1 צפייה בגלריה
זמני כניסת ויציאת שבת
זמני כניסת ויציאת שבת
זמני כניסת ויציאת שבת
(זמני כניסת ויציאת שבת)
זמני כניסת ויציאת שבת בפתח תקוה: השבת של ה-24 באוגוסט בפתח תקוה, כ באב התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 18:53 ותצא למחרת בשעה 19:52. השבוע אנו קוראים את פרשת: עקב, לזכות אוהד בן שרה (יהלומי).

"ולעבדו בכל לבבכם ובכל נפשכם"

(פרק י"א, פסוק י"ג)

מפרש רש"י על פסוק זה: "עבודה שהיא בלב וזו היא תפילה".
תפקיד היהודי הוא לעבוד את הקב"ה מכל הלב והנשמה, להתפלל אליו, לדבר איתו ולהאמין בו. ידועה הסגולה שהמתפלל על חברו - נענה תחילה. כלומר, אם יעקב זקוק לישועה בענין מסוים, בפרנסה נניח או בבריאות, וחברו נועם זקוק לאותה הישועה בדיוק - אם יעקב מתפלל על נועם, יעקב יוושע לפני שנועם יוושע.
מספר הרב יצחק זילברשטיין בספרו 'טובך יביעו' מעשה מעניין. ניגש אליו אברך ושאל אותו: אם אני רוצה להיוושע ואני מתפלל על החבר שלי רק כי אני רוצה להיוושע, כלומר אם לא היתה לי בעיה לא הייתי מתפלל על חברי, גם אז אני אוושע קודם? סך הכל זה די אנוכי להתפלל על מישהו רק כי אני צריך ישועה או נס, נכון?
המהר"ל מפראג מסביר שאם רואים בשמים שאדם צריך ישועה אבל הוא בוחר להתפלל קודם על החבר שלו במקום על עצמו, אומר לו הקב"ה: אתה התפללת על חברך, אושיע אותך תחילה. והוא ממשיל זאת לצינור. אם ליעקב יש גינה וגם לנועם יש גינה והשניים שכנים, משכים יעקב קום ויוצא להשקות את גינתו, אך קודם לכן הוא מחבר את הצינור, פותח את זרם המים וסוחב את הצינור עד לגינה של נועם ומשקה אותה. עושה עמו חסד. מה קורה לצינור? הצינור נרטב מהמים בעצמו. הצינור הופך לכלי של שפע. אומר הרב זילברשטיין: למרות שלכאורה היית אנוכי, יעקב, והתפללת על נועם רק כי אתה זקוק לישועה, עדיין הנך הופך צינור לשפע ואתה תענה תחילה.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להתפלל על חברנו / אחינו / שכננו / הורינו תחילה. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאוהד בן שרה (יהלומי) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.