר ומאוד פעיל מגיל צעיר. הרבה פעמים מקשרים אותי לעיר ומכירים אותי בפייסבוק וברשתות החברתיות כאחד שמייצג את העיר. זה התחיל בזה שיש קטע כזה שצחקו על העיר ופ"ת ככה ופ"ת זה, אבל האמת היא שזה ממש לא נכון ותמיד הייתי שם להגיד את זה. זאת אחלה של עיר וב-3 שנים האחרונות אפילו ראיתי את זה יותר. בזמן שעבדתי בבית דני גיליתי את הנוער המדהים שיש לעיר והדברים היפים שקורים בה. אני ממשיך לגור בפתח תקוה ורוצה להמשיך לגור פה. אני חושב שגם אם מסתכלים על מבחינה אמנותית, על המוסיקה, אז אפשר לראות שאנחנו מוציאים מפה הרבה אמנים איכותיים כמו נצ'י נצ' וטונה".
מה העתיד צופן לך?
"הראש עם המחשבות קדימה. לרפד את האלבום בכמה שיותר הופעות ברחבי הארץ והשאיפה הגדולה היא לעשות עוד מוסיקה. הופעתי ברחבי פתח תקוה מופיע כבר קרוב ל-7 שנים עם גיטרה לבד ועכשיו זה פעם ראשונה עם להקה ואני לוקח את זה צעד קדימה".
משהו לומר למעריצים שלך?
"שיחלמו בגדול ויגשימו בענק. מאוד מרגש כל מה שקורה לי עכשיו ותודה לכל מי שלקח חלק בתהליך הזה, לחברים של הלהקה שלי והתומכים מסביב שמתרגשים יחד איתנו להתחיל את המסע הזה".