סכנת חיים: העיר פתח תקוה מדורגת במקום השלישי בארץ בכמות רוכבי האופנועים והקטנועים שנפגעו בתאונות דרכים בין השנים 2018-2022. כך עולה מנותני עמותת אור ירוק שפורסמו לאחרונה.
2 צפייה בגלריה
אופנוע - תמונת פייסבוק
אופנוע - תמונת פייסבוק
האופנוענים בסכנה
(צילום המחשה: shutterstock)

על פי הנתונים, בפתח תקוה נפגעו בתקופה זו 392 רוכבי אופנועים וקטנועים, ומקדימות אותה רק תל אביב-יפו (1,931) וירושלים (921). סך הכל נפגעו בפתח תקוה בשנים אלו 2,186 משתמשי דרך בתאונות דרכים, כשרוכבי האופנועים מהווים 18 אחוז מתוכם. חלקם הגדול ביותר בארץ של הרוכבים מבין הנפגעים נמצא בגבעתיים (31 אחוז מכלל הנפגעים), ולאחריה תל אביב-יפו (26 אחוז), רמת גן (25 אחוז), אילת (21 אחוז) וחולון (19 אחוז).
עוד עולה מנתוני העמותה כי 79 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2022, והם מהווים 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים אשתקד.
בעמותה מציינים כי בהשוואה לנהגי רכב, הסיכון למוות או פציעה קשה בתאונת דרכים גבוה פי 15 בקרב רוכבי אופנוענים וקטנועים. שיעור ההרוגים ל-10,000 אופנועים בישראל גבוה במידה ניכרת הן מהממוצע והן מהחציון במדינות ה-OECD. בישראל קיימת בשנים האחרונות מגמת עלייה קלה בשיעור הרוכבים ההרוגים ל-10,000 אופנועים, בניגוד למגמה בשאר המדינות אשר שומרות על יציבות.

2 צפייה בגלריה
תאונת אופנוע
תאונת אופנוע
תאונת אופנוע
(צילום המחשה: ארכיון תיעוד מבצעי מד"א)

קראו גם:

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק, ציין: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים וזו התוצאה של קיצוץ מתמשך בכסף שמועבר לטובת הבטיחות בדרכים של כולנו. מגמת העלייה החדה ברוכבים ההרוגים בכל שנה חייבת להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ולכן כבר מזמן היו חייבים לפעול על מנת לצמצם את מספר ההרוגים הגבוה. התשתיות בנויות עבור המכוניות ולא לוקחות בחשבון שיש גם כלים דו גלגליים בכביש.
"ראשי הערים חייבים למפות את הרחובות והצמתים שבהם נפגעים רוכבי אופנועים וקטנועים בתאונות דרכים ולטפל באותן נקודות תורפה. זוהי אחריות משותפת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וראשי העיריות. תאונות הדרכים הן לא גורל משמים וביישום תכנית לאומית ארוכת טווח ניתן לצמצם באופן משמעותי את מספר הרוכבים שנהרגים בכל שנה".