הטלטלה החדשה בעולם הפשע בשעות אלה ממש, היא עובדת שחרורו של העבריין דין בן פורת מהכלא. מדובר במי שהיה מאנשי הביצוע הבכירים בארגון הפשיעה של בני שלמה, שנרצח באוקטובר האחרון ומאז ארגונו מנסה לשרוד מול יריבו הגדול, שלום דומרני.

3 צפייה בגלריה
דין בן פורת
דין בן פורת
דין בן פורת
(צילום: עמוד הפייסבוק)

הנה מה שידוע ואפשר לפרסם: ל-mynet נודע כי תחת מעטה חשאיות בשיתוף משטרה ושב"ס, סיים העבריין דין בן פורת (30) את חלקו בתיק אמל"ח עליו ריצה מספר חודשי מאסר עד לשחרורו מכלא 'רימונים' שבשרון, והוא הובהל על ידי בני משפחתו למקום מסתור שידוע רק לאנשים ספורים.
בטרם נזכיר מיהו בן פורת, מאנשי הביצוע הקרובים ביותר לעבריין בני שלמה שחוסל, נציין גם את העובדה שדמות נוספת ומקורבת לשלמה לא פחות מבן פורת, העבריין דניאל מלסה (28) המוכר יותר בכינויו 'פומבה', עומד גם הוא להשתחרר בעוד כשלושה חודשים. שניים אלה מהווים דמויות מרכזיות בסכסוך הלא גמור של חיסולי החשבונות הפתוחים, בין המזוהים עם שלום דומרני לבין המזוהים עם בני שלמה.
בן פורת ומלסה מעורבים ישירות בנסיונות חיסול של עבריינים המזוהים עם דומרני. העובדה המפתיעה היא כי את תחילת דרכם בעולם הפשע הם עשו דווקא בשורותיו של דומרני. מלסה היה מקורב לדומרני ברמה האישית ביותר, ומעברו אל שורותיו של שלמה, פגעה ביוקרתו של הבוס.

3 צפייה בגלריה
בני שלמה ושלום דומרני בצעירותם, לפני שהפכו לאויבים
בני שלמה ושלום דומרני בצעירותם, לפני שהפכו לאויבים
בני שלמה ושלום דומרני בצעירותם, לפני שהפכו לאויבים
(צילום: מוטי קמחי)

המאסר האחרון של השניים הגיע לאחר שלפני מספר חודשים הואשמו בהחזקת אקדח, שנתפס במהלך פשיטה משטרתית על ביתו של בן פורת במושב ניצן. האקדח, כך מעריכים במשטרה, נועד לחיסול חשבונות עתידי עם עבריינים יריבים.
בן פורת ומלסה עצמם היו לא אחת על הכוונת וניצלו: לפני כחודש ניתנו עונשים קלים מאוד לחמישה מחברי ארגון הפשיעה של דומרני שנאשמו בעבירות של החזקת נשק, סכינים, רכב גנוב וירי מנשק חם. במשטרה טענו כי החמישה התכוונו לחסל את בן פורת, אולם במהלך המשפט התקשתה הפרקליטות להוכיח כי כל הנאשמים אכן היו בזירה וכן התקשתה להוכיח את כוונתם לבצע חיסול.
ואילו בנובמבר 2021 התרחש ניסיון התנקשות במלסה, שניצל לאחר שנמלט מיריות שנורו לעברו במושב בית שקמה בדרום. גם במקרה הזה נתפסו שני החשודים בניסיון ההתנקשות, אולם קיבלו, שוב במסגרת הסדר טיעון, עונשים קלים יחסית של 32 ו-40 חודשי מאסר.
"כל אחד אומר משהו אחר לגבי מתי יקרה מה. אבל לכולם ברור שבגלל 'החוב' והחשבון הפתוח שלדין יש, הוא יעד", אומר מקורב לנעשה. זאת, בנוסף לאזהרות המפורשות שהמשטרה מסרה לבני משפחתו של בן פורת, בכל הנוגע למידע שיש אודות הרצון לפגוע בו.

קראו גם:
במשטרה ובעולם העברייני קיימת כעת דריכות רבה הנוגעת למצב החדש שנוצר כעת כאשר העבריין אייל נגר מתחזק בבן פורת, שחקן חיזוק מרכזי שפעל עד לא מזמן לצידו, וכעת חזר "מהרחקה". מצד שני, בכפוף לסכנה המוחשית שמרחפת לבן פורת, הוא עשוי דווקא לבחור עכשיו להוריד פרופיל בחסות לחץ פיזי מתון מצידם של בני משפחתו. אך גם במסגרת מערך השיקולים הזה, החשבון הפתוח של בן פורת ככל הנראה לא ימחק.